Ga naar inhoud

NLatuny

Junior
  • Aantal berichten

    12
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Karma

0
  1. Goedenavond, Ik zat met een kleine vraag. Als ik een offerte stuur aan een potentiële klant. En de klant zegt ik ben akkoord, maar wilt een kleine wijziging of wilt van 4 dingen maar 3 hebben. Moet ik dan eerst een nieuwe offerte sturen of kan ik direct de juiste factuur voor maken? Alvast bedankt, Groeten, Nick
  2. NLatuny

    Borg administreren

    Allemaal hartelijk bedankt! Ik denk dat ik het begrijp nu. Zowel de met factuur/creditnota als zonder.
  3. NLatuny

    Borg administreren

    Bedankt shoptillyoudrop, Ik heb het nu als volgt gedaan: Een normale factuur gemaakt met daarop een extra regel met Borg met geen BTW en als tegenrekening "Schulden (kortlopend)". Dat is een balans rekening. De klant zal alles betalen en ik zal de bank overboeking matchen met de factuur. Vervolgens als ik het geld weer terugstort naar de klant zal ik de bank overboeking ook zonder BTW met de tegenrekening "Schulden (kortlopend)" opslaan. Klopt het dat ik dus geen creditnota hoef te maken hiervoor?
  4. NLatuny

    Borg administreren

    Super, dankjewel!
  5. NLatuny

    Borg administreren

    Ok dank jullie wel. Dus niet opnemen in de factuur. Maar gewoon in de mail richting de klant vermelden dat hij het borg bedrag extra moet overmaken. Dan dat bedrag boeken op passiva / langlopende schulden / waarborgsommen. Moeten dat 2 aparte overboekingen zijn? Wat voor boeking moet ik maken wanneer hij zijn geld weer terug krijg?
  6. Goedenavond, Ik ben voor mijn vrouw een offerte aan het maken (en hopelijk daarna een factuur), waarbij een klant een product koopt, maar ook iets huurt. Voor het huren moet ook borg worden betaald, maar hoe moet ik dat in de boekhouding boeken? Op internet vind ik alleen posts over dat borg betalen, maar niet over borg ontvangen. Moet ik de borg in de offerte en factuur meenemen? Maar hoe boek ik dat dan weer terug achteraf? Alvast hartelijk bedankt voor uw tijd. Met vriendelijke groet, Nick
  7. Beste Lex, Helemaal super! Ik begrijp nu dat ik nog prive stortingen had moeten toevoegen met een bedrag van 4.319. Ik had het al geprobeerd met een bedrag van 2.657, maar dat kwam natuurlijk ook niet uit. Nu zie ik hoe ik aan het bedrag van 4.319 had moeten komen. Nogmaals bedankt. Groeten, Nick
  8. Goedenavond, Ik loop al de hele tijd te zoeken op naar het antwoord, maar het lukt me niet om het te vinden. Ik loop bij het invullen van de IB tegen de volgende melding op: "Het totaalbedrag bij 'Winstberekening' (€ 2.012) is niet gelijk aan het bedrag bij 'Winstberekening volgens Winst-en-verliesrekening' (€ -2.308)." Ik kan maar niet achterhalen waar het verschil in zit. In de onderstaande screenshot zie u mijn winst/verlies: In de onderstaande screenshot zie u mijn balans: Als 'Winstberekening' kijk de belastingdienst kijkt naar hoeveel je passiva was op 1-1-2017 en 31-12-2017 en daar het verschil tussen. In dit geval: 2.659 - 647 = € 2.012 Dat heb ik zo ingevuld: Ik heb deze getallen uit e-boekhouden: Indien de getallen niet leesbaar zijn klik hier: https://s9.postimg.org/sayah1u4v/1410.jpg Ik zie ook dat mijn winst/verlies is verwerkt in mijn passiva (zie zelfde screenshot hierboven). Dus kan dan nog het verschil vandaan komen? Alvast hartelijk bedankt voor uw hulp. Met vriendelijke groet, Nick
  9. NLatuny

    Aftrekposten als ZZP die vanuit huis werkt

    Heb je rekening gehouden met de hygiëne eisen voor voedselbereiding? Misschien kun je dat meteen meenemen in de investeringsplannen. Bron: Ondernemersplein Ja goed dat je het zegt, maar hier is inderdaad rekening mee gehouden.
  10. NLatuny

    Aftrekposten als ZZP die vanuit huis werkt

    Ja het handboek heb ik gelezen. Heel veel tekst in ieder geval. Ik heb daaruit gelezen dat er ongeveer een grens is van €1000 aan BTW per jaar om BTW te moeten betalen. Ik verwacht daar dit jaar niet aan toe te komen, maar volgend jaar wel. Dit zijn de enige inkomsten van mij, maar me partner heeft zelf nog een vaste baan. Ik heb inderdaad 2 koelkasten (1 zakelijk en 1 privé) ook heb ik 2 gasfornuizen (1 privé en 1 zakelijk). Begrijp ik goed uit uw reactie dat ik de BTW van de oven / extra elektriciteitsgroep / plank voor de magnetron mag terug vragen?
  11. Hallo, Ik loop al even te zoeken, maar heel concreet heb ik niks kunnen vinden. Ik ben vorige week gestart met een eigen bedrijf (taarten maken). Nu doe ik dat vanuit mijn eigen keuken thuis. Nu heb ik geprobeerd mezelf te verdiepen in de aftrekposten die dat met zich mee brengt. Ik heb begrepen dat ik volgens de belasting geen werkruimte aan huis heb, omdat ik niet aan de voorwaarden voldoe (zoals aparte voordeur ect.). Hieruit begrijp ik dat ik de kosten van de inrichting van mijn keuken ik niet van de winst mag aftrekken op de inkomstenbelasting. Mijn vragen zijn: 1. Mag ik wel bijvoorbeeld de BTW van de aanschaf van een nieuwe oven wel terug vragen met de omzet belasting? En bijvoorbeeld een plank die ik aan de muur wil bevestigen om de magnetron op te zetten? En het laten maken van een extra elektriciteitsgroep in de meterkast (specifiek voor de nieuwe oven)? En de elektriciteitskosten zelf? Met andere woorden: mag ik wel de BTW terug vragen van dingen die zakelijk zijn? 2. Tellen alle zaken van punt 1 mee voor de Kleinschaligheidsinvesteringsaftrek? Alvast hartelijk bedankt. Groeten, Nick

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké