Fietser

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Fietser's trofeeën

  1. Hallo allemaal, We doen al vanaf de start van de onderneming op de normale wijze aangifte. Per kwartaal BTW en de jaarlijkse aangifte word door de boekhouder verzorgt. Aangezien we met een nieuwe boekhouder verder gaan voor de aangifte van 2016 en mijn fiscale partner en mede eigenaar ook in loondienst is sinds 01-11-2016 ben ik benieuwd wat ik voor adviezen zou krijgen voor de toekomst.
  2. Wat bedoel je met fiscaal, voor de omzetbelasting of de inkomstenbelasting? Ik zou graag vernemen wat de meest gunstige situatie is voor onze aangifte in het algemeen. Wat bedoel je met verstandig, welk doel wil je bereiken of welk probleem wil je oplossen? De bedrijfsvorm v.o.f, BTW facturen sturen naar opdrachtgevers terwijl we ook in de kleine ondernemers regeling kunnen vallen. De voor de bedrijfsvorm bewuste kleine omzet, allemaal geen probleem. Het geeft echter wel diverse mogenlijkheden. Wil je voor dezelfde dienst particulieren zonder BTW en zakelijke opdrachtgevers met BTW facturen? Waarom wil je dat? Dat wil ik niet. Ik wil juist BTW facturen blijven opstellen. We werken veel voor zakelijke opdrachtgevers, alleen dat gaat niet samen met de KOR. Ik zou graag van de kennis hier gebruik maken. Wat zouden jullie adviseren in deze situatie.
  3. Hallo allemaal. Ik ben eigenaar van een fiets verhuur bedrijf. Ik doe dit samen met mijn vrouw. We zijn een V.O.F. Ik zelf werk hier 40 uur naast en mijn vrouw is 01-11-2016 ook voor 22 uur per week gaan werken. Dit is niet omdat het niet loopt. We willen het graag klein houden. Het betreft is een weekend bezigheid welke eigenlijk vanuit een hobby is ontstaan. Ik zal eerst onze situatie schetsen -We bestaan nu 5 jaar. -Gemiddelde jaar omzet is 10000 -VOF leden werken allebei ook in in vast dienst verband in loondienst. Man 40 uur / vrouw 22 uur -We zijn ondanks de omzet een V.O.F. We begeleiden groepen op de fiets in het bos dus dat is een verzekerings kwestie. -We voldoen aan de eisen voor de kleine ondermers regeling. We willen echter wel zakelijke facturen met BTW kunnen versturen naar onze zakelijke opdrachtgevers -Geen recht op zelfstandigenaftrek, we voldoen niet aan het uren criterium 1225 uur per jaar De doelstelling voor de toekomst is om de omzet op dit niveau te houden. Wat is nu fiscaasl gezien in ons geval een verstandigste keuze. Ik ben benieuwd naar de adviezen en reactie van allen. Mijn dank alvast voor het meedenken. [verandering: titel]
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.