Guidobarone

Junior
  • Aantal berichten

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Guidobarone's trofeeën

  1. Hallo Blous en BJM, Blous, zover begrijp ik de offertes van de expediteurs. Ik speel gewoon open kaart met ze en ik moet zeggen: Het is een enorme meevaller dat zij (enkele) heel erg behulpzaam zijn in het beantwoorden van mijn vragen. De termen die hierin staan heb ik al grondig opgezocht. In mijn geval wilt de leverancier niks te maken hebben met de export van de goederen. Ik heb een expediteur op het oog waar ik mogelijk mee in zee wil gaan voor de lange termijn mede dankzij de aangetoonde geduld en scherpe tarieven. Waar ik nu mee zit, is dat de leverancier niks te maken wilt hebben met het inladen van de container. De expediteur heeft mij uitgelegd dat de verantwoordlijkheid ligt bij diegene die inlaad. Dit zou de reden hiervoor kunnen zijn. Hij kan dit zelf ook wel regelen maar dat zijn dan forse bedragen die gevraagd worden. Nu vraag ik mijn af, kan ik hier dan niet een verhuisbedrijf voor inschakelen, puur voor het inladen? dan kost het een stuk minder. Ik heb geen eisen aan het transport en moet toegeven dat ik niks weer over de (export) verpakking behalve dat het in ingepakt is en op pallets liggen. Nu ga ik de offerte van de gekozen expediteur aanpassen op de factuur van mijn bedrijf en stuur dat op naar mijn contact persoon. Ehm.. Ik begrijp alleen niet wat Blous bedoelt met 'de niet genoemde uitzonderingen'. kun je daar eventueel een voorbeeld van geven? Wie regelt het vervoer en de inklaring in het land van bestemming? Eventuele doorvoeraangiftes in transitlanden? Ik dacht dat dit de verantwoordelijkheid is van de expediteur? MVG Guido
  2. Of zo snel mogelijk aan tafel met een echte ervaren expediteur en samen iets opzetten. Las ik nog iets over het voorschieten van een bedrag? Zeker weten dat daar geen ellende en gedoe over komt? ;) Goede vraag. Ik laat mijn contact persoon direct betalen na het accepteren van mijn offerte. Daarmee hoop ik het te hebben opgelost. anderzijds heb ik nog wel enige vermogen beschikbaar om dat voor te schieten indien dat nodig zal zijn.
  3. UPDATE: We zijn geen dag verder maar ik moet toegeven dat ik al binnen een korte tijd heel veel te weten ben gekomen. Dus mijn dwaalspoor begint wel steeds meer op een weg te lijken. (wel zo handig voor iemand die in de logistiek zit/gaat zitten) Groet
  4. Hallo Blous, 'Expediteur of andere tussenpersonen van goederen vervoer' Dus zolang ik niet de expediteur kan zijn ben ik een tussenpersoon die leads ter beschikking heeft. Dit lijkt mij ook een kans om meer ervaring op te doen. Waarom dan ook niet? Natuurlijk wil ik geen ellende maar ik vind het wel interessant genoeg om mij er in te verdiepen. Ook zou ik graag gebruik maken van mijn internationale brede netwerk die een hoop leads kunnen opleveren in deze industrie. Inmiddels heb ik al offertes aangevraagd bij meerdere bedrijven. Ik zal vervolgens mijn eigen factuur ertussen schuiven zoals dat hier ook is gesuggereerd. Ik hoop hiermee een goede service te kunnen verlenen voor mij contact persoon die hier vervolgens herhaaldelijk gebruik van zal maken. Heb inmiddels een nieuwe aanvraag binnen voor luchtvracht van een ander persoon. Ik zie nog niet in wat er mis kan gaan als TS zijnde? Groeten
  5. Hallo Logic4l en BJM, Bedankt voor jullie reacties. Ik sta sinds vandaag ingeschreven bij de KVK als expediteur of andere tussen personen van vervoer. Ik wil de tussenpersoon zijn die de opdracht uit handen geeft. Die opdrachten krijg ik binnen van kopers uit het buitenland. zij bestellen hier dan een container van een leverancier. Graag zou ik willen weten wat gebruikelijk is. zoals welke incoterms en wat voor documenten precies nodig zijn? Hoe ik als tussenpersoon het best kan functioneren? en wie weet hebben jullie wel aanbevelingen aan welke logistieke bedrijf ik dit het beste kan uitgeven? misschien dat iemand mij hier advies op kan geven die als tussenpersoon heeft gefunctioneerd. Ik verwacht herhaaldelijke opdrachten te krijgen uit het buitenland mits dit voor mij lucratief genoeg kan zijn. De leverancier wilt inderdaad niks te maken hebben met de export.
  6. Hallo allen, Ik heb zoal het internet afgespeurd om duidelijk informatie te verschaffen maar dat tevergeefs. Waarschijnlijk zit ik steeds op een dwaalspoor. Vandaar dus besloten het hier te vragen met de wanhoop hier meer te kunnen weten. Ik heb een contact persoon van buiten europa die producten vanuit Nederland gaat importeren. Hij heeft mij gevraagd dit voor hem te regelen. Hij heeft de aankoop al geregelt met de leverancier. De leverancier, wilt hier niks mee te maken hebben met het logistieke process. Hij ziet het dus als de verantwoordelijkheid van de koper (incoterms). Nou is mijn vraag, hoe kan ik hier nou het best als tussen persoon functioneren en hoe regel ik dat ik hier winst op kan maken. Deze opdrachten zullen regelmatig worden aangevraagd bij mij mits dit nu goed gaat. Ik wil dit nu meteen in 1 x goed doen maar er is weinig tijd over. Mijn plan is dus om alles uit de handen te geven aan een logistiek bedrijf en daar een marge op te maken. Dus dan offereer ik mijn contactpersoon meer dan het daadwerkelijk bedrag. Wss zal ik het bedrag ook moeten voorschieten. Nu vraag ik mij af? wat ben ik dan precies? handelsagent? zover ik lees zie ik dat, dat alleen te maken heeft met export etc. Ik ben nu iemand die marges wilt maken op de logistieke process. Waar moet ik opletten? douane? verantwoordelijkheid etc.? het probleem is echter dat ik super weinig tijd over heb. zijn hier nog mensen die hier enige ervaringen over hebben?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.