Arjen1976

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Arjen1976's trofeeën

  1. Goed dat je nog even reageert. Heb inmiddels uitsluitsel gekregen van het IL&T en zij geven aan dat het wat betreft de inspectie kan onder een taxivergunning (mits met max 8 persoonsbusjes). Maar ik doe er volgens hen verstandig aan om het ook alsnog even voor te leggen bij de concessieverlener voor de volledigheid en mogelijke problemen te voorkomen.
  2. Ik begin te twijfelen of dat wel voldoende is. Eigenlijk zou je van tevoren een plek moeten reserveren en bij controle moet dan blijken of je op de lijst staat. Dan is het vervoer beperkt tot een select groepje personen. Zo werkt een taxi ook over het algemeen. Vergelijk het eens met je ov-kaart. Daar staat ook gewoon je naam op en als je geen abonnement hebt voor de trein en bij de automaat laad je een rit op je chip dan mag je gewoon mee. Maar iemand die net een ticket bij de automaat koopt mag gewoon mee als jij toevallig aan komt rijden omdat er anderen vooraf al een ticket gekocht hebben. Overigens zijn er in bepaalde gebieden ov lijndiensten die pas gaan rijden als er van tevoren gebeld. Dus het concreet een ticket verkocht hebben en dan pas gaan rijden is denk ik niet voldoende aanleiding het vervoer als besloten te zien. Pff ....lastig.... Hmmm... Zo lastig om dit juist te interpreteren en hoe vaker en meer ik lees hoe ingewikkelder het wordt. Waardeer wel heel erg jullie meedenken, dat is wel echt fijn! Ik vind de eerste suggestie wel een aardige want als ik jurisprudentie erop nalees komt het steeds terug op het aannemelijk maken van het beschikbaar zijn voor een beperkte groep mensen. M.a.w. je reserveert eerst en dan controleer je of je "op de lijst" staat. Dat is zeker online in te richten, op de kaartautomaat moet ik daar nog even over nadenken.
  3. Ja het is een randgevalletje en dat maakt het nou net zo lastig en ik zit ook al te denken hoe het zo kan inrichten dat er geen openbaar vervoer verdenking is. Kijk bij de online verkoop kan ik makkelijk de naam aan het ticket koppelen, in de kaartautomaat wordt dat al een stuk lastiger natuurlijk (wordt de drempel te hoog vrees ik). Wat betreft het IL&T, die heb ik vorige week al gemaild, maar nog geen reply gehad.
  4. Hi Peter, Dank voor je reactie! In eerste instantie had ik het ook zo geïnterpreteerd, maar de posting van Ron bracht mij nog meer aan het twijfelen. Ik vergelijk mijn dienst altijd met een betaalde shuttle dienst van een hotel naar een luchthaven of station. Die gaan ook op vaste tijden, al dan niet betaald en die zie ik ook altijd uitgevoerd worden door taxi ondernemers, dat is toch ook geen openbaar vervoer? Wat wellicht een goede toevoeging is dat ik niet kom opdagen wanneer er vooraf geen ticket is gekocht, dus in die zin voldoe ik ook niet aan de titel "openbaar vervoer" lijkt me? Grt Arjen
  5. Hallo Ron, Hartelijk dank voor je snelle antwoord, ik denk dat je gelijk hebt. Soms zie je gewoon even door de bomen het bos niet meer... Maar na nog een keer lezen kwam ik ook nog een WP 2000 art.7 tegen waarin staat: "Het is verboden openbaar vervoer anders dan per trein of besloten busvervoer te verrichten zonder geldige communautaire vergunning". Dat impliceert volgens mij weer dat ik, wanneer ik ontheffing heb op de concessie, ook een communautaire vergunning nodig heb? Het IL&T zegt echter; "Een ondernemer die personenvervoer met bussen aanbiedt moet een communautaire vergunning hebben...". En met bussen worden door de wetgever voertuigen verstaan voor vervoer van meer dan 8(+1) personen. Heb je anders een tip bij welk orgaan ik mijn vraag voor kan leggen voor de juiste interpretatie van het geheel? Ik heb KIWA al aangeschreven, maar betwijfel of dat de juiste is... Alvast dank!
  6. Beste mensen, Allereerst excuus wanneer ik deze vraag niet in het juiste topic plaats, ik kan geen topic "wetgeving" vinden. Momenteel ben ik bezig met het opzetten van een bedrijf met de intentie een shuttledienst uit te voeren tussen twee vaste opstap/uitstap haltes. Kaartjes kunnen alleen online of in een ticketautomaat/balie gekocht worden en er is controle van het ticket alvorens in te stappen. Het vervoer wordt uitgevoerd middels 8 persoonsbusjes (dus geen grote bussen!). Mijn bedrijf is opgezet als taxionderneming. Waar ik niet uitkom is of er nou wel of geen ontheffing van de concessieplicht nodig is. Ik heb de WP2000 er keer en keer op nagelezen en ik kom er niet 100% uit. Zoals ik het lees heb ik geen ontheffing van de concessieplicht nodig omdat ik het vervoer uitvoer met taxibusjes en er sprake is van besloten vervoer? Wie kan/wil mij hierin uitsluitsel verschaffen alsjeblieft? Mvg Arjen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.