Ga naar inhoud

Teapot

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Karma

0

Registratie

  • Hoe heb je ons gevonden:
    zoekmachine
  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Tot welke leeftijdsgroep behoor je?
    41-45
  • Je bent voornamelijk geïnteresseerd in:
    ondernemen algemeen
  1. Fantastisch, bedankt! Ik zal zeker vragen blijven stellen ook al zullen het mogelijk heel stomme vragen zijn die ik had kunnen googelen als ik het juiste word gekend had.
  2. Bedankt. had ik al gevonden :) Goed om nog eens aan herinnerd te worden. Hmm.. geen idee hoe verdere quotes in te voegen. Ik doe het zo > Ook al heb je geen boekhouder nodig voor je boekhouding, dan nog kan een boekhouder handig zijn als je met vragen zit. Voor de belastingaangifte zeker. Ik heb geen idee hoe je dingen zoals startersaftrek fatsoenlijk verwerkt en fouten voorkomt. BTW afdragen ik zou het waarschijnlijk een keer moeten zien en kan het vervolgens misschien zelf doen. Of ook niet. *zucht* > Als je het lastig vindt het zakelijk en privé gebruik van een bepaald bedrijfsmiddel te definiëren, kun je er natuurlijk altijd voor kiezen van elk middel er twee te kopen: één voor privé en één voor zakelijk. Alleen die laatste voer je zakelijk op. Voor de telefoon kan een dual-SIM-toestel dan handig zijn. Maar als je wel je abonnement/aansluiting gemengd wil etiketteren, dan is het vast nuttig dat je provider items apart specificeert: gesprekskosten, een internetabonnement en een telefoontoestel kun je bij mijn weten gemengd opvoeren, telefoonabonnement van een landlijn alleen als privé. Van de gesprekskosten weet je over het algemeen of die privé- of zakelijk waren. Hm ja.. ik zal snel geneigd zijn om te zeggen: het zijn maar 36 Euro per maand voor telefoon en internet gezamenlijk. Gesprekskosten apart specificeren zal moeilijk zijn aangezien het een al-in contract is. Ik kan misschien een rekening met tijdstip van bellen krijgen, maar zal ook vaak s'avonds/s'nachts bezig zijn, vaak maar voor een minuutje om iets te controleren. Dus niet aangeven zal waarschijnlijk makkelijker zijn. Voor een deel van mijn werk en privé gebruik ik apps die alleen voor iphone bestaan. Dus dual sim zit er toch niet in. Trouwens, de mogelijkheden van een goede contract afsluiten zijn voor nieuwe bewoner van Nederland behoorlijk beperkt, en thuis internet afsluiten duurt behoorlijk lang. Dat is dus de redenen om een al inclusive contract te hebben en wifi hotspot van mijn phone thuis te gebruiken. > Voor een consultant kan een beroepsaansprakelijkheidsverzekering nuttig zijn; let ook op bij de contracten die je aangaat dat daar geen bepalingen in voorkomen die door de verzekering worden uitgesloten. Ja, ben ik mee bezig. > Als een technisch consultant is je uurtarief waarschijnlijk hoger dan het jaartarief van een zakelijke bankrekening, ik zou me over dat laatste niet te druk maken. Ik heb de laatsten paar maanden van behoorlijk weinig geld geleefd. Ik moet even weer aan wennen aan geld uit geven, en moet mijn reserves weer opvullen. Ik zal dus geneigd te zijn om niet teveel onnodige kosten te maken. Maar de mogelijkheid hebben om verdere rekeningen te openen, bvb voor btw, voor zakelijke uitgaves enzovoort zal wel handig zijn.
  3. Hallo, Ik probeer in het Nederlands te schrijven. Als iets onduidelijk is zal ik verdere informatie in het Engels geven. Ik ben recent ingehuurd door een holding in Nederland en zal als consultant voor geheel verschillende bedrijven binnen deze holding technische werkzaamheden verrichten. Ik realiseer me dat dit mogelijk behoorlijk dicht bij schijnzelfstandigheid komt, maar voorlopig is dit beter dan in Groot Brittannië te blijven wonen, en voorlopig heeft de belastingdienst er geen probleem mee. Nu ben ik dus ondernemer en ben een beetje bang over alles wat erbij hoort: btw afdragen, belastingaangifte doen, en allemaal op een nieuwe woonplek. Nou ja, bijna: heb toen mijn master in Nederland gehaald. Aftrekposten zullen redelijk makkelijk te handhaven zijn. Ik kan geen werk verrichten zonder dat het bedrijf mij werkplek en -materialen geeft. Al-in telefoon/internetcontract (t-mobile sim only onbeperkt voor wifi hotspot thuis en bellen) zal moeilijk tussen privé en werk te splitsen zijn denk ik (of niet?), geen werkruimte, geen auto, geen werving of zakelijke lunches. Dus zal er niet veel meer dan verzekeringen, een boekhouder, kosten zakelijke rekening en een aantal andere kleine dingen zijn. Het is allemaal nog heel nieuw voor mij. Aan de ene kant denk ik dat ik niet eens een boekhouder nodig zal hebben, aan de andere kant kijk ik binnen e-boekhouden.nl en denk: ugh! ik weet het ff niet meer! Dus er zijn een heleboel dingen waar ik vragen over heb en ook mijn collega's niet ff kan vragen aangezien ze of in loondienst voor een bedrijf werken of al jaren zo werken en een eigen bv hebben. * Een zzp'er borrel in Den Haag of iets dergelijks waar ik mijn waarschijnlijk behoorlijk stomme vragen kwijt kan. * Hoe vindt je een boekhouder, en welke service heb ik echt nodig, wat kost het? * Zelf boekhouden voor dummies met een waarschijnlijk makkelijke administratie * Zakelijke rekening: hoe een keuze maken (N26 of Knab denk ik - gratis maar beperkt vs. meer mogelijkheden maar niet gratis) * Waarschijnlijk een heleboel verdere vragen.

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké