St.2016

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

St.2016's trofeeën

  1. Beste allen, Simpele vraag, lastig antwoord vinden. Alvast bedankt voor het meedenken: Wij zijn als startend bedrijf vrijgesteld van BTW, er vindt dus geen BTW aangifte plaats. (wellicht niet relevant, ik vermeld het er toch bij) Het komt geregeld voor dat wij bedragen pinnen onder de 100 euro bij aanschaf van kleine bedrijfsmiddelen in een winkel. Voorbeeld: hardloopschoenen bij bijv. Perry 1. Soms komt het voor dat winkels/bedrijven geen factuur uitschrijven, ook al koop je 600 euro aan producten in de winkel. Hoe verwerk je dit administratief correct richting Belastingdienst? 2. Is een bankafschrift voldoende bij de aankoop van producten (lees geen diensten) onder de 100 euro? Of ben je verplicht alle bonnetjes te bewaren? BVD Rosanne [verandering: titel]
  2. Beste Ron, Wat voor verdere informatie kan ik u geven om een meer compleet beeld te krijgen van de situatie? Wij zijn een jong bedrijf (VOF, bestaande uit twee eigenaren, dus onderneming, draaien inmiddels opdrachten in samenwerking met andere partijen) en hebben voorheen gewerkt voor een commercieel re integratie bedrijf (als met commercieel bedoeld wordt dat ze winst mogen maken, in de praktijk worden bij ons en werd bij hun vooral de omzet gebruikt om in loonkosten te betalen (+ uiteraard allerlei andere kosten die gemaakt worden bij het runnen van een bedrijf zoals verzekeringen, reiskosten, kantoorhuur etc. niet erg complex) Pure winst als dividend was en is bij ons ook geen sprake van. Onlangs voor onszelf begonnen en nu op basis van een projectontwerp in aanmerking gekomen voor een subsidie die gemeentelijke doelen dient. De gemeente heeft zelf de toekenning verzorgt, alleen de voorwaarden zijn later aan gegadigden gemeld. Wij zijn ons nu aan het oriënteren op een oplossing, om batterijen naar een BV, Stichting of onder aannemerschap of misschien nog een bedrijf oprichten. Snap dat dit geringe informatie is om wellicht mijn vraag te beantwoorden, door de KVK werd geadviseerd op zoek te gaan naar ondernemers die hier ervaring mee hebben. Higher Level werd hierbij genoemd. mvg.
  3. Allereerst dank voor uw reactie. De gemeente stelt diverse eisen, waarbij we aan de belangrijkste in deze constructie niet kunnen voldoen namelijk: Subsidie voor het initiatief kan alleen worden toegekend aan een rechtspersoon. Daarnaast wordt gevraagd naar:  Kopie statuten  Inschrijving KvK  Recent bankafschrift met IBAN-nummer. Onze overwegingen gaan naar hoe wij op toch in aanmerking kunnen komen voor de subsidie, gezien ons plan is toekend. Voordat wij grote stappen ondernemen, BV/stichting etc. was ik eerst benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met dergelijke kwesties en eventueel andere oplossingen zien dan ik nu doe. Groet
  4. Geachte lezer, Onlangs ben ik samen met mijn bedrijfspartner een VOF gestart. Nu is het zo dat wij voor onze werkzaamheden veelal te maken hebben met fondsen en gemeentelijke subsidies. Zo ook nu hebben we een plan geschreven om re integratie te bevorderen. Dit plan is door diverse rondes en presentaties heen gekomen, waar nu de subsidievoorwaarden zijn bekend gemaakt (door de desbetreffende gemeente) blijkt dat ze alleen toekennen wanneer er sprake is van een rechtsvorm (non profit). Wij zijn een VOF en nu opzoek naar meest voor de hand liggende oplossing (BV, Stichting, onder aannemerschap) om toch in aanmerking te komen voor deze subsidies en overige subsidies in de toekomst. Wellicht zien we iets over het hoofd? Iemand tips of ervaring met beschreven situatie? Dank.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.