Jump to content

Edwin Klesman

Junior
  • Content Count

    22
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

Register

  • How did you find us:
    zoekmachine
  • You are:
    ondernemer in spe
  • What age group do you belong to?
    36-40
  • You are primarily interested in:
    commercie en marketing
    innovatief ondernemen
    expert advies

Company info

  • Company or organization name
    EEKAY
  • Email
    info@eekay.nl

Vision

  • I'm looking for people who
    want to use content marketing for themselves or their company and are looking for an efficient way to implement it.
  • My opinion about entrepeneurship
    Entrepreneurship is de drive voor het realizeren voldoende waarde voor anderen zodat je er inkomsten van kunt werven,
  • My opinion about innovation
    Innovatie is het slim toepassen van hedendaagse mogelijkheden om hiermee op een vernieuwende manier waarde te kunnen creëren
  1. Dat is inderdaad vaak het geval. ik heb een developer achtergrond (web, later mobile) en daar komt dat ook aan bod. Maar content marketing kun je dan ook pas goed bedrijven als je content waarde biedt, nuttig of interessant is. En om het echt effect te laten hebben moet je vaker dan eenmalig een post plaatsen, bericht sturen, etc. Het gaat dus om inhoudelijke (waardevolle/interessant) content + consistent toepassen + juiste strategie en inzet. Anders is het maar een halfbakken invulling en dat kost meer tijd dan het leads oplevert.
  2. Ik heb ooit een Employee Identification Number (EIN) aangevraagd bij de Amerikaanse IRS. Door dit juist aan te vragen werd gekenmerkt dat ik vanuit Nederland zaken bedrijf (in mijn geval, apps bouwen) en dat is een land waar Amerika een verdrag mee heeft (zoals @odeon reeds aangeeft met de link). Daardoor betaalde ik alleen hier in NL belasting en niet ook nog eens daar. Als je een bedrijf start daar moet voor jouw bedrijfsvorm hoogstwaarschijnlijk ook een EIN voor aangemaakt worden, maar het precieze voor een Ltd weet ik ook niet. As stated before: Ask your financial advisor :) En ook: No rights may be derived from the contents of this comment
  3. Niet te lang tobben over de naam. Het is leuk als je alle domeinen krijgt maar op vandaag ook niet echt meer nodig. Er zijn diensten zoals Namecheap die het je makkelijk maken om de naam voor heel veel extensies (.app, .life, .com, .ing, ...) in een keer op te zoeken en aan te schaffen voor een leuke prijs. Wat al eerder genoemd is; als er maar geen potentiële verwarring is en je niet in het vaarwater komt door hetzelfde aan te bieden. Er zijn wel precedenten over een domeinnaam gebruiken die lijkt op een andere en ook daar gaat het over "verwarring": WIE HET EERST KOMT Domeinnamen zijn uniek. Slechts één van de bovengenoemde drie bedrijven kan de domeinnaam ajax.nl of bakkerjansen.nl voeren. Daarbij geldt de regel: wie het eerst komt, die het eerst maalt. Bij Ajax.nl was de voetbalclub eerst, en dus hebben de andere twee een alternatieve naam moeten registreren. Zij lopen daardoor mogelijk klanten mis, maar daar is niets aan te doen. Het wordt wel mogelijk op te treden tegen een domeinnaam als er kans is op verwarring door de manier waarop de domeinnaam wordt gebruikt. Zou de voetbalclub op haar site brandblusssers verkopen, dan kan het brandpreventiebedrijf daar juridisch tegen optreden. Datzelfde geldt ook als de voetbalclub de brandblussers in een winkel zou verkopen. Wat dat betreft is er niets speciaals aan domeinnamen. Inbreuk is inbreuk, of dat nu via internet gebeurt of niet. Van verwarring kan ook sprake zijn als de domeinnaam niet identiek is aan het merk. Zo won in 2004 hostingprovider XS4All een rechtszaak over de domeinnaam XS4U.nl van een concurrent. Dat achtervoegsel ‘U’ was onvoldoende om verwarring te voorkomen, aldus de rechter. Bron: https://ictrecht.nl/juridisch-advies/merken-en-handelsnamen/
  4. Het zit hem bij mij erin dat ik content marketing niet vermomd vind, en dat niet alles verkooppraat is bij content marketing. Wel hangt het af van de intentie waarmee men content deelt. Niet zozeer van het middel - de content marketing - op zich.
  5. Dan heb je het iig niet over content marketing zoals dit bedoeld is: waarde leveren en daardoor erkenning, credibility en Sales krijgen.
  6. @Jasper S. dat tijd een issue is snap ik. Ik ben werkzaam in een startup als Tech lead en moet dus allerhande dingen doen. Om tijd te besparen heb ik in die job vooral (maar ook bij voorgaande jobs) op een slimme manier gepoogd om content te maken en distribueren online. @WalterBrokx content marketing verschilt van marketing via bijvoorbeeld advertenties omdat je niet direct je product aanprijst maar waardevolle of interessante content aanbied. Niet twee woorden die ik met ads zou associëren. Ik doel op tools die je tekst proofen (en complexiteit meten) zodat je beter leert schrijven. En tools die je eigen content makkelijk distribueren en dat herhalen (want een tweet is zo voorbij gevlogen op de time line). Ik heb gemerkt dat "marketeers" bij mkb daar behoefte aan hebben en dankbaar gebruik van kunnen maken (maar er vaak nieteens vanaf weten). Dank voor je feedback en tips. Zeer gewaardeerd en neem ik mee. Leren terwijl je doet is beter dan leren en nooit doen zeg ik altijd 😅 @Bob de webbouwer expert ben ik niet. Maar ik heb iets dat werkt voor me en tijd bespaart en wat ik wil delen. Je bent al op de hoogte van marketeers en vanuit je werk heb je al meer kennis dan de meeste (minder technische) ondernemers. @Richard Theuws onbewust al 5 jaar. Door blog posts te schrijven voor bedrijven waar ik werk, video's te monteren met interviews van stagiaires en voor allerlei tools en ideen toe te passen. Ik ben geen content marketeer maar heb voor me zelf een werkwijze aangeleerd die werkt voor mij. Ik denk voor meerderen. Dat zal blijken als ik de juiste mensen benader (buiten dit forum ofcourse) Gave interacties dank allen 🙌🏻
  7. Zekers goede ook mbt lering van deze community en waar te posten. ✌🏻️👍🏻 tot berichts
  8. Ik had verwacht generieke ondernemers te triggeren en dialoog te krijgen. Dat is helaas mislukt. Wel veel aanleunende feiten geleerd dat dan weer wel. Het feit dat veel mensen niet heel veel in hun profiel zetten over wie ze zijn wat hun expertise is etc maakt het niet makkelijker om het verhaal duidelijke context te geven. Ik heb nu iig een idee van welk level van dialoog openen iig niet goed aankomt. Betreffende het stuk van de intro. Ik beschrijf hoe ik me binnen 2 dagen een video editor eigen maak, vanalles erin gooi en een intro maak. Best een succesje wat ik dan graag deel. Ook leuk om terug te zien als ik verder ben met die site. Dat trollen begon ik nu net zelf ook te denken. Maar ik las net je asnpassingen en snap je angle nu iig. Eén tip vanuit mij als product maker is ook: doen en niet alleen maar nadenken of alles overwegen en vanuit marketing stappen zetten. Door te doen wordt de content beter, wordt je vertrouwder met content plaatsen (zeker voor vlogs geldt dit). Ik merk dat "Onno/Anna Ondernemer" (de niet marketing gespecialiseerde ondernemer) niet zal gaan reageren op mijn originele post. Jammer maar wel een interactieve les 😅. Waarvoor dank 🙌🏻👌🏻.
  9. Okee... Antwoord op "vraag je eigenlijk aan de ondernemers van dit forum of zij denken dat het bijhouden van een blog, vlog of het actief meedoen aan discussies over het product wat je verkoopt nuttig is?" Is ja, maar vooral waarom ze dat wel/niet nuttig vinden.
  10. Dank voor je terugkoppeling @Jasper S.. Mijn intentie was (en is) om een introductie van content marketing hier neer te leggen en te zien hoe andere ondernemers tegen Content Marketing aankijken. Ik had reacties verwacht in de trend van: - dat is nuttig dat doe ik al jaren - nog nooit van gehoord mar erg interessant - geen tijd voor / totaal niet nuttig - ik doe X en y want dat is handiger of effectiever -... Ik ben nl benieuwd hoe het leeft, of mensen er vanaf weten en waarom ze wel/niet eraan doen (of willen gaan doen). Dus alle zijsporen en moderatie slagen daargelaten is dat eigenlijk wat ik in dit topic wilde ontdekken en het met elkaar over hebben . 🙌🏻 Ik denk dat dat inzichten biedt voor eenieder. It's a tough crowd, but I have hope 🙌🏻😅
  11. @Highio thanks 😂😅🙌🏻 @MrHTTP ik zie aan je replies hier en elders dat je kundig bent. Maar ik rehash niets. Niet bewust iig. Ik ken de contentmarketer begrippen niet uit mijn duimpje en daar wil ik o.a. Ook gebruik van maken: door in mijn woorden uit te leggen wat CM is en hoe je het kunt inzetten. Dank voor je tips ik ga ze zeker meenemen in mijn idee. 🙌🏻 Mijn content is Engels omdat ik in product maker communities bezig ben en mijn eerste "product" zo dicht als mogelijk bij mijn kennis en zo eenvoudig mogelijk te maken moet zijn. Ergo: de meeste waarde (voor anderen en mij kunnen opleveren) met de minste moeite. Toen kwam ik op het idee: waarom niet toepassen wat ik zelf meermaals heb toegepast. Dat alles heb ik ook beschreven op een engelstalige website van me. Om de weg van minste weerstand te pakken leek het me verstandig om de cursus in het NL te gaan doen. Ben pas bezig met het concept en wat eerste stukken content die ik ga delen binnenkort dus dan ga ik de Nederlandse content delen waar je op doelt 😉 Eerste inschrijving is er (via Facebook) dus er is een begin voor m'n cursus en daar ben ik blij mee. @Hans van den Bergh: ik vraag me af of verhalen over hoe het uitwerken van je product en vermarkten ervan voor deze community interessant zijn en gewaardeerd worden? (En ja ik zal geen website of product bij naam noemen dan) 😬
  12. //oftopic @Wouter Hol Ik ben geen content marketeer 😅. Maar developer/product maker die daar wel een mooie invulling voor heeft gevonden. En natuurlijk is spam niet wenselijk. Maar waar die grens ligt en hoe strak de teugels worden aangetrokken verschilt per community. Even over een andere boeg.. //on topic Nog mensen die content marketing waardevol vinden? Ik zelf heb veel baat bij checklists en korte how to ebooks gehad in het verleden. Ik merk dat ik de voorkeur geniet van content waarbij niet perse eigen product naar voren wordt geschoven als "de oplossing". Zeg maar content die in den beginne gemaakt is om waardevol te zijn. Ook vind ik info graphics soms een handige om in vogelvlucht wat statistieken te leren kennen.
  13. Ik denk dat ik nogal nieuw ben aan de interface en visualisatie van dit platform, en dat dit derhalve tot deze misvatting heeft geleid. Het zelfpromotie stuk is inderdaad helder en zal ik zeker respecteren. Ik zit als techneut op veel online communities - veelal engels - zelfs het berucht Reddit maar ik denk dat ik de de strikte handhaving even moet laten bezinken. Het spreekt in ieder geval voor de moderaters en het platform dat er zo secuur gehandeld wordt. Daar kan handhaving binnen NL nog wat van leren ;) De heads up wordt gewaardeerd en ik zal een volgende post zeker zonder referenties aan eigen product(ideën) plaatsen. Cheers! ✌🏻
  14. Weer een nieuwe term geleerd. Als iemand er wijzer van wordt, ben ik het wel. Aangezien ik higherlevel als een platform voor professionals in de breedte inschat, verwacht ik dat de content (over content marketing) die ik aandraag voor een aantal mensen niet reeds bekend en daardoor interessant zal zijn. Voor de mensen waarvoor het reeds gesneden koek is kan het inderdaad als content rehashing ervaren worden. Ik hoop echter dat de uitleg wel degelijk informatief is en derhalve gewoon nuttige content.
  15. Beste @TwaBla. Dank voor de referentie naar SPIN. Weer iets wat ik geleerd heb simpelweg door hier middels een stuk content een gesprek op te roepen en binnen de lijnen van de regels van deze community te schipperen maar toch een gesprek op gang te krijgen en daarbij natuurlijk ook - dan wel binnen de regels - op te vallen bij Nederlandse ondernemers. Wat betreft lean: dat de term Lean vanuit de Six-Sigma optiek veelvuldig te pas en onpas gebruikt wordt wil niet zeggen dat alles dat het woord Lean in haar titel draagt ook direct een referentie daar naartoe legt (of poogt te leggen). Door de URL link die je eraan gekoppeld hebt, merk ik dat je in ieder geval aandraagt dat dit volgens jou wel het geval is. Het mooie van zelf een product en een titel definiëeren is dat je zelf ook kunt bepalen wat de inhoud en reden daarachter is. Die heb ik je dan ook netjes gegeven. Waar ik je eerste vraag van toegevoegde waarde vond omdat deze toetste wat ermee bedoelt wordt en mij inzicht geeft in hoe de titel overkomt merk ik dat er toch wat verwarring ontstaan is, vanwege je opmerking: Er hoeft namelijk niets te volstaan. Ik heb je aangegeven wat er lean is aan mijn cursus en zoals aangegeven is niet alles met het woord lean geënt op de Six-Sigma aanpak. Content marketing omhelst een proces waarbij regelmatig bijstellen zeker van belang is maar het is vooral het besparen van tijd door de eenvoudige, deels geautomatiseerde aanpak waarmee besparing van tijd wordt gerealiseerd (en verspilling van tijd voorkomen). Deze benefit druk ik dan ook in de titel uit. Ik zal in ieder geval toetsen of deze vraag vaker voorkomt en daarop in de content van mijn cursus pagina etc. de nodige aanpassingen voor maken. Dank voor de discussie bij deze in ieder geval

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept