magicone

Newbee
  • Aantal berichten

    1
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

magicone's trofeeën

  1. Momenteel werk (28 uur) en woon ik gewoon in Nederland en dat zal ik ook voorlopig blijven doen. Daarnaast is er een eigen onderneming die product levert aan consumenten wereldwijd (voornamelijk US en Australie). Deze producten worden rechtstreeks verstuur vanuit diverse leveranciers overal ter wereld (buiten Europa) rechtstreeks aan de consument. De consument besteld op mijn website en ik bestel bij de leverancier and that's it. Nu zou ik hiervoor graag een limited oprichting in de Seychellen/Dubai/Belize, hier betaal je geen belasting en heb je geen boekhoudverplichting. In principe heb ik het geld niet nodig, aangezien ik ook inkomsten uit loon heb om mezelf in te voorzien. In de toekomst zou ik graag willen emigreren naar het buitenland, maar nog onbekend waar dat zal zijn. Moet ik het geld wat in de Seychellen/Dubai/Belize verdiend wordt aangeven voor de NL belastingdienst? Hoe vind deze controle plaats? Hoeveel moet je aangeven omdat er geen boekhoudverplichting is in de Seychellen/Dubai/Belize? Hoe zit het met de aansprakelijkheid van een onderneming in de Seychellen/Dubai/Belize? Bijvoorbeeld als een product gevaarlijk is of als iemand zich verwond aan het product? Kun je bij een Seychellen/Dubai/Belize onderneming ook prive aansprakelijk worden gesteld, of is dat in zijn geheel uitgesloten? In principe heb ik geen geld nodig uit de onderneming zolang ik in Nederland ben, maar hoe zou ik er evt wel geld uit kunnen halen? Er op vakantie gaan en er gewoon cash geld opnemen? Of zijn er andere manieren? Misschien lokale debit / credit card?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.