Jump to content

Jeffrey_Ang

Newbee
  • Content Count

    4
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • Country
    Nederland

Company info

  • Location
    Nederland
  1. Kort gezegd: Digitale geletterdheid zijn de vaardigheden waarvan wordt geacht dat leerlingen van het basisonderwijs, deze nodig hebben om later succesvol aan de (digitale) maatschappij deel te nemen. Vooralsnog wordt door verschillende groepen in opdracht van het ministerie onderzoek gedaan en pilots gehouden hoe deze vaardigheden exact moeten worden aangeboden binnen het nieuwe curriculum. Juist dat er zo veel onzeker is, proberen wij een voet aan de grond te krijgen met ons idee/concept --> prototype en POC. Daarnaast zijn er organisaties (waar wij contact mee hebben) die zich inzetten voor het bewust maken van het onderwijs, dat dit nieuwe vakgebied binnen het onderwijscurriculum wordt ingevoerd. Het komt, maar omdat veel scholen er nog niet klaar voor zijn, wordt het steeds opgeschoven. Het kan nog niet officieel worden ingevoerd omdat docenten nog te weinig kennis hebben, er zijn door de overheid nog geen kerndoelen gespecificeerd (wel richtlijnen). Doelstelling was 2019 maar volgens de laatste berichten verschoven naar 2021. Wat wel met zekerheid te zeggen is, is dat een aantal scholen al bezig zijn met (hetzij een eigen invulling) van digitale geletterdheid. Echter zijn de doelen welke behaald moeten worden nog niet eenduidig geformuleerd. Wel zijn er doelen die veel scholen als uitgangspunt nemn, vandaar dat wij hier ook op inspelen met ons product. Er zijn meerdere partijen bezig om invulling te geven aan (gedeeltelijk) digitale geletterdheid. Echter krijgen we te horen dat de manier hoe wij het aanbieden innovatief is. Dus we zijn niet de enige die er mee bezig zijn.
  2. Welke vorm heeft die samenwerking? We zijn geen partners, we hebben voornamelijk wensen en eisen van het ontvangen, ze hebben als aanspreekpunt, vraagbak en testgroep gefungeerd en informatie verstrekt.
  3. Nee, we hebben geen MoSCoW zicht op wat er moet gebeuren voordat het product daadwerkelijk de markt op kan. Voordat we de markt kunnen betreden dienen we eerst uitzicht te hebben op potentiële afnemers en verkopers. De bedoeling is niet dat we meteen een eindproduct bouwen. De bedoeling is dat we een POC maken en hiermee potentiële afnemers kunnen overtuigen. Rondom het maken van het POC hebben is wel een eindstreep (in MoSCoW prioritering) en deze is ook haalbaar. Ik neem aan dat games als Horizon Zero Dawn (zeer grote game) niet volledig ontwikkeld wordt, op het moment dat er geen interesse. Zij bouwen neem ik aan een POC om investeerders te overtuigen de verdere ontwikkeling te financieren. Echter hebben wij tot op heden geen investeerders/partijen die in ons willen investeren. Zou dit zo ook werken in de onderwijssector? We hebben het idee dat deze sector namelijk anders werkt dan andere sectoren. We hebben gesproken met basisscholen, koepelorganisaties en onderwijsondersteunende partijen omdat we niet weten waar we moeten aankloppen. Zij geven aan dat het binnen het onderwijs belangrijk is eerst iets te laten zien en vooral niet (meteen) over geld te beginnen. Vandaar dat wij hier ook nog niet veel aandacht aan hebben geschonken. We zijn momenteel nog aan het aftasten in welk speelveld we moeten opereren (scholen, koepelorganisaties, overheid etc). Intussen zijn we bezig met verbeteringen doorvoeren. De moeilijkheid zit hem in het feit dat wij niet exact weten hoe je de markt binnen het onderwijs kunt betreden.
  4. Hallo allemaal, Ik ben nieuw op dit forum en zou graag jullie advies willen omtrent een volgende stap voor onze onderneming. Ik heb geprobeerd zo helder mogelijk onze situatie te beschrijven. Indien er zaken onduidelijk zijn, geef dit vooral aan. Product: Het doel van de onderneming is om de digitale geletterdheid van kinderen in het basisonderwijs te bevorderen met behulp van een serious game. In samenwerking met basisscholen, koepelorganisaties, PABO en onderwijsondersteunende partijen, hebben wij een prototype van een serious game ontwikkeld om als lesmiddel in te zetten welke invulling kan geven aan digitale geletterdheid. Digitale geletterdheid krijgt binnen enkele jaren een eigen plek in het nieuwe curriculum en verschillende partijen (in opdracht van het ministerie) zijn bezig om scholen aan te moedigen om hier al mee bezig te zijn. Het prototype is en wordt momenteel in de praktijk getest om deze te verbeteren. Naast het testen contacteren wij diverse relevante partijen om de potentie en meningen te achterhalen en verzamelen. (Bijna) iedereen is enthousiast (al zegt dit nog niks, dat weet ik). De ontwikkelkosten voor het prototype zijn volledig uit eigen zak betaald en de ontwikkeling is geheel door onszelf uitgevoerd. Prima voor een prototype en in deze fase is dat geen enkel obstakel. Voor de volledige ontwikkeling van het product zullen wij waarschijnlijk meer mensen/expertise nodig hebben. Situatie: Veel scholen en partijen die wij spreken geven aan dat er een markt komt voor dit product en ons concept en idee is al meerdere malen 'geprezen'. Het heeft dus de potentie om verder uitgewerkt te worden. Potentie staat echter niet gelijk aan afnemers (inkomsten). Momenteel lopen we dan ook vast bij het bepalen onze volgende stap. Moeten we het product verder uitbouwen, zonder enige inkomsten en ten koste van veel arbeidsuren? Moeten we met een marketingbedrijf in zee gaan, ten koste van privévermogen, in de hoop dat we de markt kunnen bereiken? Moeten we überhaupt in dit stadium al proberen om afnemers te bereiken? Simpelweg lopen we op dit punt vast. We zetten, voornamelijk uit ambitie en passie, graag deze onderneming voort, maar er moet op een gegeven moment wel een bepaalde toekomst in zicht zijn. Kunnen jullie ons adviseren in een volgende stap? Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept