Dribek18

Junior
  • Aantal berichten

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Dribek18's trofeeën

  1. Ik werk al sinds mijn 16e bij ons bedrijf. We willen meer professionaliseren en mijn rol is om dit interne gedeelte op te pakken. Onze personeelsbijeenkomsten zijn vooral bijpraten en gezelligheid, per locatie dat wel. De nieuwe huisstijl is gepresenteerd en ook weten ze dat de directie bezig is met de nieuwe uitstraling. Communicatie gaat via vergaderingen, nieuwsbrief, het prikbord en 1 op 1. op deze manier bereiken we ons personeel. Maar bij mededelingen waar zij het belang niet zo van inzien op papier zal zo'n boodschap op deze manier overbrengen weinig tot geen succes hebben. Chauffeurs en de mensen van productie bijvoorbeeld hebben geen mailtoegang, inderdaad een verbeterpunt wellicht, maar ze hebben dit ook nooit nodig.
  2. Deskundigheid uitstralen? Vakmanschap uitstralen? Zijn ze deskundig? Beschikken ze over vakmanschap? In bedrijven waar de leiding zich vooral zorgen maakt over de uitstraling zit het probleem doorgaans bovenin, niet aan de basis. Ja ze zijn zeker zeer deskundig, meer dan ze zelf beseffen. Dat krijgen we terug van onze klanten. We willen dat ook meer uitstralen ook naar andere en nieuwe klanten. Nog meer onze kennis delen, meer servicegericht, meer pro actief.
  3. Het idee achter een bijeenkomst is meer dat het leuk gemaakt moet worden. Of dat nou met gehaktballen of feestelijke activiteiten is. Dat laatste is al eens eerder gedaan. Maar ze willen bij ons geen feestje waar dan ook iets zakelijks gecombineerd wordt, dat heeft in het verleden wel wat weerstand opgewekt of alleen maar desinteresse omdat ze wachtten op de activiteit of bbq of wat dan ook.. Daarnaast kost dat ook veel meer budget en of dat dan direct het beoogde effect heeft? Want hoe zorgen we dan voor die betrokkenheid? Onze medewerkers zijn wel betrokken bij de organisatie, veel medewerkers werken hier al jarenlang, maar veranderingen vinden ze niet fijn. De nieuwe huisstijl was al erg lastig. Het moet juist leuk zijn, zodat ze nog meer deskundigheid uitstralen, servi egericht zijn, kwaliteit en vakmanschap uitstralen. full quote van direct voorgaand bericht verwijderd tgv leesbaarheid
  4. Ja dat past inderdaad bij dat stuk. En inderdaad die gedachte bij de medewerkers willen we voorkomen. Natuurlijk is het wel door het management bedacht, de medewerkers interesseert dit niet zo, maar het moest wel eens een keer gebeuren. En nu moet het zo goed mogelijk worden doorgevoerd overal. Tja en het voordeel voor de medewerkers is lastig te benoemen. Zij doen gewoon zoals altijd heel goed hun eigen ding. Maar zonder nieuwe klanten wordt het werk ook minder, dus de juiste uitstraling is belangrijk. Bijeenkomsten met bier en gehaktballen zijn sowieso een goed idee. Maar hoe zorgen we ervoor dat het meer wordt dan dat met een leuk praatje. full quote van direct voorgaand bericht verwijderd tgv leesbaarheid
  5. Nog nooit zelf gedaan, maar wel een aantal keer geïnitieerd voor bedrijven. Je kan dit zo gek mogelijk maken als dat je zelf wil. Met alleen een nieuwsbrief bij de salarisstrook in de envelop bereik je natuurlijk niet de omslag die je voor ogen hebt. Je zou kunnen denken aan een personeelsbijeenkomst. Hierbij kun je de directeur alles laten vertellen en uitleggen, maar dat gaat vrij saai worden. Maar huur je een zanger in en bedenk je allerlei opdrachten om de kernwaarden heen, dan wordt het een stuk attractiever. Het is maar net hoe graag en hoe groot jullie nieuwe kernwaarden doorgevoerd moet gaan worden. En dan is er natuurlijk de follow-up. Ook deze hangt samen met hoe doordrongen jullie de medewerkers ervan willen laten worden. Als je na de bekendmaking er nooit meer wat mee doet, had je het beter niet kunnen bekend maken. Als je bijvoorbeeld een jaar lang een verandertraject in gaat zetten, raakt iedereen er mee besmet. Dankjewel! Dat ben ik met je eens, ik dacht ook aan een personeelsbijeenkomst of per vestiging eigenlijk. En dan met de dialoog aangaan, maar hoe maak ik het dan leuk zonder dat het heel veel kosten met zich meebrengt. En inderdad die follow-up is belangrijk, de vraag is dan hoe we dit kunnen doen..
  6. Nee dit hebben we niet met alle medewerkers gedaan, de interesse is ook niet bij iedereen groot. Wel met het managementteam breed over de organisatie en ook getoetst bij een groot deel van onze klanten. Meer betrokkenheid tonen bij onze klanten, maar ook een nieuwe uitstraling/huisstijl ipv het oudbollige wat we hadden.
  7. Hallo, Voor ons middelgrote familiebedrijf hebben we de kernwaarden vormgegeven en willen we ons opnieuw profileren. Maar hoe zorgen we dat alle medewerkers hiervan ook doordrongen worden? Met simpelweg een nieuwsbrief rondsturen zijn we er niet. We hebben veel mensen in de fabriek die geen toegang hebben tot mail. Ook hebben we 4 lokaties met ieder eigen taken. Wat is nou de beste aanpak om iedereen goed op de hoogte te brengen zodat ze dit ook gaan uitstralen naar onze klanten? En dat ze dit belang ook gaan inzien i.p.v. "ze doen maar.." We hebben te maken met chauffeurs, mensen in de fabriek maar ook kantoorpersoneel. Wie heeft al iets soortgelijks gedaan en heeft tips? Alvast bedankt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.