Leonie.

Newbee
  • Aantal berichten

    2
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Leonie.'s trofeeën

  1. Excuus voor de late reactie, ik verwachtte een e-mailnotificatie als er reacties waren, maar die kwam niet ;) Ik heb hier vorig jaar uitgebreid met de helpdesk over gepraat, en toen bleek het overgrote deel niet te exporteren op zo'n manier dat het nieuwe boekhoudprogramma er wat mee zou kunnen. Ik heb in die periode ook een aantal test csv bestanden naar Twinfield mogen sturen, maar deze bestanden waren volgens hen niet toereikend. Ik kreeg dit te horen: Naar aanleiding daarvan zou mijn advies zijn om alleen de eindsaldi in Twinfield in te brengen in een schone administratie. Als u dan toch het abonnement met het vorige boekhoudpakket opzegt komt nog wel even de vraag naar voren hoe u precies om wilt gaan met uw bewaarplicht. Ik weet in hoeverre u hierover heeft overlegd met uw accountant, maar u bent voor de Belastingdienst verplicht om uw administratie tot 7 jaar terug te bewaren. Ah, bedankt! Ja, ik denk dat ik alle facturen gewoon als PDF exporteer. Volgens mij kan dat ook niet in 1 klik, dus moet ik voor 6 jaar aan facturen gaan exporteren, maar dan heb ik alles tenminste wel overzichtelijk in een mapje. Had jij de winst- en verliesoverzichten, balansen, boekingen, etc als csv bestanden geexporteerd? Verder... Achter de boekhoudsoftware zit geen accountant. Ik denk dat de eigenaars van het softwarebedrijf geen verplichtingen hebben tegenover mij. En ik kan de software inderdaad niet de komende 7 jaar aanhouden, dat wordt een duur grapje. Ik zal nog wel eens vragen wat zij zelf aanraden wat betreft exporteren en bewaren.
  2. Hallo, Ik ben op zoek naar tips bij het overstappen naar nieuwe boekhoudsoftware. Sinds de start van mijn bedrijf in 2011 doe ik mijn administratie online in een programma waar ik erg ontevreden over ben. Ik wil per 1 januari 2017 graag overstappen, maar helaas is het met mijn huidige programma amper mogelijk iets te exporteren. Het is mij ook teveel werk (en hopelijk onnodig) alle facturen en dergelijke van de afgelopen 6 jaar handmatig in te voeren in het nieuwe programma. De website van de Belastingdienst zegt het volgende: Dat betekent dat u per aangiftetijdvak overzichten moet bijhouden van: uitgaande facturen (als u het factuurstelsel toepast) inkomsten (als u het kasstelsel toepast) ontvangen facturen privégebruik van goederen en diensten - Ik wil dit dus lokaal op mijn computer bewaren. Heeft iemand dit ook gedaan en hoe heb je dit ingericht? - Wat wordt bedoeld met 'privégebruik van goederen en diensten'? Hoe bewaar je hier een overzicht van? - Zijn er bestanden die ik alvast kan exporteren of samenstellen voor als er ooit controle van de Belastingdienst komt? Alvast veel dank.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.