Jump to content

Led Wereld

Junior
  • Content Count

    9
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

Company info

  • Location
    Koekange
  1. Nee klopt, dit was een foto uit de oude doos. Tegenwoordig doen we het zeker, het lijkt wel iets effect te hebben maar toch in mindere mate. Dit is wel een zeldzaam geval, meestal moet je denken aan een pakket met een geknikte hoek van 150 graden of één van de kopse kanten die vermorzeld is. De problemen doen zich voor in het gewone verzendproces, niet zozeer in retourproces. De pakketten die we versturen zijn niet langer dan 1,60 meter.
  2. Dat is de afspraak die in de overeenkomst en voorwaarden staat die je zelf met de vervoerder hebt afgesproken. Zoals eerder vermeld heb je diverse opties: proberen andere afspraken te maken, kies een andere vervoerder of accepteer het zoals het is Niet voor schades van 15 of 20 Euro: de claimkosten liggen op een veelvoud daarvan, en het eigen risico ook. Hooguit zou je kunnen opteren voor een loss limit variant (totale schade in jaar X boven gemiddelde schade last + onzekerheidsmarge van minimaal 25%) , maar daarvoor moet je hoge volumes draaien (grove schatting: vanaf € 10.000.000,- vervoerde omzet) Een verzekering kan inderdaad helaas niet uit. Het staat dus in de avc dat men kosten in rekening kan brengen als de ontvanger het pakket weigert om wat voor reden dan ook, in dit geval schade. Onderhandelen met een dergelijke koerier lijkt een verloren zaak gezien de machtsverhouding. Het ziet er dan ook naar uit dat het weinig de moeite loont om ons daar nog op te richten. We kunnen ons beter richten op het verbeteren van onze verpaktechnieken, alleen houden die de grove schade die onze pakketten soms wordt aangedaan niet tegen. Zie een voorbeeld in de bijlage(heftruck rijdt over ons pakket heen)
  3. Bedankt voor jullie reacties! We worden ook wel gecompenseerd, alleen slechts 3,40 per KG. We hebben een aantal keer gehad dat er heftruckbanden op ons pakket zichtbaar waren, het hele pakket was dan platgereden. Het zijn onze lange pakketten, denk aan Led TL buizen, die erg vatbaar zijn. We gebruiken daarvoor telescoopdozen die elkaar grotendeels overlappen, dus daar heb je dubbel karton. Verder gebruiken wij sterk schuim en luchtzakjes. Het verpakken zou op zich ruim voldoende moeten zijn, maar er wordt blijkbaar zo ruig omgegaan met pakketten dat het alsnog fout gaat. Het gaat mij ook vooral om het feit dat wij ons zo verbazen dat wij nog veel extra kosten maken als de klant het pakket weigert omdat het zeer gehavend aankomt en dat deze kosten in zijn geheel niet vergoed worden.
  4. Als webshop maken wij gebruik van DHL. Als er een pakket beschadigd raakt(denk aan van een kleine deuk tot volledig platgereden worden door een heftruck), en de klant weigert het pakket, dan rekent de koerier een bedrag(€9-12) dat zelfs hoger is dan de normale verzendkosten. Vervolgens kun je wel 3,40 per KG terug krijgen maar omgerekend maken wij dan per schadegeval 15-20 euro verlies. Net zoiets als, dat voor 50 euro een kast voor mijn vriend mag wegbrengen. Ik molesteer de kast volledig en zeg dan tegen mijn vriend nadat de klant de kast niet meer wilt hebben: "betaal mij 80 euro extra en je krijgt jouw kast weer terug". Klinkt mij als raar in de oren. Helaas gebeurt dit heel vaak. Ze grijpen zich vast aan de AVC artikel 7 lid 4: "De vracht, het uit anderen hoofde terzake van het vervoer verschuldigde en verdere op de zaken rustende kosten zijn ook verschuldigd indien de zaken niet, slechts ten dele, beschadigd of met vertraging ter bestemming worden afgeleverd." Tegen een dergelijke jongen kunnen wij als webshop ook weinig op... Iemand nog tips naast jouw pakketten zo goed en stevig mogelijk inpakken van de pakketten?
  5. Je zou ook kunnen overwegen om de zending per vliegtuig te laten verzenden omdat de order niet heel groot is. Het hangt er een beetje van af of het grote/zware of kleinere producten betreft. Je zou de leverancier kunnen vragen wat de kosten door to door zijn per vliegtuig, dan kun je het kosttechnisch vergelijken. De zending is dan doorgaans binnen een week binnen terwijl je met het schip zeker een maand verder bent. Bij een dergelijk bedrag is volledige vooruitbetaling normaal.
  6. Slider kan ik wel even bekijken. Die eerste beoordeling was inderdaad van mezelf om te kijken of het werkte, ik was inderdaad vergeten om die nog te verwijderen. Verder verstuur ik de aanvraag van beoordeling een aantal dagen nadat iemand een bestelling heeft gedaan, ze krijgen hier niks voor terug. Lijkt mij vrij natuurlijk toch? Zoals je ziet, ben ik zelf niet de eigenaar, maar is Led-tl-wereld onderdeel van Multiservice Nederland BV.
  7. De Led TL armaturen zijn de buis en armatuur in één als het ware. Vandaar dat je goedkoper uit bent omdat je niet beide apart hoeft aan te schaffen. Ik merk dat er wat onduidelijkheid ontstaat, misschien kan ik het wat duidelijker omschrijven, waar staat deze tekst? Mocht er verder nog tips of opmerkingen zijn, dan hoor ik het ook graag.
  8. Bedankt voor de reacties tot nu toe! Er ontbraken inderdaad wat gegevens, direct toegevoegd. Ook retourpagina aangepast en pagina voor de betaalopties toegevoegd. Dat Led gepaard met warmte niet goed samen gaat, is inderdaad waar. Bedrijven met hoog plafond hebben over het algemeen ook een iets groter pand wat meer verlichting vereist, en zal dus ook op zoek gaan naar een professionele verlichting. Op dit moment zit ik er aan te denken om ook Lampen te gaan verkopen die voorzien zijn van rubycon driver, dit gerenommeerde merk kenmerkt zich door de lange levensduur, ook onder warmere omstandigheden. Wat de powerfactor betreft heb je zeker een punt, op het moment adviseer ik ook de "Pro" versie als een bedrijf een groter aantal lampen nodig heeft. Deze hebben wel een hoge powerfactor. Voor kleinere aantallen en particulieren maakt het powerfactor minder uit. Ik zou er niettemin er voor kunnen kiezen om alleen door de gaan voor de "Pro" versie en de nieuwe verlichting met de rubycon driver.
  9. Omschrijving van je concept: Ik lees al een tijdje met interesse menig topics door op het forum van higherlevel. Ik ben als jonge ondernemer vorig jaar begonnen met een webshop in Led verlichting. Ik ben begonnen met het verkopen van Led TL buizen en ben op dit moment ook bezig om het assortiment uit te breiden met o.a. Led spotjes, Led filament en Led panelen. Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: Ik heb samen met iemand die bij een marketingbureau werkt, een website gemaakt op basis van wordpress. Om zo hoog mogelijk in google te komen, heb ik voor alle artikelen unieke productteksten geschreven. We focussen hierbij vooral op een aantal zoekwoorden als: "Led TL", " Led TL lamp" en dergelijke. Zoals je op de site kunt zien heb ik voor elke kleur en elke lengte een aparte productpagina, denken jullie dat dit een goede stap is? Het lijkt misschien onoverzichtelijker, maar dmv gebruik van de filters lijkt het wel beter. Ook wordt adwords ingezet om extra leads te genereren. Ik probeer ook blogartikelen te schrijven, omdat dit natuurlijk de klant overtuigt van de professionaliteit van de webshop en ook google waardeert dit. Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: Op dit moment staan we op de 6e tot ongeveer de 20e positie in google op de populaire zoekwoorden. Het uiteindelijk doel is om bovenaan te staan, ik ga ervan uit dat dit niet op korte termijn haalbaar is, maar het is wel een mooi doel. Hoe is dit anders dan bestaande concepten: De Led TL buizen zijn gemiddeld geprijsd. Er kan advies voor veel klanten geleverd worden, tot professionele bedrijven toe. De Led Tl armaturen zijn Ideale verlichting voor particulieren en wordt ook het meest verkocht, dit soort lampen zijn niet op veel plekken te koop. Wat voor feedback hoop je te krijgen: Hebben jullie verder nog tips voor de website wat layout of inhoud betreft of misschien foutjes die jullie tegenkomen? Alvast voor jullie feedback! Vr gr William
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept