Jump to content

Fred45

Newbee
  • Content Count

    2
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • Location
    Tienen
  • Country
    NL
  • First name
    Fred
  • Last name
    van Tienen

Register

  • How did you find us:
    zoekmachine
  • You are:
    ondernemer
  • What age group do you belong to?
    51 >
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
    juridische en fiscale zaken
    internationaal ondernemen

Company info

  • Company or organization name
    Tienen Trading
  • Email
    fredvantienen45@gmail.com

Vision

  • I'm looking for people who
    informatie kunnen geven over BTW vraagstukken. Binnen en buiten de Eu
  1. Bedankt voor jullie snelle reacties. De unit staat inderdaad los van mijn woning. Ik wil de unit niet zakelijk kopen. Want als deze unit over 15 jaar in waarde is verdubbeld, wil ik daar alleen box 3 belasting over betalen. Ik wil de unit dus aanschaffen met prive middelen en daarna zakelijk gebruiken. Dus de aanschaf doe ik Prive en stort ik vanaf mijn prive rekening (en zet ik niet in mijn boekhouding) Geldt het dan ook dat ik alle kosten zakelijk mag opvoeren? (zie 1 t/m 7) Met de 10% btw per jaar bedoel ik inderdaad de herzieningsperiode van 10 jaar.
  2. Hallo allemaal, ik loop tegen het volgende aan. Ik heb al 10 jaar een eenmanszaak. Ik in- en verkoop goederen zowel binnen Nederland als daar buiten. De laatste maanden krijg ik behoorlijk grote partijen aangeboden. Deze partijen sla ik op in de garage aan het huis. De ruimte in de garage is beperkt, het past niet meer. Bij mij in de buurt zijn onlangs opslag units gebouwd en deze worden nu verkocht met BTW. (Nieuwbouw, dus Vrij Op Naam) Ik ben van plan om zo'n unit te kopen van privé middelen. De reden hiervoor is dat ik verwacht dat deze units in prijs gaan stijgen en ik op de bank bijna geen rente ontvang. Financiering kan ik doen vanuit eigen middelen. Deze unit ga ik voor meer dan 90% gebruiken voor het opslaan van mijn goederen die ik verkoop via mijn eenmanszaak. Dus ik zal ook mijn winterbanden en ski's in deze unit plaatsen. Maar absoluut niet meer dan 10%. De vragen die ik heb: 1. Mag ik in deze situatie de BTW opvoeren als voorbelasting en mag dat hele bedrag in een keer bij de kwartaal aangifte 2. Klopt het dat ieder jaar 10% van de BTW "verdwijnt" en dat als ik het pand na 10 jaar verkoop ik geen BTW meer hoef af te dragen? 3. Als ik in de unit ga verbouwen, zijn dat de btw kosten hiervan ook aftrekbaar. (bij bijvoorbeeld het plaatsen van een verdieping in het pand). 4. Mogen de kosten van Elektriciteit, VVE en Internet volledig als kosten in de eenmanszaak opgevoerd worden? 5. Ik ga er van uit dat de kosten van de notaris niet als kosten opgevoerd mogen worde op de eenmanszaak. Maar hoe zit het met de BTW? 6. Er wordt een meterkast geplaatst en water aangesloten, deze kosten zijn volgens mij Prive, mag de BTW opgevoerd worden bij de kwartaal aangifte? 7. De rekening van het water en elektriciteit zolang het voor meer dan 90% gebruik wordt voor de eenmanszaak? en de BTW daarvan? Zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden? Ik ben erg benieuwd naar de uitleg en onderbouwing. Groeten, Fred

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept