HarryD76

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

HarryD76's trofeeën

  1. Bedankt voor uw bericht. Wat voor een factuur moet dit dan worden? De auto staat namelijk niet op de balans. Ik heb hem ook voor de inkomstenbelasting namelijk prive gehouden. Voor de zakelijke km neem ik 0.19 mee als kosten.
  2. Beste heer/ mevrouw, In 2018 heb ik een bestelauto gekocht. Ik heb wel een bedrijf maar heb nooit de BTW afgetrokken van deze bus. Ik heb ook nooit kosten afgetrokken van deze bus. Destijds is mij verteld dat ik hem voor zowel de btw als de ib als privé kon etiketteren. Wel kan ik makkelijk aantonen dat ik de bus voor minimaal 10% zakelijk heb gebruikt. Nu wil ik de bus verkopen. De koper wil graag een factuur hebben. Weet u hoe ik dit nu moet afhandelen? De bus heeft namelijk nooit op mijn balans gestaan. Ik vraag me dus af of ik überhaupt wel een factuur kan maken voor deze bus. Ik hoor graag van u.
  3. Goedemiddag, Ik zou graag wat hulp/ een bevestiging willen helpen met het inboeken van mijn loonjournaal. Als eenmanszaakje heb ik sinds 2017 een iemand op de loonlijst. De administratie doe ik zelf en dit gaat mij goed af. Vorig jaar heb ik het loonjournaal van 2017 ook ingeboekt zonder problemen. Alleen is deze van 2018 wat ingewikkelder. Dit heeft te maken met een vrijval reserveringen ( vakantiegeld) Hieronder een overzicht van mijn loonjournaal met uiteraard fictieve cijfers; Journaal Totale kosten werkgever 10.000 Te betalen loonheffingen 2.000 Netto loon 7.000 Reserveringen 1.000 Vrijval reserveringen 500 Kosten werkgever 500* Tellingen journaalpost 10.500 10.500 Specificatie kosten werkgever Bruto loon 7.500 Uitbetaalde vakantiereserveringen 400 Bruto toeslagen met vakantiereserv 100 Wettelijk sociale verzekeringen 1000 Reserveringen vakantierechten 1000 Totale kosten werkgever 10.000 Op het overzicht staan ook allerlei andere specificaties. Dat zal ik hier achterwege laten. Je zou zeggen dat in bovenstaand voorbeeld de totale kosten werkgever 10.000 moeten zijn in de boekhouding als kosten. In mijn journaalpost kom ik echter op 9.500. Dat zou wel overeenkomen met de 500* credit kosten van werkgever wat in het journaal staat. Doe ik iets fout en zijn de totale kosten personeel in mijn winst- en verliesrekening wel 10.000. Of doe ik het wel goed en is het 9.500 en staar ik mij teveel op de specificatie kosten werkgever. Bedankt voor het meekijken! Fijne middag, Groet Harry
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.