Pitstop Outlet

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Pitstop Outlet's trofeeën

  1. We denken nu vooral aan aanhanger verhuur aan zzp'ers in de omgeving en particulieren Er worden hier in de dorpen veel feesten gehouden waarbij we vaak toiletwagens buiten zien staan, vandaar de gedachte die ook op te nemen in ons assortiment.
  2. Beste ondernemers/gasten van HigherLevel, Ik ben onlangs (per 1 januari 2017) mijn parttime onderneming (eenmanszaak) gestart als scooter demontagebedrijf, met (groot?) succes. Onlangs ben ik op het idee gekomen aanhangwagens en toiletwagens te gaan verhuren, na het internet wat afgestruind te hebben, ben ik eigenlijk nog geen steek wijzer geworden. Iemand enig idee waar ik aan moet denken? - Verzekeringen? Wat als iemand een ongeluk krijgt met mijn aanhanger achter zijn/haar wagen? - Wat te doen met borg, en dan met name gericht op administratief. - Hoe werkt dit met de administratie/boekhouding? (Balans etc) - Wetten waar ik me aan moet houden? - Bepaalde regels/tip/wetenswaardigheden m.b.t. bijvoorbeeld het aanhanger rijbewijs? Wat te doen? Alle andere tips, informatie, wetenswaardigheden, links naar websites met info, etc etc is allemaal welkom, ik ben nog erg oriënterend bezig. Informatie over mezelf/bedrijf: - Ik heb een bedrijfspand met ruimte genoeg over buiten. - Ik ben dus al ingeschreven bij de KvK, met btw-nummer & kvk-nummer e.d. - Plan voor hoe te adverteren is al klaar Misschien dat ik nog wat vergeten ben, dit is wat even zo in me op kwam, misschien zie ik wel iets over het hoofd, dus alle informatie stel ik zeer op prijs. Met vriendelijke groet, Bennet de Bakker Pitstop Outlet
  3. Beste mensen, Ik ben nieuw op het forum, en ik hoop dat ik hier op de goede plek de juiste antwoorden krijg op mijn vragen, Na veel te informeren bij de Kamer van Koophandel, Belastingdienst, ondernemers binnen mijn kennissenkringen, en dergelijken heb ik toch nog enigszins het gevoel gehad dat niet iedereen alles kan bevestigen. Inmiddels ben ik als eenmanszaak ingeschreven bij de Kamer van Koophandel, maar ze hebben verder eigenlijk ook niet echt iets met me bekeken inhoudelijk. Mijn bedrijfje start per 1 januari 2017, en voor die tijd wil ik dus alles nog even dubbel zeker bevestigd hebben om zo geen onnodige fouten te maken. Allereest zal ik even uitleggen wat de bedoeling is, Ik ga 2ehands spullen opkopen in grote partijen en verkopen per stuk, wat voor spullen e.d. houd ik liever voor mezelf in plaats van het zo in de grote groep te gooien, maar wat de belastingdienst mij verteld is dat ik met de Marge regeling alleen 21% BTW hoef te betalen over de winst op verkopen (verkoop - inkoop) Mijn situatie is als volgt, Ik blijf gemiddeld 2 dagen per week voor mijn huidige werkgever werken, officieel is de uitbetaling via een uitzendbureau, hierdoor krijg ik per week betaald. Via het uitzendbureau heb ik veel flexibiliteit om eventueel meer te werken e.d. Ik ben zelf 21 jaar, dus verdien nog geen geweldig uurloon haha, maar per week, wanneer ik 2 dagen werk, zal ik bruto ongeveer op 180 euro uitkomen per week, hier word elke week ongeveer 20 euro belasting op ingehouden, wat betekent dat ik 160 netto uitbetaald krijg. In totaal op jaarbasis (52 weken), zou ik dus ongeveer in 2017 uitkomen op een bruto salaris van ongeveer 9400,- euro, waar ongeveer 1000,- euro belasting word ingehouden. Zakelijk, verwacht ik in 2017 een gemiddelde omzet te behalen van 3000,- euro per maand. (ik weet qua omzetten en inkoopmarges e.d. waar ik het over heb, want ik heb het verkopen van de desbetreffende spullen altijd gedaan tijdens mijn beroepsopleiding, en nu ik daarmee klaar ben wil ik het als ondernemer dus groter aan gaan pakken) Mijn inkoopprijs ligt normaliter op maximaal 40% van mijn verkoopprijs gemiddeld, dit betekent dat ik voor een omzet van 3000 euro ongeveer 1200 euro betaald heb, Vraag 1: Dit is 1800 winst op verkopen, en dit zou dan als bedrijf de winst incl. 21% marge BTW zijn, dus moet ik het delen door 1,21 en vermenigvuldigen met 0,21 waardoor ik bereken dat de af te dragen BTW dus 312 euro is. Klopt dit? In totaal liggen mijn zakelijke aftrekbare maandlasten op maximaal 500 euro, laat ik er in dit voorbeeld even vanuit gaan dat het altijd 500 euro is. Vraag 2: Dit zou dan betekenen dat ik op papier als ik dus 3000 omzet behaal, min 1200 inkoopprijs, min 312 te betalen BTW, min 500 euro maandlasten, dus een winst overhoud van 988 euro. Klopt dit? Ik heb recht op zelfstandigenaftrek en de eerste 3 jaar (zoals mij verteld is) ook startersaftrek, Mij werd verteld dat de ondernemersaftrek even afgerond 7200 euro is, en de startersaftrek 2100, Vraag 3: Dit zou dus betekenen dat als ik op deze manier gemiddeld 988 euro peer maand winst heb, ik dan uitkom op een winst van 11,856 per jaar. Maar ik heb dan dus 9300 euro aan ondernemersaftrek + startersaftrek, waardoor ik dus alleen loonheffing hoef te betalen over 11,856 - 9300 = 2556 euro. Klopt dit? Vraag 4: De MKB-winstvrijstelling zou dan 14% zijn over dit bovenstaande bedrag, waardoor ik dus 2556 euro keer 86% belast inkomen overhoud, = 2198 euro. Klopt dit? Vraag 5: Dan zou ik even uitgaande van rond de 40% loonheffing over dit belaste bedrag van 2198 euro dus ongeveer 880 euro opzij moeten zetten op jaarbasis voor de Loonheffing van te betalen op de belasting aangifte. Klopt dit? Dan heb ik nu eigenlijk alleen nog vragen over de bedrijfsauto, Ik rijd zelf een Rover 25 van 15 jaar oud, en ik zou deze graag als bedrijfsauto gaan rijden onder de YoungTimer regeling, De belastingdienst heeft mij verteld dat dit nogsteeds bestaat, maar om nou iemand te spreken te krijgen die alles voor me kan bevestigen dat kan zo 1-2-3 ook weer niet. Hoe ver ik het nu heb uitgerekend, dat zou ik graag ook bevestigd zien, 1. Afschrijving Ik heb 1250 euro voor de auto betaald, en laten we zeggen dat ik in de boekhouding de auto een restwaarde geef na 5 jaar van 250 euro. Dit zou betekenen dat ik de auto 5 jaar lang met 20% afschrijf (maximaal), en dat dit dan dus 200 euro afschrijving is per jaar. 2. Bijtelling 35% van de dagwaarde. Dit zou dan betekenen dat de auto in het eerste jaar op papier 1250 waard is, dus 1250 * 35% = 437.50 bijtelling. De auto word dan dus afgeschreven met 200 euro per jaar, waardoor elk jaar de bijtelling ook minder word, dit zou dan betekenen: Jaar 2 = 35% keer 1050 = 367,50 bijtelling Jaar 3 = 35% keer 850 = 297,50 bijtelling Jaar 4 = 35% keer 650 = 227,50 bijtelling Jaar 5 = 35% keer 450 = 157,50 bijtelling 3. Maandlasten Ik mag de wegenbelasting (33 euro per maand) als bedrijfskosten rekenen, maar de verzekering van de auto (55 euro per maand) mag niet, de verzekeringskosten waren niet aftrekbaar is mij verteld. 4. Brandstof Ik woon zelf op de belgische grens, waar het veel voordeliger tanken is, Voor zover ik het heb gehoord van de belastingdienst, mag ik de benzinekosten EX BTW dan dus ook als bedrijfskosten rekenen, en ik kan de 21% BTW op benzine uit België ook gewoon terugvorderen net als BTW in Nederland. 5. Onderhoud Op onderhoud mag ik de 6% BTW terugvorderen en het overblijvende bedrag EX BTW opgeven als aftrekbare kosten. 6. KM-Registratie Mij is verteld, dat ik doordat ik dus bijtelling betaal als het ware een soort van betaal om meer dan 500 km privé te mogen rijden met je bedrijfsauto, en dat ik hierdoor GEEN sluitende kilometerregistratie hoef bij te houden. Als er mensen zijn die dit door zouden willen lezen, en me zouden kunnen verbeteren en/of meteen vertellen hoe het dan echt zit, in plaats van me naar iemand of een instelling door te sturen, zou dat echt geweldig zijn. Voor zover ik gesproken heb met de Belastingdienst, Kamer van Koophandel en enkele zzp'ers zou dit allemaal moeten kloppen, Alvast heel erg bedankt voor degenen die de moeite voor me willen doen dit door te lezen, Als iemand verstand heeft van dit bovenstaande zou ik daar graag contact mee willen, om nog wat specifiekere zaken te bespreken, Bij voorbaat dank en een fijne dag !
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.