Matjes

Junior
  • Aantal berichten

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Adres
    Keurenplein 41, Amsterdam, Amsterdam, 1069CD, Nederland
  • Voornaam
    Mathijs
  • Achternaam
    Mathijs
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Bitminted
  • Email
    info@bitminted.nl

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    Het leuk vinden om samen de problemen van allerdag op te lossen en te sparren over innovatieve ideeen.

Matjes's trofeeën

  1. Ja ik heb de bedragen van de facturen overgenomen, die moeten kloppen. Alleen in de afronding zit een verschil. Je hebt helemaal gelijk, daar heb ik ook ook afgerond en niet altijd correct daar komt ook nog een klein verschil uit. Ik weet niet of het nog lukt om te reconstrueren hoe deze afrondingen zijn gedaan. Ik realiseer me wel dat ik echt een boekhouder nodig heb, nu heb ik ongelofelijk veel geluk met jullie die me allemaal willen helpen, wat ik ontzettend waardeer maar voor de toekomst moet ik dit anders gaan aanpakken. Dat pand heb ik gehuurd bij https://www.beesiksoffice.space/ daar kun je een kantoorruimte huren dat dient als inschrijfadres, je bent verplicht ook een postbus bij Postboxnl af te nemen als je een beesiksoffice ruimte huurt. Ik begrijp het helemaal als de belastingdienst denkt dat ik deze zaken prive gebruik, wat mij betreft zijn ze welkom en mogen zij kijken of onderzoeken op welke wijze zij willen, de spullen zijn netjes opgeslagen en worden niet prive gebruikt. Ik heb zo veel onderzoeken gehad omdat mijn rekening onterecht bevroren werd dat ik dat wel gewend ben geraakt. De koffie staat ook voor de belastingdienst klaar.
  2. @mmint voor zover ik kan zien klopt alles, maar ik moet ergens nog een fout hebben zitten. ik heb trouwens in de bovenstaande tabel oprichting en pand omgedraaid. Zo is de oprichting betaald: Kosten Inclusief Exclusief Firm 24 363 300 KvK inschrijfkosten 50 50 Jurist 726 600 Totaal 1139 950 Over de kvk inschrijven hoef je geen btw te betalen dus deze heb ik beide op 50 euro gezet. dit levert denk ik het verschil op.
  3. Inkomsten 0 Kosten oprichting 683.1 Pand 950 Inventaris 327.28 Overig 79.25 totale kosten 2039.63 Totaal verlies -2039.63 Ik heb een klein verschil, ik denk dat dit komt doordat ik ergens verkeerd heb afgerond. het zou dus -2040,48 moeten zijn
  4. Hoi allemaal, Wat geweldig dat jullie mij nog steeds aan het helpen zijn! de redding. Ik kom nu op de volgende balans want die 2457,48 is inclusief BTW dat heb ik overgemaakt van mijn prive rekening naar de bedrijven waar ik dingen heb ingekocht. Activa Passiva Vaste activa Eigen vermogen Materiele vaste activa Gestort kapitaal 100 Financiele vaste activa Saldo verlies -2040.48 Vlottende activa Vreemd vermogen Vorderingen 17 Langlopende schulden 2457,48 Liquide middelen 500 Totaal 517 Totaal 517 Dat is in lijn met de onderstaande winst en verliesrekening: Inkomsten 0 Kosten Oprichting 826.59 Pand 1139 Inventaris 396 Overig 95.89 Totale kosten -2457,48 Belastingen 417 Netto verlies -2040,48 Heb ik dat nu juist verwerkt? Alles klopt nu wel met elkaar. Als ik straks wellicht toch een NL bankrekening heb wordt het allemaal een stuk makkelijker rekenen.
  5. Ik heb die 400 liquide middelen op de balans gezet, omdat 17 euro nog een vordering was die in 2019 ontvangen zal worden. en 100 euro het gestorte aandelenkapitaal is, ik ben in de veronderstelling dat ik de 100 euro aandelen waarde niet uit mag geven vandaar dat ik deze niet bij de liquide middelen heb gerekend. Het bedrag van de lening heb ik bepaald door alle uitgaven op te tellen. (stukje achtergrond voor als je het interessant vind) Ik ben in 2017 gestart, heb een postbus gehuurd voor mijn post, website betaald, spullen gekocht etc. Daarna ingeschreven in de KvK, en een bankrekening geopend. De bank waar ik bij inschreef dacht dat ik in cryptocurrency handelde dit was niet waar maar daar had de bewuste bank geen boodschap aan. Zij hebben het gestorte kapitaal vastgezet en de bankrekening bevroren. Maanden later kreeg ik al mijn geld terug omdat ik gewoon eerlijk een bedrijf ben gestart. Ondertussen moest ik aan mijn financiele verplichtingen blijven voldoen zoals de postbus, website etc. dit heb ik uit mijn prive rekening betaald om financiele problemen te voorkomen. Dit is de reden dat het nu zo lastig rekenen is. Inmiddels heb ik een buitenlandse bankrekening maar hiermee kan ik geen automatische incasso instellen.....wat dan weer een vereisde is voor de postbus. Hierdoor is het dus zo onoverzichtelijk geworden. Het probleem dat hierdoor is ontstaan is een bijzonder vreemde manier van geld in de BV inbrengen, niet geld overmaken maar prive uitgeven voor de BV waarna de BV de BTW terugvordert.
  6. Goedenavond, De BV heeft een eigen bankrekening, daar stond precies 500 euro op per 31-12, in 2019 is nog 17 euro btw ontvangen. Die 500 euro bestond uit 100 euro gestort aandelenkapitaal en 400 euro liquide middelen.
  7. Hoi allemaal, hartstikke bedankt dat jullie mij willen helpen hiermee! Super fijn! @Paul van Minderhout alle kosten zijn inderdaad inclusief BTW, en ik heb die 396 euro dus verkeerd gezet. @ roel j geweldig dat je een hele balans voor me hebt gemaakt, ik ging er inderdaad vanuit dat de waarden aan beide kanten vertegenwoordigd moesten zijn maar dat is dus dubbel. Ik hoef niet per se af te schrijven, onder de 450 hoeft dat ook niet toch? Dat klopt zeker, er is eigenlijk niets met de BV gebeurd, afgezien van het betalen van een adres en een website, plus een telefoon etc. Gestort door de enige aandeelhouder zijnde mijn natuurlijke persoon tevens de verstrekker van de lening (klinkt wat schizofreen). Het vierde kwartaal van 2018 bedroeg een vordering van 17 euro, als ik het goed begrijp moet deze dus bij vorderingen komen te staan en af van de liquide middelen. Dan kom ik op de volgende balans: Activa Passiva Vaste activa Gestort kapitaal: 100 Materiele vaste activa Overige reserves: 0 Financiele vaste activa Saldo verlies: -2457.48 Vlottende activa Saldo eigen vermogen: -2357.48 Vorderingen: 17 Liquide middelen: 400 Lening: 2774.48 Totaal: 417 Het enige probleem is dat de lening hoger is dan deze daadwerkelijk is, ik heb namelijk maar 2457,48 geleend aan de BV. Weet u waar dat verschil vandaan kan komen? Nogmaals hartstikke bedankt allemaal voor de hulp! ik ga vanavond en vannacht weer verder blokken. Mocht ik ooit iets voor jullie kunnen doen, laat het me weten! Matjes
  8. Hoi, kan iemand mij helpen? ik heb een nagenoeg lege BV waarvan ik nu het verlengde boekjaar 2017 en 2018 moet afsluiten. Mijn balans klopt niet want er zit 21 euro verschil tussen maar ik kom er niet meer uit en hoop dat jullie mij kunnen helpen. De volgende kosten zijn gemaakt: oprichting: 826.59 Pand: 1139 Inventaris: 396 Overig: 95.89 Totaal: 2457.48 Er zijn 100 euro aan aandelen gestort Na 5 (ivm verlengd boekjaar) kwartaalaangiften heb ik 417 euro aan BTW ontvangen die staat tezamen met de 100 euro aandelen kapitaal op de bankrekening. De winst en verliesrekening komt dus uit op -2040.48 Activa Passiva Vaste activa Eigen vermogen Materiele vaste activa 396 Gestort kapitaal 100 financiele vaste activa 100 overige reserves 417 Vlottende activa Saldo verlies -2040.48 liquide middelen 417 Vreemd vermogen Lening 2457.48 Totaal 913 Totaal 934 Alvast super bedankt als je mij kunt vertellen wat ik verkeerd heb gedaan! Groeten, Matjes
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.