WLim

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

WLim's trofeeën

  1. Dat was ook mijn overweging destijds, hoewel mij achteraf toch vaak gemeld is dat 2 termijnen bedingen waarschijnlijk wat veiliger was geweest. Zit er een beetje dubbel in, voel me enerzijds erg naïef en aan de andere kant heb ik gewoon nog nooit dergelijke problemen gehad met vooruitbetalingen. Ik heb zeker getracht coulant te blijven, ook omdat ik me zijn positie ook gewoon voor kan stellen. En hoewel ik ook vaak te horen heb gekregen dat ik het veel harder had moeten spelen vanaf het begin, wilde ik dat simpelweg niet omdat ik echt hoopte eruit te komen. Maar goed, da's inderdaad nu in het verleden. Ik zal nog eenmaal trachten contact op te nemen en te kijken of we nog iets kunnen regelen en anders een keuze maken met de hardere maatregelen. Ik zie nu ook dat deze post misschien te weinig "vraag" bevat. Was vooral ook zeker benieuwd naar ervaringen die tot een goed einde gebracht zijn, maar wellicht is dat te breed. Dank voor je reactie!
  2. Dank voor je reactie. Voor wat betreft de vooruitbetaling, dit was een vereiste waar ik in veel te veel blind vertrouwen en naïviteit op inging. Het wordt me inderdaad vaak gevraagd nu, en is absoluut een beschamend punt voor mezelf. De waarde zit hem meer in het feit dat ik zelf echt geen enkel idee had wat ik met deze situatie aan moet. Heb veel contact met de leverancier gehad en had goede hoop dat het opgelost zou worden middels een terugbetalingsregeling. Toen dat niet gebeurde wendde ik me tot m'n advocaat voor advies. Ik geef eerlijk toe, ik schaam me ook behoorlijk voor hetgeen gebeurd is. Je bent zeker niet de eerste die me terecht opmerkt dat ik nooit vooruit had moeten betalen.
  3. Goedemiddag, Daar dit mijn eerste post is op dit forum hoop ik ten zeerste dat dit de correcte plaats is. Excuses, mocht dit niet het geval zijn. Ik heb een en ander al gegoogled en heb momenteel ook contact hierover met mijn eigen advocaat. Mocht dit een reden zijn dat een post als deze niet wordt gewaardeerd, dan zal ik hem uiteraard sluiten. Zelf zit ik momenteel met de volgende kwestie. Vanuit mijn BV heb ik hardware besteld bij een ICT leverancier (eenmanszaak die al een ruim aantal jaren lijkt te opereren). Na maanden wachten, telefoontjes en emails bleek dat zijn eigen leverancier hem niet kon leveren. Omdat ik begrip wilde tonen voor een lastige situatie heb ik toen niet meteen juridisch advies ingewonnen, omdat ik hoopte dat we er onderling uit zouden kunnen komen. De ICT leverancier hield me op de hoogte van de vordering bij zijn leverancier en beloofde me uiteindelijk na aandringen om mij (op advies van accountant) 3.000 euro per maand af te lossen, op een totale openstaand bedrag van ca. 12.000. Helaas kreeg ik hierop een week later ook te horen dat dit niet mogelijk was omdat "hij nog geen geld had ontvangen". Op dat moment gaf ik aan dat ik juridische hulp in zou schakelen en heb dit vervolgens ook gedaan. Uiteindelijk werd mij verteld dat de opties ofwel beslaglegging van de bankrekening is, dan wel, pandrecht op vordering, mocht het bedrijf überhaupt nog blijven bestaan (ik was niet de enige met een schuldeis). Nu lijken beide opties helaas weinig garanties te bieden voor het terug ontvangen van mijn geld, en begin ik eerlijk gezegd toch wat zorgen te maken. Mijn vraag is vooral, zijn hier mensen die in dergelijke situaties toch tot een oplossing zijn gekomen? Ik begin bijna het gevoel te krijgen soms dat schulden maken soms bijna niet uitmaakt omdat de schuldeiser in veel gevallen kan fluiten naar zijn geld. Maar wellicht is dat te zwart gekeken. Alvast hartelijk dank voor jullie tijd en moeite.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.