Jump to content

DuurzameGroei

Newbee
  • Content Count

    1
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    41-45
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
    commercie en marketing
    innovatief ondernemen
    internationaal ondernemen
    expert advies

Company info

  • Location
    Heemstede

Vision

  • I'm looking for people who
    Op zoek zijn naar hulp of advies om hun bedrijf te laten groeien op een duurzame manier.
  1. Je vraag gaat eigenlijk over de keuze tussen een intensieve, selectieve of exclusieve distributie strategie. Intensief betekent dat je zo breed mogelijk verkrijgbaar wilt zijn, om de kansen te vergroten dat een klant met jouw product wordt geconfronteerd. Dit model is bijvoorbeeld heel gebruikelijk voor levensmiddelen, waar de verkopen sterk samenhangen met het aantal distributiepunten. Nadeel is echter dat je weinig invloed hebt op hoe het merk wordt aangeboden, en er veel concurrentie in de markt kan ontstaan door de ruime beschikbaarheid. Exclusieve distributie wordt vaak toegepast in een situatie dat een distributeur actief voor jouw merk de marketing en verkoopinspanningen in een bepaalde markt verricht. Jammer dat je daar slechte ervaringen mee hebt, want dat hoeft bij een goede voorselectie en duidelijke afspraken niet zo te gaan. Selectieve distributie is ook nog een mogelijkheid, dat betekent dat je enkele groothandels of retailers uitkiest en voorwaarden stelt aan bijvoorbeeld inkoopvolume en de wijze waarop zij het merk ondersteunen. Voldoen ze niet, kun je het contract weer opzeggen. Dit lijkt in jouw situatie als een interessante optie. Het is wel verstandig om daarbij advies in te winnen van een jurist.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept