WoutG

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

WoutG's trofeeën

  1. Oke helder nu! Bedankt! Ik was in de veronderstelling dat ze dan 2 x BTW betalen.
  2. Geachte meneer Roel, Dank voor uw reactie! Dan wil ik gaan voor manier 2. Als ik het dan goed begrijp klopt het dan zo: Stel je voor normaal factureer ik 100 euro aan een klant exclusief btw en incl. btw 121. De klant heeft al 16,98 betaald incl. btw. voor een factuur die ik wil verrekenen. Dan krijg je de volgende factuur: 100 excl. BTW - 14,03 excl. BTW 85,97 totaal excl. btw BTW wordt verekend over de 100 euro en is dus 21 euro. Eind bedrag incl btw= 85,97+21= 106,97 Klopt dit zo? Of heb ik het helemaal verkeerd begrepen;) Alvast bedankt voor uw reactie.
  3. Hallo Allemaal, Een klant van mij heeft een factuur gekregen ergens voor. De kosten zijn 16,98 incl. BTW en excl. BTW 14,03. Nu heb ik tegen deze klant gezegd dat ik deze kosten wel op mij neem en dat ik dit bedrag verreken op de eerst volgende factuur. Maar hoe verreken ik dit nu? Incl. of excl. btw? Ik heb nu de volledige 16,98 geboekt, dus incl. btw. Het totaal bedrag incl. btw is nu 14,03 lager dan normaal. Klopt dit zo? Maar nu moeten ze 2 x btw betalen? Ik hoop dat iemand kan helpen. Ik ben een leek als het gaat om boekhouding. En hoe verwerk ik dit vervolgens in de boekhouding? [mod edit: typefout titel hersteld & titel verduidelijkt]
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.