Dank voor al jullie bijdragen, genoeg om over na te denken!
Roel J verwoord het aardig. De inkoop is dit jaar wat hoger gezien alles in grote aantallen is ingekocht, simpelweg omdat het niet in kleine aantallen verkocht wordt. Dit Zal in aankomende jaren waarschijnlijk een stuk minder zijn gezien ik het niet snel verbruik.
Als het wel meer zou worden betekent dat ook dat ik meer tijd in mijn onderneming kan investeren, en dan is het minder problematisch om een complete voorraadadministratie bij te houden.
Momenteel kan ik in een oogopslag zien of ik nog genoeg materiaal heb, dus het lijkt me vooralsnog echt onnodig om een exacte voorraad bij te houden. (Al begrijp ik ook de voordelen zoals sommige van jullie uitleggen!)
Mijn volgende vraag is dan hoe ik bij het boeken te werk ga.
De inkoop van klein materiaal bijvoorbeeld op 7001 Klein materiaal boeken.
Maar hoe boek ik dit het beste af (aan het eind van het jaar)? Ik heb dit niet eerder gedaan.
Jaren geleden, toen ik in het buitenland op school zat, het vak Buchhaltung gehad. Maar, ongeïnteresseerd als ik toen was, komt nu niet alles meer naar boven...
Nogmaals dank voor alle hulp, ik vind het fantastisch dat jullie op deze manier een bijdrage leveren.