jdoo

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

jdoo's trofeeën

  1. De beloofde omzetten zijn per e-mail toegestuurd, met daarbij aangegeven dat de genoemde klanten allen een jaarcontract hebben. De afspraak was (al dan niet mondeling) als volgt: de BV zou aangekocht worden door mij, ik zou de schulden betalen en aangezien er al klanten in de BV zaten zouden deze klanten de schulden weer rechttrekken. Ik heb een lijst met klanten toegestuurd gekregen per e-mail, evenals een lijst met schulden/lopende contracten. Dit staat echter niet in de koopovereenkomst (als je dit bedoelt). Ik realiseer mij ook goed dat ik 'een kat in een zak' heb gekocht en dat het mij geld kost. Wat betreft de huurovereenkomst, ik bedoel inderdaad de verhuurder. Het gaat om de huur van een kantoor. De opzegtermijn is 3 maanden, maar de overeenkomst loopt nog tot en met 7 augustus 2017. Van meerdere kanten heb ik nu het volgende gehoord: schulden vereffenen, eruit komen met de verhuurder en dan de BV liquideren. Wellicht heb ik mijn eerste post niet goed verwoord, excuses.
  2. Nee ik had zeker niet verwacht dat het schip met geld binnen zou komen rijden. Ik weet ook dat het niet realistisch is en met ondernemen ben ik zeker niet onbekend. Met jaren hard zwoegen en doorbuffelen heb ik zelf nu een goed draaiende onderneming met een aantal werknemers, echter is dat geen BV (ivm. de fiscale voordelen van een eenmanszaak). Van BV's heb ik dus minder verstand. De BV heb ik zo overgenomen, zelf heb ik dus geen keuze gehad in de rechtsvorm. Het was niet zo mooi als het voorgespiegeld was. Mij was voorgespiegeld dat er een omzet van >1K/maand in zat en een contract van 7.5K geaccepteerd was. Bleek dus mooi even niet zo te zijn.. Hard aan de bak doe ik sowieso al, mij rest alleen de vraag wat het slimste is in dit geval.
  3. Beste allemaal, Ongeveer anderhalf week geleden heb ik een BV overgenomen, het zag er allemaal rooskleurig uit. Ik ben van de vorige eigenaren netjes op papier een lijst gekregen met de huidige klanten en de uitgaven. Ook heb ik de balans gekregen van de accountant. Hierin zaten crediteuren, waar ik dus van op de hoogte was. De overname is daarentegen helaas een tegenvaller. De klanten zij niet tevreden, de in het verleden geleverde diensten waren/zijn niet goed en een aantal klanten hebben hun abonnement al opgezegd. Ook een grote offerte die geaccepteerd zou worden is niet geaccepteerd. Er is voor de komende maanden totaal geen omzet in de BV, enkel kosten. Reeds heb ik €1049,- in de BV gestort als vermogen om in eerste instantie een aantal crediteuren te kunnen betalen. De huurder heb ik een voorstel gedaan voor het opzeggen van de huur, deze heeft hij echter niet geaccepteerd. Debet heeft de BV: - €190 op de bank van de overname - €1049 gestort - €475 debiteuren Credit: - Te betalen omzetbelasting circa €600 - Te betalen loonheffing: €2.400 (hier heb ik al een administratiekantoor op gezet, omdat er veel te veel loonheffing is geheven ivm. niet uitbetaalde lonen) - Crediteuren: € 1.518,45 Lopende contacten: - Huur: €485,32 exclusief BTW (tot en met 7 augustus) - Telefoon: €110 exclusief BTW (nog ruim 1 jaar) - Boekhoudpakket: €16,50 exclusief BTW Het gaat om 'vrij kleine' bedragen, doch voor mij wel geld wat ik liever niet zou missen. Wat is de beste keuze die ik nu kan maken? Alles betalen en de contracten uitdienen? Of bijvoorbeeld faillissement aanvragen? Ik hoor het graag van jullie!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.