LuckHermsen

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

LuckHermsen's trofeeën

  1. Ik heb geen halffabrikaten of eindproducten op de plank liggen. Componenten komen voor 95% uit China, de rest van Farnell. Die leveren vanuit GB. Momenteel heb ik geen verzekering. Het product wat ik maar is nog niet te koop.
  2. Dank voor al jullie bijdragen, genoeg om over na te denken! Roel J verwoord het aardig. De inkoop is dit jaar wat hoger gezien alles in grote aantallen is ingekocht, simpelweg omdat het niet in kleine aantallen verkocht wordt. Dit Zal in aankomende jaren waarschijnlijk een stuk minder zijn gezien ik het niet snel verbruik. Als het wel meer zou worden betekent dat ook dat ik meer tijd in mijn onderneming kan investeren, en dan is het minder problematisch om een complete voorraadadministratie bij te houden. Momenteel kan ik in een oogopslag zien of ik nog genoeg materiaal heb, dus het lijkt me vooralsnog echt onnodig om een exacte voorraad bij te houden. (Al begrijp ik ook de voordelen zoals sommige van jullie uitleggen!) Mijn volgende vraag is dan hoe ik bij het boeken te werk ga. De inkoop van klein materiaal bijvoorbeeld op 7001 Klein materiaal boeken. Maar hoe boek ik dit het beste af (aan het eind van het jaar)? Ik heb dit niet eerder gedaan. Jaren geleden, toen ik in het buitenland op school zat, het vak Buchhaltung gehad. Maar, ongeïnteresseerd als ik toen was, komt nu niet alles meer naar boven... Nogmaals dank voor alle hulp, ik vind het fantastisch dat jullie op deze manier een bijdrage leveren.
  3. Beste Highio, Dank voor je bericht en het meedenken! Ondanks dat het om duizenden onderdelen gaat, hebben we het slechts over 1 á 2 duizend euro aan inkoop per jaar. Klein electronica is immers niet zo duur. Veel van de componenten moeten per 1000 stuks worden ingekocht. Ik gebruik daar slechts een fractie van. Daarnaast is het zo dat de voorraad niet bijzonder snel zal toenemen/afnemen. Vandaar dat ik denk dat het niet noodzakelijk is om dit heel nauwkeurig bij te houden. Ik doe dit naast mijn vaste baan. Ik verwacht dit jaar geen noemenswaardige omzet. Mocht dit in aankomende jaren toch uitgroeien tot wat groters, dan kan ik altijd nog overstappen op een accurate voorraadadministratie, toch? Kortom, het is voor mij niet belangrijk om de voorraad nauwkeurig op papier vast te leggen. Dank voor je hulp! Luck
  4. Goedenavond, Ik ben recent gestart als ondernemer en dit forum heeft me al meermaals geholpen met de boekhouding die ik zelf doe. Echter doet zich nu de volgende vraag voor: Ik maak zelf (elektronische) producten. Daarvoor koop ik kleine onderdelen in. Is het nodig om hiervoor een voorraad bij te houden? Het gaat om tientallen verschillende, kleine onderdelen met een zeer lage stukprijs. In totaal een aantal duizend stuks per artikel. Moet ik de verbruikte artikelen telkens afboeken als ik iets verbruik, of mag dit aan het eind van het jaar in één keer? (Hopelijk volstaat een schatting van de waarde van de verbruikte materialen) Bij voorbaat hartelijk dank voor het advies! Groet, Luck
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.