mcelia

Junior
  • Aantal berichten

    18
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Rotterdam

mcelia's trofeeën

  1. Er wordt direct gezegd dat ik een fiscalist moet inschakelen. Voor het desinvesteren kan ik dat begrijpen, maar hoe ik een boeking moet maken ook? Komop zeg. Drie man reageert en drie man weigert advies te geven. Als je op een Microsoft forum een vraag plaatst krijg je een volledige Macro of DAX formule, en hier komt er niet eens een grove richting. Nee, duidelijk alleen maar trollen hier. Maar ik heb mijn antwoorden hoor, van een chatbot nota bena. Dus jullie heren zijn nu compleet overbodig. Adios.
  2. Ik weet genoeg over boekhouden om te weten dat iemand mij gewoon kan vertellen welke grootboekrekeningen ik moet gebruiken, de wil ontbreekt er gewoon. Zitten jullie hier alleen maar om te zorgen dat mensen niets zelf doen? Of begrijpen jullie niet dat een situatie mogelijk is dat een bedrijf de financiele middelen niet heeft voor een dure fiscalist. Inmiddels heeft Chat GPT mijn vragen beantwoord, dus bedankt voor niets Higher Level ridders.
  3. Hoi community, Kan iemand mij verwijzen naar informatie, of zelf wat uitleggen over de overgang van zzp naar bv. Mijn zzp handelsnaam bestaat nog, maar sinds ik (febr 2022) een BV heb opgericht is hier nauwelijks nog in gewerkt. Als zzp'er was ik consultant, met de BV heb ik apps ontwikkelt om de problemen van mijn klanten als consultant te verhelpen. Mijn vragen: 1. Als zzp had ik een bestelbus en een laptop op de balans staan. De bestelbus staat nu op naam van de BV en het financial lease bedrag dus ook. Hoe kan ik de lening in mijn zpp administratief verwerken? 2. Voor de bestelbus geldt de investeringsaftrek, moet ik het nu als een desinvestering invoeren omdat het niet meer op de zzp naam staat? Hoop dat iemand me wilt helpen!
  4. Hi all, Ik ben dit jaar een BV gestart na 10 jaar zzp'er te zijn geweest. Mijn bestelbus wil ik nu op naam van de bv zetten, maar hoe verwerk je dat? Is het als een verkoop? 4 jaar geleden heb ik investeringsaftrek gekregen, moet ik nu desinvesteren? En mag ik dan vanuit de bv investeringsaftrek rekenen? Bedankt!
  5. Dank je. Het betreft al wel een zakelijk leasecontract, en het staat echt op naam van mijn onderneming (de onderneming is wel een eenmanszaak en geen BV) De autokosten die ik heb zijn ook daadwerkelijk voor de BV. En mijn eenmanszaak maakt al 3 maanden geen omzet meer. Mag ik niet nu alvast de auto op de balans bij de BV zetten en erna het papierwerk met de zakelijke financial lease maatschappij regelen?
  6. Oké, even over nieuw dan: Ik was freelancer. Nu heb ik OOK een BV. Ik wil mijn auto in mijn BV hebben, maar op dit moment kan ik de auto niet overschrijven. (waarom dit niet kan is niet belangrijk) In november komt de auto officieel op naam van de BV. Mag ik vandaag benzine bonnetjes boeken in de administratie van mijn BV of mag dat pas nadat de auto officieel op naam staat van de BV?
  7. Stel ik de vraag nu zo ontzettend verkeert dat je me maar niet begrijpt? Als iemand anders wilt reageren, graag.
  8. Als ik het lease contract afbetaal heb ik niets meer met ABN te maken. Mijn vraag gaat erom of de belastingdienst het goed vind als ik de kosten nu al in de BV boek, terwijl de auto pas in november op naam van de BV staat. ABN rekent BTW omdat zij het als een dienst behandelen, heel irritant, maar kon er niets aan veranderen.
  9. Het is echt financial lease. ABN AMRO rekent hier btw over. Het is 100% zeker geen operational lease. Financieel gezien kan ik het contract afbetalen, maar ik wil graag weten of dit 'mag'. Mag ik NU de maandelijkse termijnen vanuit mijn BV betalen (Aflossing+rente+btw), als ik in November mijn leasecontract afbetaal (zodat ik niet aan de financierder toestemming hoef te vragen dit over te zetten) en de auto op naam van de BV zet?
  10. Bedankt voor jullie reacties. Er zit wel btw op de lease termijnen, dus die zou ik graag in de bv boeken. En wat denken jullie betreft de optie om dit jaar de lease volledig af te betalen en dan met terugwerkende kracht in de bv?
  11. Hi all, Ik ben na 13 jaar freelancer een BV gestart. Mijn financial lease voor mijn auto staat op mijn naam als zzp'er. Als ik de auto op naam van de bv wil zetten bij de lease maatschappij dan moet ik eerst een aanvraag starten (welke waarschijnlijk niet eens goedgekeurd wordt, en 250 euro kost) Is er een manier om mijn financial lease kosten en autokosten toch in de bv te krijgen zonder mijn lease contract over te zetten naar bv? Of moet dit echt officieel gemaakt worden? Als de auto écht officieel op naam van de bv moet staan, zou ik dan vanuit de bv het openstaande bedrag kunnen aflossen, zodat ik mijn overschrijvingsbewijs krijg en het dan op mijn bv boeken? Bedankt voor iedere tip die ik mag krijgen :)
  12. Ohh geldt het enkel dan.. Dat had ik niet door. Klopt, het gaat of ik het op de balans zal zetten.
  13. Ik lees nu dat 70% van mijn inkomsten in deze ruimte moet verdienen.. Voorlopig zal ik vele malen meer verdienen door mezelf te verhuren op locatie. Dan zijn er geen zakelijke opties meer toch?
  14. Super bedankt voor de, erg snelle, reacties! Ik heb gedacht aan overlast van de werkzaamheden, dit is op te vangen, ongeacht welke ruimte ik zal gebruiken. Volgens de rekenhulp van de belastingdienst heb ik recht op kostenaftrek. Om de schuur te gebruiken zal ik een en ander moeten verbouwen en aanschaffen om hierin te kunnen werken. De garage heeft al alle voorzieningen die ik nodig heb. De garage heeft ook genoeg ruimte als zaken goed lopen, de schuur zal ik snel uitgroeien. Ik zie daarom meer reden om de garage te gebruiken. Als dit betekend dat ik minder voordeel krijg dan is dat oke.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.