Incassoduitsland

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Incassoduitsland's trofeeën

  1. Coderen is coderen in onze optiek. Wie dat doet of waar dat gebeurt is aan de klant toch? Wij verkopen enkel het product. U heeft het over inbouw kosten maar de dealer heeft niet ingebouwd. De klant zelf heeft het ingebouwd. Daarna is hij naar de dealer gereden om te laten coderen. Dat lukte niet. Toen hebben ze diagnose gedteld en gezien dat er nog een kabel loshing en hebben ze een gebroken kabel gerepareerd. Coderen ging dus niet omdat het niet goed was aangesloten. Dealer heeft dus niets ingebouwd maar diagnose gesteld. Hoop dat het zonduidelijker is?
  2. Deze camera dient gecodeerd en gecalibreert te worden. Dit kan alleen met de juiste apparatuur en kennis. Dit is niet simpel codering doorvoeren. Tevens is dit niet het probleem. Ze claimen dat de camera niet geschikt is voor zijn auto maar dat is deze wel.
  3. Wie kan mij adviseren: April dit jaar via ebay duitsland een achteruitrijcamera verkocht met kabelset aan een duister. Tevens hebben wij een factuur verstrekt van onze webshop. Voor aankoop heeft hij nadrukkelijk gevraagd of de set past op zijn auto. Wij hebben dit bevestigd en dat na montage de camera gecodeerd moet worden en dat is ook 100% de waarheid. Onze installatie partner bouwt deze sets dagelijks in. Nu stuurde hij 2 maanden later dat hij een code nodig had om de camera te activeren dat is gebruikelijk. Echter die code is niet vrij deze kan alleen gecodeerd worden bij iemand die daarin gespecialiseerd is. De dealer die meewerkt of een specialist. Nu hebben wij hem verteld dat dit bij dealer kan of onze specialist waar wij het internetadres van hebben gegeven. Dit 4 maal toe maar hij bleef maar vragen om een code maar dat kan dus niet. Na 4 x hetzelfde zeggen hebben wij niet meer gereageerd op zijn berichten omdat hij niet wou luisteren. Nu ontvangen wij van een duitse anwald een brief dat de klant zijn camera wil retourneren omdat het niet past. Dan daarbij zeggen ze dat de rekening die de klant heeft betaald voor inbouw ook betaald moet worden a 500,- en de incassokosten a 150,- Echter op de factuur van vw staat dat ze niet hebben ingebouwd maar diagnose hebben gesteld waarom de camera niet werkt. De klant zelf heeft dus de inbouw gedaan. Tevens staat erop dat ze gebroken kabel gerepareerd hebben en dat er eee kabel niet is aangesloten. Dus de klant heeft zelf niet goed aangesloten dus dan werkt het nooit. Tevens vermoeden ze dat de set niet voor zijn auto geschikt is maar bevestigen niet. Het is dus absoluut niet waar dat de camera niet gaat werken op zijn auto. Wat nu het beste te doen? De vordering doen zij omdat zij zeggen dat de camera niet geschikt is terwijl wij zeggen dat het wel zo is en de klant op basis daarvan zijn aankoop heeft gedaan. Wij denken zelf om te zeggen dat het wel werkt en willen kosteloze installatie aanbieden bij onze installatiepartner. Wie kan adviseren?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.