Ga naar inhoud

worage

Junior
  • Aantal berichten

    8
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Karma

0

Persoonlijke info

  • Land
    Nederland

Registratie

  • Hoe heb je ons gevonden:
    zoekmachine
  • Jij bent:
    ondernemer
  • Tot welke leeftijdsgroep behoor je?
    ^25-30
  • Je bent voornamelijk geïnteresseerd in:
    ondernemen algemeen
  1. Hoi Yann, dat is iid ook nog een goed idee. Alhoewel ik hem dit telefonisch ook al had mede gedeeld. Ik heb hem gisteren in gebreke gesteld en binnen 7 dagen verwacht ik de facturen met de juiste leverdata. Dit is trouwens in Nederland verplicht. Ik heb hier trouwens geen reactie op gehad. Deze man snapt gewoon niet hoe het werkt helaas.
  2. Dat zou kunnen. Maar ik ben een kleine eenmanszaak. Heb mijn computer thuis staan. Dus moet ik zelf alles noteren en als ik klaar ben thuis nog extra tijd gaan besteden. En eerlijk gezegd als hij al niet de moeite neemt om een pakbon er bij te doen... Door hem te mailen wat er is binnen gekomen zo zit ik zijn boekhouding te doen. Ik vind dat gewoon zeer onprofessioneel en dat is niet mijn manier van werken.
  3. Cosara ja mooi he zo'n leverancier. Ik heb voor ik de Poolse leverancier belde div dealers gebeld en gevraagd of hun ook problemen hadden. En iid die hadden ze. bijna niemand kreeg facturen en de problemen stapelen zich op. Ik heb met de Poolse leverancier gebeld en deze melde mij dat de Nederlandse distributeur betalingsachterstanden had. Dus ja je hebt gelijk! Wat ik nu vermoed is dat hij bij iedereen de facturen achterhoud en in 2019 uitgeeft om zo geen belasting over zijn laatste kwartaal te hoeven betalen omdat hij geen geld heeft. En ik heb idd aangegeven dat als ze een nieuwe distributeur zoeken ik me aanbevolen hou. Maar ze hebben een contract voor 5 jaar met hem en hebben ook een emotionele band met hem blijkbaar.
  4. Ok goedd at je me het zo uitlegd. Zo wordt het zeker overzichtelijk. En iid ik moet goed documenteren wat ik heb gemaild. Mijn gevoel zegt me dat hij met een hoop facturen gaat aankomen die niet te achterhalen zijn en zelfs verzonnen. Uiteraard ga ik die natuurlijk niet betalen.
  5. Cosara, nee ik heb nog niets betaald. Omdat deze man ook met zijn bus spullen kwam brengen zonder pakbon oid is er totaal geen overzicht meer... De Poolse eigenaresse werkt wel mee zij is echt behulpzaam maar communicatie verloopt moeizaam en geloofd constant de distrubuteur zijn praatjes.
  6. Hallo Rik, ik zal het uitleggen. Het is een leverancier in hondenvoer. Hij is 2 jaar geleden de distributeur van hondenvoer geworden. Inmiddels heeft hij zo'n 30 dealers maar ik denk dat hij het gewoon niet aan kan. Na de laatste order heb ik hem gebeld met de mededeling dat er weer geen pakbon in zat dat er 15 producten ontbraken en dat ik daar flink van baalde. Ja ja was zijn antwoord ik heb niet alles op voorraad en dat ie zijn "kladje"' er even bij moest zoeken waar op stond wat hij mij verzonden heeft. Ongeloofelijk! Ik vermoed dat deze man zijn "'kladjes"' van mijn leveringen kwijt is en nu alles maar op 1 factuur in 2019 wil gaan zetten dus natte vinger werk. Daar ben ik dus niet van gediend. Feit is wel dat het een topproduct is wat heel goed verkoopt maar op deze manier ik dus geen zaken met hem kan doen. Ik heb hem nu in gebreken gesteld en verwacht binnen 7 dagen de facturen van de geleverde datum met daarin de mededeling dat ik raad heb gevraagd bij de belastingdienst ;)
  7. Bedankt voor je reactie Ik heb wel deze producten al verkocht. Maar ik heb de facturen zelf niet kunnen inboeken natuurlijk. Dat kan natuurlijk wel achteraf maar dan wel met de juiste leverdata. Nu heb ik straks 1 groot factuur waarop een data van leveren pas dit jaar is. Dat is toch niet kloppend in mijn boekhouding te krijgen? En ik heb idd al een levering gekregen uit polen maar ja daar willen ze niet mee doorgaan daar is hun distributeur voor en terecht!
  8. Hallo, ik heb een vraag. Mijn leverancier(distributeur) heeft mij vanaf juni 2018 div bestellingen gestuurd en gebracht. Echter zaten daar nooit pakbonnen of facturen in. Na eindeloos bellen, mailen de belofte dat het gestuurd zou worden maar helaas. Uiteindelijk lopen de bedragen op en ik heb geen idee wat er inmiddels open staat. Omdat ik constant werd voorgelogen heb ik de eigenaar van het produkt in Polen geld. Zij is speciaal naar Nederland gevlogen. Ze hheft met mij gesproken en de distributeur en alles zou beter worden. Ik dus weer een order geplaats. Nou komt het. Ook van de laatste order 1e week januari weer geen factuur en geen pakbon. Dus weer bellen. Zegt de distributeur doodleuk dat hij alle facturen bij elkaar gaat optellen en de datum 2019 gaat zetten en niet de data van levering. Maar dat mag toch helemaal niet? Ik heb nu produkten in 2018 verkocht waar ik geen factuur van heb en die in 2019 geleverd zijn. Iemand enig idee hoe dit op te lossen? Ik heb hem nu in gebreke gesteld en gezegd dat ik binnen 7 dagen de juiste facturen met juiste data hoor te krijgen. Wat kan ik nog meer doen?

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké