Jump to content

Joeyvelzen

Junior
  • Content Count

    25
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • Country
    Nederland

Company info

  • Location
    amsterdam
  1. Klopt als er eenmaal aangifte is gedaan kan je niet nogmaals aangifte doen, maar hun doen de aangifte via software. Ik weet zelf niet hoe dat werkt, maar waarschijnlijk zit er geen controle in de software om te kunnen zien of er al een aangifte is ingediend. Op mijn belastingdienst staan nu namelijk 2 aangiftes, maar de belastingdienst heeft de eerste geaccepteerd. Er zal dus een suppletie ingediend moeten worden en deze gaat mijn nieuwe administratiekantoor verzorgen. Heel simpel, ik wil gewoon een extra check voor mezelf. Als alles loopt kan ik het inderdaad prima zelf, voor nu met deze soms lastige materie (vreemde valuta en affiliate marketing) is wat hulp wel handig.
  2. Bedankt voor de opheldering, ik dacht inderdaad dat je pas een suppletie mocht indienen als het verschil meer dan 1000 euro was. Het is mooi dat dit zo opgelost kan worden, anders word het inderdaad een vreemde aangifte in Q2. Vanaf wanneer kan ik een suppletie indienen, moet ik wachten tot na 30 april hoe werkt dat precies?
  3. Het verschil gaat inderdaad om minder dan 1000 euro maar bij 4a is wel alles verkeerd ingevuld zoals ik al had vermeld is het omzetbedrag incl. btw ipv excl. btw en het btw bedrag zelf is ook niet correct. Bij het omzet bedrag moet er ongeveer 300 euro af en bij het btw bedrag moet er bijna 100 euro bij. Je krijgt dat een hele rare verhouding tussen omzetbedrag en btw bedrag bij mijn volgende kwartaal aangifte. Kan ik dit zo gewoon wijzigen in mijn volgende aangifte? Ook heeft het oude administratiekantoor bij 1e een bedrag ingevuld van meer dan 10.000 euro wat daar niet hoort. Het bedrag hoort 0 te zijn kan ik dan bij mijn volgende aangifte daar -10.000 euro invullen?
  4. Goedemiddag, Even een update, het nieuwe belastingkantoor heeft voor mij de aangifte omzetbelasting ingevuld en ingediend. Tot mijn grote verbazing zag ik dat daarvoor ook een aangifte omzetbelasting is gedaan door mijn oude administratiekantoor. Ik heb natuurlijk de aangifte omzetbelasting bij het oude kantoor afgekeurd, maar deze hebben zonder mijn toestemming gewoon de aangifte gedaan. En volgens de belastingdienst geldt de eerste aangifte en niet de tweede helaas (ik dacht die 2e overschrijft de 1e aangifte maar dat geldt dus niet bij de aangifte OB) Nu zit ik dus alsnog met een foute aangifte gedaan door die prutsers, mag mijn oude administratiekantoor gewoon aangiftes doen op mijn naam zonder dat ik daar toestemming voor geef?
  5. Het administratiekantoor gaat nu eerst even uitzoeken of het allemaal mogelijk is en hoe we dat het beste in Snelstart kunnen krijgen/zetten. Ik zit namelijk met dollars en euro's en (bijna) alles gaat bij mij via paypal. Ik heb al gezien dat er een tool beschikbaar is om paypal mutaties in snelstart te zetten dus het moet goed komen. Ik heb er alle vertrouwen in dat het dit keer een stuk beter gaat.
  6. Toevallig dat je het over Snelstart hebt. Ik ben vandaag bij het nieuwe administratiekantoor geweest en hun werken ook met Snelstart. Het was een fijn gesprek en ik heb er een goed gevoel bij, heel anders dan bij die ''prutsers''. Ze gaan de aangifte omzetbelasting voor mij verwerken en ze gaan voor mij de administratie inrichten in Snelstart. Als het straks allemaal een beetje loopt kan ik zelf alles gaan inboeken.
  7. Ik weet het ook niet hoe lang ze ermee bezig zullen zijn, die 250 euro was een schatting van de gemiddelde klanten. Die proefperiode is wel een goede idee, maar kan ook negatief uitpakken ga er even over nadenken. Voel me aardig genaait als ik 250 moet betalen en ze zijn er maar een kwartiertje mee bezig ;D Maar even serieus ik snap wat je bedoelt, het maakt niet uit hoe lang ze ermee bezig zijn als er maar goed werk geleverd word. Dank je en bedankt voor jullie hulp.
  8. Aha ik snap het, vandaar dat die bedragen zo laag zijn. Het is alleen maar invullen en versturen. Bij mij moeten ze mijn excel bestand controleren en of alle facturen erin staan (die stuur ik idd allemaal mee) (controle via csv bestand van paypal, zie je ook meelopend saldo gelijk) + ik krijg een kwartaaloverzicht + een gesprekje. Als ze daar 2,5 uur mee bezig zijn dan zou het die 250 euro wel waard zijn. Klopt het is best moeilijk om een goede intermediair te vinden ook vanwege mijn vreemde valuta ''probleem'' (waar ik ook nog steeds niet helemaal uit ben met de omzetbelasting, daar zou ik wel wat hulp bij kunnen gebruiken) Bedankt voor je aanbod ik zal het onthouden, ik kijk eerst even het gesprek aan morgen.
  9. Ik ga daar morgen even over in gesprek met ze, ik vind die 250 per kwartaal eigenlijk ook teveel voor een btw aangifte. In mijn excel overzicht pluk je zo de totaal bedragen van de btw eruit en die vul je dan in bij de aangifte ob en klaar is kees. 500 zou een mooi bedrag zijn, het sausje maakt het alleen zo duur. Ik heb even gekeken online en ik zie bedragen van tussen de 120 euro en 140 euro per jaar voor een btw aangifte per kwartaal. Dan is 250 idd wel veel, dan zou het eerder tussen de 30 en 40 euro moeten liggen per kwartaal. Wat een verschil zeg! Ga het daar morgen maar is over hebben.
  10. 250 per kwartaal daar krijg ik dan een BTW-aangifte + kwartaalcijfers + kort gesprek voor + 500 euro voor de jaarrekening met balans en W&V rekening, totaal dus 1500 op jaarbasis. Ondersteuning zit er niet bij in heb ik begrepen, die kosten komen er nog eens apart bij. Ik neem aan dat je bedoeld als ik een controle krijg van de belastingdienst? Ik heb ongeveer 250-300 facturen op jaarbasis, maar ze houden mijn excel aan. Ze gaan niet nog eens alles zelf inboeken dat is dubbel werk, alleen maar een controle op het excel bestand. Is dat een redelijk bedrag voor een zzp'er? Ja laten we hopen dat het nu wel goed gaat ;D
  11. Goed om te horen dat het excl. btw is, begin al wat meer vertrouwen te krijgen in mezelf :) Het is idd ''een prutser'' als dit al niet klopt, een administratiekantoor moet toch wel weten dat dit excl. btw moet zijn. Ik moet hier natuurlijk wel geld voor betalen aangezien hij werk heeft geleverd. Zou ik hier nog wat aan kunnen doen, want wat hij heeft geleverd qua btw-aangifte slaat echt nergens op? Niks klopt en dan moet ik daar 150 euro voor gaan betalen. Het tarief is 250 euro per kwartaal bij het nieuwe administratiekantoor, is dat veel voor een BTW-aangifte + kwartaalcijfers + kort gesprek? Aangifte is nog niet verzonden, ga hem afkeuren en zelf maar versturen. Laat ik hem later wel door het nieuwe administratiekantoor controleren. Zo lijkt het idd geen tijd, moet op vakantie ff snel die aangifte doen en volgend kwartaal corrigeer ik hem wel. Nou zo werkt het dus NIET! Die verschillen die je per telefoon oplost, moest je daar ook geld voor betalen? Mijn huidige administratiekantoor rekent dan gewoon 80 euro excl. btw per uur als ik hem bel.
  12. Gaat idd om een kleine boekhouding dus dat moet gewoon kloppen, lijkt me niet zo moeilijk voor een boekhouder. Heb naast de btw aangifte zelf voor de rest geen overzicht gekregen, hij is nu op vakantie dus kan de aangifte niet meer wijzigen mocht ik dat willen. (gister de aangifte gekregen om 16:00 uur en vandaag op vakantie, lekkere timing) Bij het administratiekantoor waar ik morgen heen ga hebben ze mij al verteld dat hun wel per kwartaal een overzicht maken en nog even een kort gesprek gaan voeren met mij over de kwartaalcijfers. Nu heb ik de btw aangifte nog eens beter bekeken en daar valt mij iets op wat volgens mij niet correct is. omzetbedrag btw-bedrag 4a diensten uit landen buiten de EU 4158,00 721,00 Moet het omzetbedrag niet excl. btw zijn of zit ik er nu helemaal naast? (begin te twijfelen aan mezelf)
  13. Ja ik ben inderdaad eind verantwoordelijke en daardoor voelt het ook niet goed. Ook kost het mij gewoon teveel tijd, ik betaal een administratiekantoor zodat ik er weinig of geen tijd aan hoef te besteden. Niet om zijn werk nog een keer na te kijken en te corrigeren. Dit is voorheen ook al een keer voorgekomen en ik heb toen aangegeven dat ik hem nog een ''kans'' geef maar nu is het gewoon klaar. Ik heb al een afspraak staan met een ander administratiekantoor voor morgen, deze heb ik eerder gesproken hoop dat het daar beter gaat. Bedankt.
  14. Bedankt voor jullie reacties. Uiteraard heb ik gevraagd waar de verschillen kunnen zitten en hij gaf aan dat het de wisselkoers is, omdat hij een andere koers gebruikt. Daarnaast heb ik ook gezien dat hij bedragen mee neemt waar al 21% BTW inzit, hij kan hier niet nog eens 21% BTW overheen rekenen. Bij de voorbelasting is hij ook een aantal bedragen vergeten en gaf aan dat ik me niet moet druk maken over die paar tientjes die ik te weinig terug krijg. (hallo natuurlijk maak ik mij daar druk over, ik krijg geld terug dat laat ik toch niet liggen) Hij gaf aan dat we dit allemaal dan in de volgende aangifte kunnen corrigeren, hij heeft daar nu geen tijd meer voor. Het zit mij idd ook niet lekker dat het niet klopt en dat hij dat tientje niet mee neemt, ik ga hier achteraan. Bedankt voor de tip van die saldilijst zal is even vragen of dat beschikbaar is en of hij dat kan opsturen.
  15. Hallo, Mijn administratiekantoor heeft mijn aangifte omzetbelasting klaar nu zie ik dat er overal verschillen inzitten als ik het vergelijk met mijn excel bestand. Mijn uitgaven komen voornamelijk uit landen buiten de EU en deze bedragen zijn zonder BTW. Hier moet je dan 21% bij optellen en aangeven bij 4a en dan kan je het weer als voorbelasting opgeven bij 5b. Nu zit er tussen mijn excel bestand en het bedrag wat het administratiekantoor opgaf een aantal tientjes verschil. Hij zegt dat maakt niet uit daar valt de belastingdienst niet over, mijn vraag is klopt dat? In mijn ogen moet het gewoon kloppen en maken een paar tientjes verschil wel degelijk uit. Daarnaast heb ik ook een aantal uitgaven binnen de EU met precies hetzelfde verhaal als hier boven alleen dit bedrag wil hij helemaal niet aangeven (bij 4b en dan voorbelasting 5b per saldo 0) omdat hij het bedrag te laag vind (het op te geven BTW bedrag is iets meer dan een tientje) en omdat het saldo uiteindelijk toch 0 is. Is dit normaal of moet dit ook gewoon aangegeven worden? Het is mijn eerste bedrijf en heb niet zoveel ervaring, maar ik wil alles wel volgens de regels doen.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept