100 Punten

Newbee
  • Aantal berichten

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Opende (gr)
  • Branche
    Advies
  • Branche 2
    Industrie & bouw
  • Branche 3
    Innovatie & concepten
  • Websiteadres

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    Vooruit kijken en ervaring hebben met het maken van keuzes (uitbreiden, vestigingen, nieuwe markten aanboren)
  • Mijn mening over innovatie
    Alles blijft anders! Als je doet wat je deed, raak je kwijt wat je hebt.
  • Mijn mening over ondernemerschap
    Met passie en energie vooruit gaan, bouwen aan iets moois.

100 Punten's trofeeën

  1. Om hier nog even inhoudelijk op in te gaan: - Ik wil van de CO2 af. Vandaar geen youngtimer meer. - Ik ben DGA en mijn dividend komt uit de holding waarin ik aandelen heb. Maar al met al moet ik de rekensom herijken. Dank!
  2. Kijk, dat zijn de addertjes in mijn redenering. Zo kom ik verder. Ik wil me niet rijk rekenen.
  3. Dank voor je snelle reactie. Ik ken de site maar deze geeft op mijn specifieke vraag net geen antwoord.
  4. Dag beste mensen, Wie heeft er zin om mee te rekenen? Ik twijfel of ik de stap zet naar lease omdat ik zeker wil weten of mijn redenering en berekening kost. Ik wil de kosten van lease kunnen vergelijken met de kosten die ik nu maak. Door bruto – netto effecten is dat niet zomaar vergelijkbaar volgens mij. Nu: BMW 530d touring uit 2006 die me maandelijks netto €800,- kost (brandstof, MRB, verzekering, onderhoud, afschrijving, alles dus). Ik kan daar niks meer van aftrekken aangezien ik ‘m privé heb staan. Op mijn BV moet ik veel bijtelling betalen (nieuwwaarde >€80.000), daarom is dat geen alternatief. Om €800 euro netto in mijn auto te steken, moet ik bruto €1.380 opnemen (tarief grotendeels 42%). Conclusie: deze auto kost mijn BV €1.380 per maand Tesla: Leaseprijs is ex BTW €1.335 per maand Bijtelling is bruto €300 per maand (fiscale waarde €90.000 * 4% / 12), netto iets van €175? Kosten elektra schat ik bij 35.000km in op €125 per maand (waarbij ik even negeer dat ik thuis PV panelen heb en op de zaak gratis laad) Totale kosten €1.635 bruto Waardoor ik over dat bedrag 20% belasting niet betaal in mijn BV, dus netto €1.310 Conclusie: deze auto kost mijn BV €1.310 per maand Oftewel: de Tesla rijdt goedkoper dan mijn BMW Als dat zo is, verkoop ik de BMW Ik twijfel sterk of ik niet iets grandioos over het hoofd zie. Omdat onze controller druk is met de jaarrekening over 2017 lukt het lastig om snel deze berekening te preciseren en te toetsen. Het gaat me niet om de cijfers achter de komma. Dank alvast voor wie mij kennis biedt!
  5. Dag mensen, Ik ben nieuw hier. Na 7 jaar in loondienst binnenkort DGA. Partners bij ons bedrijf hebben elk hun BV, ondergebracht in een holding. Ik open binnenkort ook mijn BV. Op dit moment rijd ik in een luxe auto die sinds vorige zomer youngtimer is. Nieuwwaarde ca. 68.000, dagwaarde ongeveer €2.500. Gezien de km-stand van 450.000 is dat ook wel een reële waarde op de markt. Wie het dubbele biedt mag morgen komen. Ik overweeg qua mobiliteit het volgende: 1. De young-timer 'laten kopen' door mijn BV (ik meen te weten dat dat bij oprichten BV meteen geregeld moet worden dan) 2. De auto privé blijven rijden en kosten per km aftrekken bij de BV 3. De auto weg te doen, een jongere auto te komen, verder als 2. De site Berekenhet.nl heeft een mooie tool. Als ik daar e.e.a. invul, is de young-timer op de BV aantrekkelijk. Maar als ik verder lees op internet zie ik een substantiële kostenpost die naar mijn idee niet in de tool terugkomt: compensatie voor privé. 1,5% van de cataloguswaarde hakt er behoorlijk in. Mijn bijtelling (€2.500*35%*42%) plus de correctie voor privé (1,5%*68.000) betekent €1.300. Daarmee lijkt mijn voordeel door aftrek BTW vrijwel teniet gedaan (reken op kosten à €7.000 / jr. incl brandstof, onderhoud, MRB, verzekering, kleine dingen). De €0,19 bij rijden op privé lijkt me dan meer zoden aan de dijk te zetten. En als dat zo is, dan neig ik naar een jongere auto, want ik zou mijn huidige auto enkel blijven rijden omdat het zo voordelig schijnt te zijn als ondernemer. Het is een geweldig voertuig maar ik rij er al 6 jaar in, de risico's nemen toe, er is veel moois te koop voor 10k. Vraag 1: Ik heb het idee dat ik iets totaal verkeerd benader, aangezien er zoveel enthousiaste young-timerrijders zijn. Wie maakt het me duidelijk? Hoe zit het? Vraag 2: Is er een tool in Excel of op internet waarop ik zaken als winst, DGA-salaris, etc. kan invullen als alternatief voor Berekenhet? Zo ja, welke / waar vind ik die? Dank alvast! PS: als iemand voor een beter antwoord meer details nodig heeft, dan lever ik die graag.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.