burley

Junior
  • Aantal berichten

    14
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

burley's trofeeën

  1. Ter info: De rabobank heeft, als je klant mag worden (zie boven), wel een oplossing en biedt via de partnerbanken de mogelijkheden om buitenlandse rekeningen te openen en via 1 online pakket te beheren (leek me fantastisch). Het openen kost €150 euro oid Enige nadeel is dat je dubbele kosten betaald (aan de partnerbank en de rabobank) en dat "het afromen" 5 euro per transactie kost, al houdt niemand je tegen om een sepa transactie uit te voeren naar je eigen rekening..
  2. Voor Italië heb ik er inmiddels een gevonden, dat bedrijf heet Alias (www.aliasitaly.it). Ben in afwachting van informatie. Voor Frankrijk is het nog wat moeilijker en heb ik nog geen oplossing Tja, dat hele cheque gebeuren is sowieso een beetje een achterhaalde optie/mislukking als je het mij vraagt ;)
  3. Daar heb je zeker een punt en waarschijnlijk zal het dat uiteindelijk ook worden. Maar, ondanks dat ik ook fan ben van Cruijfiaanse uitspraken, geef ik ook niet gelijk op ;D ::) En het zal gerust een kostenoverweging zijn, maar ik vind het bijzonder dat ze daar niet transparant over zijn, wellicht had ik die kosten wel willen betalen. Overigens vallen de vertragingen bij het openen van een rekening mee en zeker de werkzaamheden voor mij. Ik hoef enkel de gegevens aan te leveren, de bank doet de rest (of zou moeten).
  4. Dank voor je reactie Kuifje! Inmiddels ben ik er inderdaad achter dat er bedrijven zijn welke deze diensten in de betreffende landen aanbieden. Ik wacht hierin nog op meer informatie. Aan de ene kant is het wellicht een goede oplossing, aan de andere kant is het weer een extra (en overbodige) laag. Zelf naar Frankrijk of Italië is zeker een optie, maar levert naast de al genoemde problemen ook een nieuwe op: de taalbarrière. Hoewel ik me met Frans doorgaans kan redden, vrees ik dat dit een stap te ver is, om van het Italiaans nog maar niet te spreken.. Ik heb inmiddels ook onze accountant gevraagd, maar had zo ook geen oplossing of idee. Afwachten dus ::) :)
  5. Bedankt voor je antwoord! En daar ben ik inderdaad al achter gekomen... Cheques hier indienen is eigenlijk geen optie: de kosten zijn aanzienlijk, het duurt bijzonder lang (6 weken) en ze zijn niet meer gedekt, dus eigenlijk waardeloos. Girale betalingen zijn uiteraard altijd mogelijk, maar geven geen garantie. Omdat wij leveren aan winkels/kleine retailers vallen deze vaak niet onder de dekking van de kredietverzekering, de beschreven methode met een cheque is hierin voor ons een goed alternatief, omdat deze afgegeven worden voorafgaand aan levering met een vooruitgeschoven datum.
  6. Voor ons bedrijf wil ik (in beginsel) in Italië en Frankijk een bankrekening openen. Ik heb er al het een en ander over gelezen, ook hier bv dit topic. Op zich is mijn wens/behoefte vrij simpel, ik wil bij bank X een rekening openen in Nederland (dus gewoon klant worden), om vervolgens met hun hulp bij partnerbanken in de betreffende landen ook een rekening te openen. De reden hiervoor is het kunnen accepteren van cheques (ik ken ze alleen nog van mijn moeder ::)) welke in de genoemde landen nog een geaccepteerd betaalmiddel zijn en zelfs door de nationale banken gedekt worden. Helaas is dit mij tot op heden nog niet gelukt. Ik heb letterlijk alle (mij bekende) Nederlandse banken gebeld, maar er is er geen één die het kan of wil. De enige die het zou kunnen is de rabobank, maar omdat onze bv a. nog niet genoeg omzet levert en b. een buitenlandse aandeelhouder heeft, hebben ze me vriendelijk bedankt voor mijn klandizie (heel bijzonder voor een bank die zo op (internationaal) ondernemen speert). In any case, hebben jullie tips of suggesties om dit toch voor elkaar te kunnen krijgen? Thanks!
  7. Dat begrijp ik! :) Al zou je denken dat dat met de huidige IT voorzieningen vrijwel volledig geautomatiseerd zou zijn. Maar, zeker de ING, verdient aardig op de transactiekosten. Ik heb even rondgebeld (ABNAMRO, RABO) daar liggen de transactiekosten op 50% (rabo) en bij de ABN zelfs op 25% van wat de ING rekent. Bovendien hanteert de laatste de middenkoers Het is niet mijn bedoeling om de ING te bashen, ik bankier er verder prima. Maar dit valt toch een beetje tegen :)
  8. Bedankt voor de antwoorden! De bank gaf aan dat het eerste bedrag een reservering was, wat ongeveer in lijn is met het antwoord van Roel J. Probleem is alleen dat het eerste bedrag pas na de middag (rond 13:30) als reservering is ingehouden en pas aan het einde van de middag definitief werd (na 1630). Het koersverschil zit hem in de aan/verkoop prijs. Al is het mij een raadsel waarom ik dan ook nog kosten moet betalen >> 2x verdienen
  9. Geen idee of dit de juiste sectie is, maar het leek me wel de meest toepasselijke. Ik voer met enige regelmaat betalingen in dollar (leverancier zit in de vs) en doe dit via de ING. Uiteraard worden hier kosten voor gerekend, dat begrijp ik volledig/soort van. Echter, heb ik gisteravond een transactie uitgevoerd van 100.000 dollar (rond 18:30). Vanmorgen werd een en ander door de bank verwerkt en stond er een koerst bij van €1 / $1,2346. Een paar uur later stond er ineens een andere koers, en dus ook een bedrag, vermeld bij de transactie: €1 / $1,2243 En dus betaal ik voor die $100K ineens ruim €1000 meer! En uiteraard rekent de bank ook nog gewoon kosten (€59). Terwijl de koers is in de afgelopen dagen niet eens in de buurt geweest van de $1,22! Werkelijk geen idee hoe dit kan of waarom dit is. De bankmedewerker kon het mij ook niet uitleggen en gaat het uitzoeken. Maar wellicht hebben jullie een idee? Ik ben heel benieuwd!
  10. Dank voor de antwoorden en de extra informatie! Ik denk dat je gelijk hebt en het inderdaad onder de sectie van handelsagent valt. De langlopende commerciële relatie is inderdaad ook aanwezig.
  11. Bedankt voor je snelle reactie en de tips! En het bevestigen van mijn idee. Wat betreft de wisselkoers, dit is inderdaad al besproken en het gaat inderdaad zo dat ik eerst mijn levering krijg en daarna pas gevraagd wordt om de factuur te betalen. Mijn amerikaanse leverancier kreeg alleen via zijn accountant te horen dat "de Nederlanders" dat niet goed zouden vinden. Geen idee waarom :)
  12. Beste allen, ik heb een vraag mbt het betalen van een factuur voor een leverancier van ons. Het volgende is het geval, mijn leverancier zit in de VS heeft toeleveranciers in de EU. Mijn leverancier heeft mij gevraagd of ik die facturen voor hem wil voldoen, hij geeft mij dan een credit t.b.v. de facturen die ik aan hem moet betalen. Uiteindelijk is het resultaat voor ons beide hetzelfde, behalve dan dat we geen extra fee aan de bank hoeven te betalen (wisselkoers, overboeking in vreemde valuta). Ik zie er dan ook geen probleem in, maar kan er geen informatie over vinden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.