Jeffrey K

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Jeffrey K's trofeeën

  1. Dag Allen, Ik wil met mijn Kringloopwinkel een bedrijfspand huren in Amsterdam West Sloterdijk 1 (op een industrieterrein). Echter, onze bedrijfsactiviteiten vallen buiten het bestemmingsplan van het Pand. Een omgevingsvergunning (of conceptaanvraag) duurt ca. 8 weken voor een uitspraak. De verhuurder wil NU een contract met ons aangaan, niet over 8 weken. Begrijpelijk aangezien er veel interesse is in dit pand. Iemand tips of een contactpersoon die mij hier kan adviseren? Nu een contract voor 5 jaar tekenen, en over 8 weken horen dat de vergunning is geweigerd betekent een financiële crisis. Volumineuze detailhandel staat WEL in het bestemmingsplan van Sloterdijk 1, alleen niet op het pand zelf. Gemeente heeft al aangegeven dat het op dit moment NIET in het Bp valt.
  2. Dag, Hierbij mijn eerste topic. Ik heb samen met mijn Vennoot sinds 4jaar een VOF, in een garage begonnen 2e hands spullen te verkopen. Inmiddels is dit uitgegroeit tot een redelijke omvang met 2 winkels en kunnen wij er van leven. Echter, al onze panden zijn op basis van antikraak. Dus 0 zekerheid. De volgende stap is om daadwerkelijk te gaan huren, maar als VOF ben je 1) hoofdelijk aansprakelijk wat wij willen beperken. 2) Daarnaast willen wij met vrijwilligers werken en in de toekomst wellicht een dagbesteding toevoegen (en dus ANBI status bereiken) Het 'nadeel' wat ons betreft van een stichting is dat hetgene wat je in jaren aan het opbouwen bent, niet meer van 'jou' is. Mochten we op een gegeven moment iets anders willen doen, blijft al het vermogen en dergelijke in de stichting staan. Ik begrijp dat dit ook de hele opzet is van een stichting, het realiseren van een idealistisch doel, maar we willen hierbij niet onszelf beperken. Heeft er iemand ervaring of advies wat voor ons de beste optie is? Ik weet bijvoorbeeld dat Kringloop Het Goed een constructie heeft met Stichting, BV en Holding.
  3. Dag Allemaal, Hierbij mijn eerste post. Ik ben in voorbereiding voor het openen van een Kringloopwinkel als Stichting, en ben mij momenteel aan het oriënteren op een voorraadbeheersysteem/Kassasysteem. Als ik kijk naar de grote namen als Noppes en Rataplan, zie ik dat alles met Barcode gelabeld is. Ik neem aan dat wanneer dit product gelabeld/geprijsd wordt, het direct in de voorraad wordt opgenomen? En bij verkoop, het er weer uit gaat? Of dit zo is of niet bij hen, ik ben op zoek naar een dergelijk systeem.. Heeft iemand tips/ervaringen hiermee? En betaalbaar? Bedankt voor jullie tijd. Jeffrey Kruijswijk
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.