loading
Ga naar inhoud

Chris34a

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Karma

0

Recente activiteiten

  1. dank voor al jullie reacties. Ik heb de laptop de eerste jaren steeds 20% afgeschreven en vorig jaar helemaal afgeschreven (in dit geval 90%) want ik heb hem toen 10% restwaarde gegeven. Die 10% heb ik nu dus toch helemaal afgeschreven. Uit jullie laatste reacties begrijp ik dat het wel logisch is dat ik de laptop geheel afschrijf maar dat de manier waarop ik dat nu doe niet klopt?
  2. dank je voor je reactie en uitleg!
  3. beste allemaal, Ik heb een tweetal vragen over mijn belastingaangifte. Ik ben zelfstandig ondernemer, ZZP'er, en ben niet BTW plichtig. Nu vraag ik me af hoe het zit met het volgende. 1. Ik heb vorig jaar een nieuwe laptop gekocht en mijn al eerder aangekochte laptop afgeschreven (in 5 jaar) maar er een restwaarde aangegeven (10% van de aankoopsom). Gebruik ik dit bedrag (de restwaarde) weer in mijn aangifte van dit jaar? valt dit onder mijn materiele activa? ik denk zelf van wel, want de laptop is nog in mijn bezit, maar dat betekent dat dit bedrag elk jaar terug komt (wat ik niet heel wenselijk vind). Kan ik deze dan niet alsnog beter geheel afschrijven? Of moet ik deze vanuit de zaak overzetten naar privé? en hoe doe ik dat? 2. Daarnaast heb ik een opdracht gedaan bij een opdrachtgever die failliet is gegaan. Ik heb dit bedrag nu bij de vorderingen staan maar ik verwacht dit geld niet meer te gaan krijgen, hoe kan ik dit het beste verwerken in mijn aangifte? Alvast bedankt voor het meedenken! mvg
NL

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké