Oliver01

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Oliver01's trofeeën

  1. We zijn hebben voor ons nieuw te starten bedrijf een perfect pand gevonden op een nog perfectere locatie Echter de staat van het pand is in ruwbouw. Er moet nog heel veel aan gebeuren alvorens we er in kunnen. Nu heeft de eigenaar van het pand ons laten weten dat als wij investeren om het pand klaar te krijgen we iets kunnen regelen met de huur. Bijvoorbeeld: dat we de eerste 5 jaar geen huur hoeven te betalen of er een korting op krijgen. Nu vraag ik me of dit wettelijk en belastingtechnisch allemaal wel mogelijk is. Lees wel: de eigenaar van het pand is een familielid.
  2. We hebben het factuurbedrag overgemaakt aan onze leverancier. Daarbij hebben we een aangetekende brief naar het incassobureau gestuurd met het betalingsbewijs. Ook hebben we in deze brief vermeld dat we geen incassokosten zullen voldoen. Ook hebben we een brief maar onze leverancier gestuurd met de vraag waar hij mee bezig is. We hebben ook geschreven dat we er van uitgaan dat hij zijn incassobureau terug roept. Tot op heden hebben wij van beiden niks meer vernomen...
  3. Iedereen hartelijk dank voor de reacties!! We hebben deze week iedere dag geprobeerd zowel telefonisch als per e-mail geprobeerd in contact te komen met schuldeiser. Gisteren is dit uiteindelijk gelukt... althans zijn assistente heeft ons te woord gestaan. Zij kon ons niet zoveel vertellen echter hebben we er wel op aangedrongen ons de factuur alsnog te sturen. Dit heeft ze gedaan en deze hebben we dus ook per direct aan hun over gemaakt. Ben nu nog 2 brieven aan bet opstellen zowel naar bet incassobureau als hun cliënt. Hierin het hele verhaal over geen factuur ed... ook met het dringende verzoek de vordering terug te trekken. Natuurlijk valt er iets te zeggen over eigen verantwoordelijkheid... Het is me simpelweg niet opgevallen dat ik geen factuur heb ontvangen. Toen ik in maart (let wel 3 maanden later) de3de order heb geplaatst is er ook niet op gemerkt dat een factuur +/- 70 dagen opstond. En de werkzaamheden zijn gewoon uit gevoerd. Ik zou zelf bij mijn klanten deze 3de opdracht niet eens uitvoeren alvorens betaling... Nogmaals dank voor jullie reacties. Heb hier echt wat aan. Ik zal nog laten weten hoe het afloopt!
  4. We hebben het afgelopen jaar 3x een opdracht uitbesteed aan een bedrijf. Tot onze schrik ontvingen wij zaterdag een brief van een incassobureau betreffende een openstaande factuur. Na wat huiswerk te hebben gedaan hebben wij voor de 2de opdracht nooit een factuur ontvangen noch een herinnering noch een telefoontje. De 1ste en de 3de opdracht zijn gefactureerd via e-mail en ook netjes betaald. We krijgen iedere dag wel 5 tot 20 facturen binnen, het is mij niet opgevallen dat deze kleine factuur niet gekomen is. Nu wil ik de factuur graag betalen maar het incassobureau heeft deze niet en de schuldeiser zelf is nagenoeg onbereikbaar. Ik heb het incassobureau zaterdag meteen een e-mail gestuurd met uitleg. Een e-mail terug heb ik ontvangen dat ze er op terug zouden komen. Echter vandaag weer een brief ontvangen dat ik binnen 3 dagen moet betalen. Dus vandaag maar eens gebeld. Incassobureau zegt dat ik geen factuur nodig heb en gewoon moet betalen. Bovendien zegt hij dat de schuldeiser wel een factuur heeft gestuurd en ook heeft herinnerd. Kan me voorstellen dat er eens wat bij de post mis kan gaan maar zowel bij factuur als herinnering.... ook werd aangegeven dat schuldeiser achter lag met zijn administratie ivm omstandigheden. Zeer bereid willend om te betalen. Echter wil ik de incasso kosten die het bedrag verdubbelen uit principe niet voldoen. Is het niet zo dat de schuldeiser eerst moet herinneren? Iemand een goed advies?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.