Bedankt iedereen voor de bijdragen, ook al de vragen van deze post toch niet gaan over hoe men een tintje kan besparen, of hoe een accu thuis kan vervangen worden, of hoe energie en winst samengaat.
Naar aanleiding van de uiteenlopende reacties, voeg ik toch graag toe dat ik het liefst een tintje geef aan een goed doel dan aan het verkoper van een (vermoedelijk) ondeugdelijk product. Nu is het een accu, morgen is het een grotere bestelling.
Ten behoeve van de lezers die, zij het bij benadering, op zoek zijn naar antwoorden op de oorspronkelijke vragen, vat ik graag samen wat ik het meest nuttig en relevant vond.
Deze website bevat inderdaad een goede, leesbare samenvatting ondanks dat het over meubelen gaat. Bedankt.
Replacedirect is een interessante optie voor de privé. Het is aangesloten aan de Thuiswinkel Waarboorg, welk niet toeziet toe op zakelijke aankopen. Dus dit is een B2C oplossing.
Dit is interessant. Duidelijk zijn er gebreken die ontstaan tijden de levensduur van een product. Ik begreep dat het begrip van conformiteit ook voor B2B geldt tenzij anders overeengekomen (wat in de algemene voorwaarden terug te vinden zou moeten zijn). In dat geval worden ook dat soort mankementen gedekt. Nevenopmerking: ikke verklaar dat het ondeugdelijk was en dat niets onoordeelkundig heb gedaan.
Die gaat het algemene kader goed aan. Bedankt, ook voor het verwelkomen. Nevenopmerking: Het is een plezier om hier aanwezig te zijn ondanks dat ik ergens anders meer geld zou kunnen verdienen.
Idd is het vervallen van de garantie in die gevallen gebruikelijk. Dus, volgens mij, niet aanbevolen.
en
Dit is inderdaad een manier om deze tegenvallertjes om te zeilen. Boekhoudingstechnisch denk ik in dat je dan het product naar je inventaris moet overdragen (als het waarde hoger dan €450 is). Maar ook:
Eervolle vermelding.
Goed aangeboden words of wisdom.
Nogmaals bedankt.