Hallo Blous en BJM,
Blous, zover begrijp ik de offertes van de expediteurs. Ik speel gewoon open kaart met ze en ik moet zeggen: Het is een enorme meevaller dat zij (enkele) heel erg behulpzaam zijn in het beantwoorden van mijn vragen.
De termen die hierin staan heb ik al grondig opgezocht.
In mijn geval wilt de leverancier niks te maken hebben met de export van de goederen.
Ik heb een expediteur op het oog waar ik mogelijk mee in zee wil gaan voor de lange termijn mede dankzij de aangetoonde geduld en scherpe tarieven.
Waar ik nu mee zit, is dat de leverancier niks te maken wilt hebben met het inladen van de container.
De expediteur heeft mij uitgelegd dat de verantwoordlijkheid ligt bij diegene die inlaad. Dit zou de reden hiervoor kunnen zijn. Hij kan dit zelf ook wel regelen maar dat zijn dan forse bedragen die gevraagd worden.
Nu vraag ik mijn af, kan ik hier dan niet een verhuisbedrijf voor inschakelen, puur voor het inladen? dan kost het een stuk minder.
Ik heb geen eisen aan het transport en moet toegeven dat ik niks weer over de (export) verpakking behalve dat het in ingepakt is en op pallets liggen.
Nu ga ik de offerte van de gekozen expediteur aanpassen op de factuur van mijn bedrijf en stuur dat op naar mijn contact persoon.
Ehm.. Ik begrijp alleen niet wat Blous bedoelt met 'de niet genoemde uitzonderingen'. kun je daar eventueel een voorbeeld van geven?
Wie regelt het vervoer en de inklaring in het land van bestemming? Eventuele doorvoeraangiftes in transitlanden?
Ik dacht dat dit de verantwoordelijkheid is van de expediteur?
MVG
Guido