JVerweij

Junior
  • Aantal berichten

    10
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

JVerweij's trofeeën

  1. Hartelijk dank voor de toelichting, ik werk vanuit een EMZ dus kan de BTW volledig aftrekken. De fiets zal circa 70% prive gebruikt worden en de wielset dus ook. Dus als ik het goed begrijp jaarlijks bijtelling BTW voor prive (BTW bedrag fiets + BTW bedrag wielset * 0,7)/5 jaar Bijtelling blijft onveranderd na aanschaf wielset
  2. Waarom zou dat de casus veranderen? Ik zou dan maandelijks een leasetarief betalen en die in de kosten hebben ipv afschrijving Als ik dan zelf een extra wielset koop dan blijf de vraag toch hetzelfde of zie ik iets over het hoofd?
  3. Omdat de btw slechts over een bedrag van 749 terug te vorderen is, dus "slechts" 130 euro Indien bij een auto achteraf een andere set velgen gekocht wordt met bijvoorbeeld winterbanden dan verandert het bijtellingsbedrag toch ook niet. Waar vind ik ergens dat bij een fiets de fiscale waarde wel verandert?
  4. Beste leden, Ik heb een fiets zakelijk aangeschaft voor een bedrag van 3500 inclusief de btw: aangezien de btw tot maximaal 749 euro aftrekbaar is heb ik gemakshalve geen btw afgetrokken en de fiets voor 3500 op de balans opgenomen restwaarde op 500 en afschrijving van 600 per jaar ik betaal 7% bijtelling over het factuurbedrag van 3500 inclusief btw (fiets wordt aantoonbaar gedeeltelijk zakelijk gebruikt) met het slechte weer wil ik de huidige wielen voorzien van 4seizoenen banden en een nieuwe wielset kopen met banden voor de droge maanden deze nieuwe wielset kost 1500 inclusief btw, klopt het dat ik dit als volgt kan verwerken: 260 euro btw trek ik af wielset komt als apart bedrijfsmiddel voor 1240 op de balans met restwaarde 0 en wordt in 5 jaar afgeschreven prive bijtelling verandert niet Kan ik dit zo verwerken of moet ik voor de btw ook nog een prive bijtelling doen? Het lijkt me dan overzichtelijker om de btw aftrek te laten voor wat het is en de wielset voor 1500 op de balans op te nemen Alvast vriendelijk bedankt voor de feedback!
  5. Bedankt voor de aanscherping Norbert! Ik moet e.e.a. uiteraard nog goed door laten rekenen. Wat ik nu wel weet is dat een ongelijke verdeling van de aandelen voor mij minder gunstig uitpakt aangezien ik dan als werknemer voor de sociale verzekeringen gezien wordt. Het lijkt mij echter dat deze lasten betaalt horen te worden door de werkmaatschappij en niet vanuit mijn holding, tenzij dit in de managementfee geregeld is. Om te kunnen bepalen wat voor mij de hoogte van de management fee moet zijn dien ik dus z.s.m. duidelijkheid te hebben over de verdeling van de aandelen.
  6. Hartelijk dank, ben weer hoop wijzer!
  7. Helder, dank je! En betekent het dan dat je ook daadwerkelijk verzekerd bent tegen arbeidsongeschiktheid en werkloosheid of betaal je alleen de premies?
  8. Hartelijk dank! Nog 1 vraag, wat gebeurt er als er een aandeelhouder bij zou komen - ik 20% en management fee - compagnon 20% en management fee - aandeelhouder1 20% - aandeelhouder2 20% - aandeelhouder3 10% - aandeelhouder4 10% Alvast bedankt!
  9. Dank voor je reactie! - mijn holding heb ik 100% van de aandelen - holding heeft 20% aandelen in werkmaatschappij en ik lever managementdiensten - 4 andere aandeelhouders bezitten eveneens 20% van de aandelen en 1 van hen levert ook managementdiensten Mvg
  10. Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en start per 1-1 voor mezelf en zit met wat vragen, waar jullie me hopelijk mee kunnen helpen. Ik ga me uiteraard nog laten adviseren, maar wil eerst zelf zo veel mogelijk begrijpen. Ik heb straks mijn eigen management bv en verricht managementdiensten voor een werkmaatschappij waarvan ik 20% van de aandelen bezit. Hiervoor ontvangt mijn holding een management fee en wil ik vanuit de holding een salaris uit betalen. Volgens mij ben ik niet verzekerd voor de sociale verzekeringen, aangezien ik DGA van mijn holding die weer 20% aandelen heeft in de werkmaatschappij. Wat voor mij onduidelijk is hoeveel % lasten (zvw, etc.) ik vanuit mijn holding over het salaris moet betalen, ik vind hierover geen eenduidige antwoorden. Stel dat ik een bruto salaris van 5000 euro uitkeer hoe hoog zijn de kosten in mijn holding dan. Daarnaast staan er veel bruto/netto berekeningen online, waarvan ik niet weet welke ik moet gebruiken igv DGA. Er zitten namelijk nogal verschillen tussen de uitkomsten. Als laatste vraag ik me af hoe het zit met de kosten die ik nu al maak voor mijn onderneming en vanuit prive moet betalen. Kan ik deze later alsnog in mijn holding boeken? Alvast bedankt voor de moeite en antwoorden. Mvg. Jozef
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.