Jump to content

Floorida

Junior
  • Content Count

    16
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • First name
    Floor
  • Last name
    Thijssen
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    ^25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
    commercie en marketing
    juridische en fiscale zaken
  1. Bedankt @Marco van Buren. Mijn goederen zijn voor eigen risico daar opgeslagen. Ik heb ook nagevraagd bij een andere warehouse en daar zijn de goederen ook voor eigen risico opgeslagen. Is het dus zo dat bij de meeste warehouses het voor eigen risico is opgeslagen en dat een verzekering afsluiten bij een andere instantie dit kan verhelpen? Dus dan zou ik een verzekering af moeten sluiten die schade door fouten van de warehouse zou moeten dekken... Bedankt!
  2. Hallo Norbert (en eventueel anderen die willen reageren), Ik heb hier nog niet gereageerd omdat ik eerst zoals je suggereert de kwestie bij de warehouse heb willen leggen. De contactpersoon van de warehouse zei dat hij het niet nodig vindt om (voor deze 17 cbm voorraad) contracten of dergelijke te gaan opstellen. Ook impliceerde hij dat er in het algemeen geen contracten worden getekend met betrekking tot onze ''samenwerking''. Is dit normaal? Zo nee, wat voor overeenkomsten moet er normaliter worden getekend tussen ecommerce bedrijven zoals de mijne en warehouses voor opslag van goederen? Indien het niet normaal is, is het dus beter om een ander warehouse te gaan zoeken? Ze staan gewoon ingeschreven bij de KVK en hebben ook een pand als het goed is... Bij voorbaat hartelijk dank!
  3. Beste mensen, Ik ben van plan om mijn goederen (fysieke producten) op te slaan bij een extern warehouse die vervolgens maandelijks een deel naar het bol.com warenhuis transporteert, zodat bol.com de fulfillment kan doen naar de particuliere klanten. Is het hierbij gebruikelijk dat er een soort overeenkomst wordt getekend door mij en door de externe warehouse met alle afspraken en dergelijke? Tot nu toe heeft de externe warehouse namelijk niks daarover gezegd en dat maakt mij wel wantrouwend. Bij voorbaat dank. Floor
  4. Goed idee, ik ga Howden benaderen hierover! Er is geen schade geweest, maar dat kan natuurlijk gebeuren en dan is het belangrijk dat de verzekering wel goed geregeld is. Erg bedankt!
  5. Beste mensen, Op 22 oktober is een zeevracht zending vanuit China vertrokken naar Nederland tot aan mijn deur. Het werd FOB Shenzhen door de leverancier geleverd en vanaf daar heeft mijn Nederlandse expediteur alles overgenomen. Ik heb gevraagd om een all-risk verzekering inclusief ''general average coverage/avarij grosse'' tot aan mijn deur, maar de documenten die mijn Nederlandse expediteur aan mij overhandigt laat mij twijfelen over de (geldigheid) van de verzekering (Howden Insurance Coverage). Ik zal het onderverdelen in vragen en hopelijk kan iemand mij hiermee helpen. 1) Zie het bestand ''insurance.jpg''. Dit is het eerste pagina van de insurance certificate. Ik zie echter nergens de naam van onze firma erop staan. Ook zie ik nergens de naam van mijn expediteur. Hoort dit zo? 2) Als datum staat er 17 november terwijl het pas op 22 oktober is verzonden. De aankomstdatum in de Rotterdamse haven zou 17 november kunnen zijn. Is dit een probleem? 3) Er staat from Rotterdam to Shenzhen, terwijl het vanaf Shenzhen naar Rotterdam is gegaan? 4) In het insurance certificate document wordt niks verteld over de Avarij grosse. Ik heb gevraagd aan mijn expediteur waarom dit zo is. Als antwoord zegt hij dat all-risk verzekering inclusief avarij grosse is en verwijst naar de aanvullende voorwaarden.pdf document in de bijlage. Ik zie echter nergens op de aanvullende voorwaarde document dat het betrekking heeft op deze zending of betrekking op de voorwaarden voor de Howden Insurance Coverage. 5) Het bedrag van 21.014,69 EUR klopt niet helemaal. Het bedrag is te hoog. Dit komt denk ik omdat ik nog geen finale offerte heb gekregen van mijn expediteur omdat ik nog moet beslissen naar welk adres het moet gaan in Nederland. Heel stom, ik weet het. Gaat dit een probleem vormen voor mijn claim op de verzekering? Bij voorbaat hartelijk dank! Groeten, Floor aanvullende voorwaarden.pdf
  6. Erg duidelijk. Hartelijk dank Bert! Het is wel een opluchting dat ik niet een nieuw bedrijf hoef te registreren in Belgie of Duitsland om daar BTW aangifte te kunnen doen.
  7. Hallo Bert, Nog een vraagje. Zou dit dan ook betekenen dat ik een Duits bedrijf op zou moeten richten puur om deze intracommunautaire wervingen in Duitsland op te geven en de BTW over te dragen aan Duitsland? Wat als ik nu stop met het leveren aan Duitse klanten, moet ik dan nog steeds een Duits bedrijf oprichten om de BTW van de oude bestellingen over te dragen aan Duitsland? Of is er dan een simpelere oplossing beschikbaar? Alvast bedankt.
  8. Hallo Bert, Bedankt voor je reactie. Natuurlijk weet ik zelf niet veel van de BTW regels, maar moet er hier geen onderscheid gemaakt worden tussen leveringen aan particuliere klanten en leveringen aan zakelijke klanten? Het kan zijn dat de genoemde wetsartikelen bestemd zijn voor de vraag waar de BTW van verkoop aan particulieren moet worden betaald, en niet voor verkoop aan bedrijven. In mijn geval kun je zeggen dat het eerst aan mij (mijn bedrijf) wordt verkocht, want ik koop het goed in. Het factuuradres op de factuur is mijn bedrijfsadres in Nederland. Dus het factuur voor de intracommunautaire levering is de factuur die ik betaal, en niet de klant in Duitsland. De klant in Duitsland krijgt een factuur die de overeenkomst bepaalt tussen mij en mijn klant in Duitsland. Dus je zou kunnen zeggen dat het Belgisch bedrijf eerst (fictief) aan mij levert. Ik zeg maar wat hoor. Wellicht kan iemand anders een derde opinie hier geven?
  9. Als ik het goed begrijp hoef ik dus niet voor dit jaar in Duitsland mijn bedrijf te registreren. Dat is een hele opluchting. 10.000 voor volgend jaar is wel heel laag. Dat is jammer! Hartelijk dank!
  10. De klant is geen ondernemer, dus er is geen sprake van een ABC levering. De klant in Duitsland koopt dus als particulier. Mijn onderneming is gevestigd in Nederland. Mijn leverancier in België maakt en verstuurt het product naar mijn klant in Duitsland. Ik krijg van de leverancier een factuur met 0% BTW en op het factuur staat bij het factuuradres mijn bedrijfsgegevens en bij het leveradres de gegevens van mijn klant. Kan ik dus in dit geval het BTW bij de Nederlands omzetbelasing betalen en ook meteen terugvragen bij 5b voorbelasting? De pagina van de belastingdienst en het antwoord van Bert en jou antwoord verwarren mij nogal. Ze komen niet overeen. Hartelijk dank.
  11. Terugkomend op mijn vraag hier. Ik heb wat meer informatie op de belastingdienst site gevonden: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/zakendoen_met_het_buitenland/goederen_en_diensten_afnemen_uit_andere_eu_landen/btw_berekenen_over_goederen_en_diensten/intracommunautaire_verwerving/uw_goederen_komen_aan_in_een_ander_eu_land Ik citeer: Hier wordt gezegd dat ik dus wel in Nederland de BTW mag betalen. Klopt dit? Even verderop staat echter dat ik het dan niet op dezelfde BTW aangifte als voorbelasting de BTW terug kan vragen, indien ik de BTW al in Nederland heb betaald. Wat bedoelen ze hier precies mee? Als er 0% BTW is gerekend bij de intracommunautaire werving, dan is er toch nog geen BTW betaald en kan ik het wel als voorbelasting op de aangifte aftrekken? Alvast bedankt!
  12. Ik snap je bericht nu na het nogmaals gelezen te hebben. Bedankt!
  13. Bedankt voor je reactie Bert. Heeft het drempelbedrag van 100.000 EUR aan omzet hier iets mee te maken? Dat je pas na 100K omzet in Duitsland pas in Duitsland btw aangifte moet doen in plaats van in Nederland, ookal heb je intracommunautair in Duitsland gewerfd? Zo nee, als ik dus in Duitsland btw aangifte moet doen omdat ik intracommunautair verwerf in Duitsland (ik moet dus aangifte doen in Duitsland waarbij ik aangeef hoeveel BTW is verlegd), betekent dat dan ook dat ik per se de BTW over het verkoopbedrag aan mijn Duitse klanten (over mijn omzet dus) moet aangeven op de Duitse aangfite ipv de Nederlandse aangifte? Of heb ik hier een vrije keuze in? Dus bij de eerste vraag gaat het om de aangifte over de intracommunautaire werving. Mijn tweede vraag gaat over de BTW over het verkoopbedrag.
  14. Hartelijk dank voor je antwoord. Ik hoop dat dit klopt. Bedankt voor je reactie Rik. Wie is hier de leverancier volgens jou? En het wordt toch van België naar Nederland en Duitsland gestuurd, dus een ander land dan België? Als ik het goed heb, dan is er sprake van intracommunautaire levering..
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept