Jump to content

Jeroen.noord

Junior
  • Content Count

    25
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1
  1. Zojuist de BD gesproken. Ze hebben de teruggave goedgekeurd en de beschikking heeft de dagtekening van 27-01-2016. Wat wil dat zeggen?
  2. Zojuist een telefoongesprek gehad met Y. Hij gaf aan dat bij het uitgeven van de opdracht hij al had aangegeven aan X dat hij niet snel kon betalen. Daar heeft hij ook mails van. Als dat geen probleem zou zijn dan mocht X voor Y een opdrachtnemer ( ik dus ) zoeken. X is dus niet helemaal eerlijk geweest. Daarop heb ik X gebeld en aangegeven dat dit de druppel was. Als het geld aankomende vrijdag niet op mijn rekening staat ga ik een incassotraject starten. Dit willen we beide niet vanwege onze relatie maar het zij zo. Het blijkt overigens dat meneer wel meer financiele akkefietjes heeft gehad in de fam en vrienden kring. Bij mij heeft het altijd even nodig voordat ik er echt klaar mee ben. Maar als ik er dan eenmaal klaar mee ben dan ben ik er ook goed klaar mee. Ik stuur hem vandaag nog een brief met deze termijn. Jammer dat het zo moet. Als hij gewoon eerlijk was geweest was er steeds wel wat te regelen.
  3. He cool! ik ga vanavond mailen... Ik stuur hem gewoon een linkje mee van dit topic :-)
  4. He, leuke reacties! Het idee is idd dat mensen op bijv de site al een soort stijl quiz doen. Dus een aantal outfits selecteren waar hun voorkeur naar uit gaat. Vervolgens een budget en maten invoeren. De een zoekt iets zakelijks en de ander voor vrije tijd. of er tussen in natuurlijk. Dus dat moet online goed te doen zijn en lijkt mij ook niet zo moeilijk. Ik kom niet uit de randstad maar uit het noorden. Dat zou het iets moeilijker kunnen maken. Ik kom oorspronkelijk wel uit de randstad en de mensen zijn er toch anders. Het idee om kleding van bijv een winkel te verkopen is een goed plan. Zo heb ik je niet direct de grote investering voor wat betreft voorraad. Hoe zouden jullie dit aanpakken? Een mail sturen aan een aantal grote merken of juist contact leggen met een aantal grote kleding winkels uit de regio? voor wat betreft de locatie. Dit leek ons wat: http://www.fundainbusiness.nl/kantoor/oudeschoot/object-49622916-schoterlandseweg-45/ voordeel is het exclusieve karakter. Nadeel is dat het vrij afgelegen is.
  5. Precies! Het is de opstelling van X die mij het meest boos maakt. Stel hij had gezegd, Jeroen, kut situatie ik ga er mee bezig en maak jou alvast een deel over. Dan was het al heel anders geweest. Vrouw is veel duidelijker. Slachten die hap. En als hij moeilijk gaat doen tijdens verjaardagen dan kun jij gewoon vertellen hoe het zit. Aan de andere kant snapt ze mij ook wel. Was het in mijn fam voorgevallen dan had ik al op de stoep gestaan. Ik ga er een nachtje over slapen en zie het morgen wel.
  6. X is idd mijn opdrachtgever. Ik heb eigenlijk niets met Y te maken. Tjah.... incasso er op... dat zou ik zeker doen bij een normale klant. Zouden jullie dat in deze sfeer ook doen? Ik kan en wil natuurlijk ook niet voor niks werken en ik voel mij ook ge*****. Maar feit is dat we elkaar ook op iedere verjaardag zien. Dat maakt het niet makkelijker.
  7. Omschrijving van je concept: Ik ben nu 3 kwart jaar aan het ondernemen en dat bevalt echt heel erg goed. Mijn partner werkte in loondienst en is later nog een studie gaan volgen. Ze heeft al bijbaan in een kledingwinkel gewerkt. Mode is een gedeelde hobby van ons. Een maand of 3 kwam er bij ons ( vooral bij haar ) een idee op. We hebben er veel over gesproken. In het begin was het vooral dromen en fantaseren maar zo langzamerhand beginnen de ideeën wat vorm te krijgen. Het idee komt voort uit een dienst war ik een aantal keren gebruik van heb gemaakt. Ik weet niet of het de bedoeling is dat ik merken noem dus ik zal het omschrijven. Tegenwoordig is het mogelijk om via internet kledingboxen te bestellen in een bepaalde stijl. Je klikt een aantal stijlen aan, voert je maten in en krijgt dan een PA die kleding aan je gaat verzenden. Ik heb deze dienst bij 2 bedrijven afgenomen en heb het contact, de sfeer van service en de kleding als zeer goed ervaren. een groot nadeel. Vrijwel alle kleding stuurde ik terug omdat het toch niet was wat ik zocht of dat de maten niet goed waren. Het blijft toch fijn om te passen. Het concept in het kort: Mannenmode 2.0 zoals geschreven. Het is geen gewone winkel in een gewone winkelstraat. Een mooi oud (monumentaal)pand waar je binnenkomt, een goede espresso oid krijgt, even plaatsnemen in een lekker stoel of bank en samen met je assistent doornemen waar je naar op zoek bent. Je bent dus alleen of met je eigen groep vrienden of collega's in de ruimte. Tijdens het passen kan er rustig een biertje of frisje worden gedronken. Relax, gezellig en kwaliteit en exclusiviteit. Ik ben schriftelijk niet heel goed in het uitschrijven dus ik hoop dat jullie het idee maar ovaal de sfeer begrijpen. Niet met tientallen mensen wachten voor een pashokje en dan in de spiegel met elkaar moeten kijken. Maar het gevoel van een persoonlijke kleermaker. Qua kleding denken we aan de wat duurdere merken met niet het topsegment. Goede schoenen, Chino's, jasjes en overhemden en natuurlijk mooie attributen. Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: We hebben ( eigenlijk voor de lol ) destijds een plan geschreven. In het plan kwam vooral naar voren wat we wilde uitstralen, welke sfeer er moet hangen en natuurlijk wat we verkopen. Dat is voor ons wel duidelijk. Financieel hebben we nog niet de onderste steen boven. We hebben wel een ruimte op het oog. Dit betreft een studio in een prachtig landhuis. kosten ongeveer 500 per maand. Je zou daar ongeveer 4 a 5 mensen kunnen ontvangen. De locatie zijn we helemaal weg van. Vervolgens moet de ruimte worden ingericht. Dat hoeft niet heel erg duur te zijn. Het belangrijkste is dat er kleding moet worden ingekocht. Hiervoor is natuurlijk wel geld nodig. Het idee is om niet te vee in te kopen omdat alles na het passen door de kleermaker op maat gemaakt zal worden. Maar toch is er een aardige voorraad nodig. Wij denken aan ongeveer 5000 euro voorraad. Tot slot zal er een goede website moeten komen. Dit kunnen wij in de familie oplossen voor niet al te veel. Wij willen het best proberen. We hebben wel wat geld maar niet genoeg. Dus het financieren van voorraad zal op een andere manier moeten. Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: Een exclusief gevoel geven aan de klanten maar toch voor een grote groep goed betaalbaar zijn. Hoe is dit anders dan bestaande concepten: Zover wij kunnen zien is er geen vergelijkbaar concept in Nederland. Natuurlijk bestaan er wel degelijk zeer luxe zaken waarbij je op deze manier wordt ontvangen maar deze zijn voor de meeste mensen niet betaalbaar. We willen de zelfde sfeer maar dan tegen normale prijzen. Dit zijn alsnog geen C en A prijzen overigens. Wat voor feedback hoop je te krijgen: Wij zijn naar een aantal zaken benieuwd. Wij zijn gek op kleding en winkelen en zouden een zaak als dit zeker bezoeken maar wat denkt de meute er eigenlijk van? Zouden jullie het zien zitten om alleen of met een aantal vrienden een paar uur lekker ergens wat te drinken en te eten en ondertussen te winkelen. Begrijpen jullie het gevoel wat we willen maken en zou dit aanslaan? Zijn er andere manieren om voorraad te financieren in plaats van het allemaal in te moeten kopen? Ik ben benieuwd naar de reacties en wie weet! We gaan in ieder geval wat doen met jullie feedback.
  8. Dank voor jullie reacties. Inmiddels heb ik X uitvoerig gesproken. Alvorens we over mijn werkzaamheden gingen spreken heb ik hem aangesproken op het betaalgedrag van hem en/of van Y. X gaf eigenlijk aan dat Y het moeilijk heeft en ook nog niet betaald heeft gekregen. X gaf ook aan dat hij nog niet van Y zijn geld had gehad. Ik heb daarop aangegeven dat dat allemaal heer erg vervelend is maar dat het heel zwart wit gezien niet mijn probleem is en ik niet zo'n houding hoef te verwachten. Ook heb ik aangegeven dat ik de BTW al wel heb afgedragen. Tot slot heb ik aangegeven dat ik open sta voor een regeling aangezien er iets moet gebeuren. X trekt nu zijn handen er eigenlijk vanaf. Hij geeft aan dat Y de opdrachtgever is en dat Y nu gewoonweg geen geld heeft. Tja.... Over wie de opdrachtgever is kunnen we discussiëren. Ik ben er gewoon veel te makkelijk in geweest en schiet er nu voor 1500 euro bij in. Tot een oplossing is het niet echt gekomen. X begreep dat ik geen werkzaamheden meer ging doen. Ik ga nu even goed de correspondentie doorlezen om te bepalen wie mij de opdracht heeft gegeven. Vervolgens ga ik die een herinnering sturen en gaan we helaas maar gewoon dat traject in.
  9. Dank Lucien! Het was idd niet echt een afspraak. Ik heb de mededeling gedaan dat ik een factuur zou sturen met een betalingstermijn van 14 dagen. Dat doe ik altijd. Daarop heeft hij mij via de mail laten weten dat dat ok was. Vervolgens stuurde ik de factuur en gaf hij aan '' jij krijgt het zodra ik het krijg''. Ik moet de exacte datums even nakijken maar ik heb er in ieder geval nooit toestemming voor gegeven of mee ingestemd. Begrijp ik goed dat wanneer partijen niets overeenkomen er een termijn is van 30 dagen?
  10. reactie op mijn mail: Hallo, Mooi dat je het kunt aanpassen. Graag zsm. Zullen we vanavond even bellen over hoe ik het wil hebben? ------- Mijn vraag omtrent de betaling dus volledig in de negeer.
  11. Ik weet het :-) Bij een ''normale'' klant zit ik er veel meer op en hanteer ik idd een strakker stramien. Maar aangezien het hier toch om een bijzondere relatie gaat en ik geen gedonder wil in de privé sfeer ben ik misschien laks, voorzichtig en misschien zelfs bang?.....
  12. Ik heb zojuist een mail verzonden. Ik heb aangegeven dat ik natuurlijk erg blij ben met de opdracht en dat ik graag verder ga voor X en dus voor Y. Ook heb ik aangegeven dat ik graag tot afspraken wil komen voor wat betreft de openstaande betaling en dat wanneer we tot afspraken zijn gekomen ik direct aan de slag zal gaan. Ik heb het voorstel gedaan om bijvoorbeeld wekelijks iets te betalen. Maar het belangrijkste is dat er communicatie is en dat we tot constructieve afspraken komen. We gaan het horen.
  13. Nee het was misschien niet zo handig. Maar goed ik had wat meer vertrouwen en liet mij misschien wat gek maken door een leuke opdracht. Ik denk dat het een goede reactie is om dat in een mail te zetten. Voorzover ik hem kan inschatten verwacht ik een reactie in de trant van'' je wist toch dat hij moeilijk zat'' of '' ik heb je deze opdracht gegeven omdat ik weet dat je net voor jezelf bent begonnen''. Deze reacties heb ik immers de eerste keer toen ik er over begon ook gekregen.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept