Hk84

Newbee
  • Aantal berichten

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Hk84's trofeeën

  1. Dank voor de headsup. Ik had er inderdaad rekening mee gehouden dat ik een model overeenkomst aan zal moeten gaan. Ik zal me even verder verdiepen in wat het betekend als ik de rol van opdrachtgever aan ga nemen. Vooralsnog is mijn overweging om het via deze weg te doen dat het professioneler naar onze opdrachtgever toe is om 1 factuur te sturen ipv 5, zonder we daarvoor een venootschap of bv voor hoeven te worden.
  2. Zover mij bekend is mogen artiesten straks werken met een "model overeenkomst" om aan te tonen dat het niet om een dienstverband gaat. Er wordt al mee gewerkt maar vanaf 2018 zal dit ook gecontroleerd worden. Aldus de informatie die ik heb. Als artiest krijg je vaak te maken met bookingskantoren etc dus de meeste zelfstandige artiesten hebben (of hadden) wel een var wuo. Bij ons althans wel.
  3. In dit geval is iedereen in de band zelfstandige artiest en kan iedereen dus factureren. Wanneer iemand niet zelfstandig is kun je aanspraak maken op de artiestenregeling die onder een bedrag (dacht iets meer dan 150 euro) vrijgesteld wordt van (loon)belasting. In dat geval wil de opdrachtgever inderdaad een gageverklaring. In mijn geval zou ik een gageverklaring moeten vragen denk ik (?) mocht ik met mensen samenwerken die geen eigen btwnummer hebben. But correct me if i'm wrong.
  4. Dank Hans en Branko, Dit is erg handig om te weten en scheelt inderdaad een hoop rompslomp voor de opdrachtgever. Het BTW tarief voor een uitvoering is 6% overigens. Mvg, Henri
  5. Dag mensen, Ik ben nieuw hier en hoop dat iemand van jullie me kan helpen om een antwoord te krijgen op mijn vraag. Ik heb een eenmanszaak als uitvoerend artiest. Met een band waarmee ik speel factureren altijd 5 bandleden naar de opdrachtgever, wat vaak als vervelend wordt ervaren. Is het mogelijk en toegestaan dat ik de opdrachtgever factureer voor de volledige gage en dat de bandleden vervolgens mij factureren zodat ik ze zelf kan uitbetalen? En zijn er dan zaken waar ik qua administratie op moet letten? Ik hoop dat mijn vraag hier in de juiste categorie gepost staat en dat iemand me kan helpen met het vinden van een antwoord op mijn vraag. Alvast bedankt!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.