Jump to content

Dinnaa

Junior
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

  • You are:
    maak een keuze
  • How did you find us:
    zoekmachine
  1. Dank voor de tip over Juridische Alarmcentrale! Ik zal contact met ze opnemen.
  2. Ik heb gevraagd of ervaringen te delen en wat het beste is om te doen. Of je nou particulier of ondernemer bent doet er naar mijn mening niet toe. Het gaat om hetzelfde incassobureau waar vele klachten over zijn. Voelt u zich vooral niet verplicht om te antwoorden als u van mening bent dat ik hier niks te zoeken heb.
  3. Ik heb inderdaad ook in eerste instantie op de site gekeken en het leek allemaal no cure no pay tenzij je gerechtelijke procedure wilt gaan starten. Tijdens het eerste telefoongesprek had incassocenter ook aangegeven dat zij in eerste instantie alles aan zouden doen om buitengerechtelijk te incasseren en dat dit mij niks gaat kosten tenzij is een procedure ga starten. Ik was er echter niet van op de hoogte dat als ik geen procedure wil starten dit mij 15% van de vordering gaat kosten. Dit werd mij ook niet verteld totdat zij mij weer belden en aangaven dat de schuldenaar niet mee wilt werken en roept dat het een schenking betreft. Toen vroeg ik oke wat zijn de vervolgstappen? Ja een procedure starten...dit binnen 1,5 week na onze eerste telefoongesprek. Ik was verbaasd dat het zo snel ging en had toch meer inspanning verwacht vanuit hun kant en niet na eerste telefoontje meteen procedure starten. Ik schrok ervan en vroeg hoeveel dat mij ging kosten als ik procedure wil starten? Nou om te beginnen 1k en moet binnen week betaald worden. Vervolgens vroeg ik en wat als ik geen vervolgstappen wil nemen? Ja dan betaald u 15% van de vordering...toen was ik even met stomheid geslagen. Dank voor het meedenken Hans. Hier heb ik zeker wat aan en zal ermee naar een jurist gaan!
  4. Ik heb meermaals per e-mail verzocht om bewijs en ze bleven per e-mail eromheen draaien en alleen vragen hebt u contact gehad met de schuldenaar? Dit heb ik dus zwart op wit. Toen heb ik de overeenkomst vernietigd wegens bedrog omdat zij mij niks konden bewijzen. Nadat zij mijn aangetekend brief hebben ontvangen bleven ze nog steeds in mijn online portal notities plaatsen zoals sms gestuurd naar schuldenaar, brief gestuurd naar schuldenaar etc. En dit wel 4x. Feitelijk hadden ze maar 1 brief naar de schuldenaar gestuurd nadat ik de overeenkomst heb vernietigd (schuldenaar is bereidt om te getuigen omdat ik al diep in de shit ben en door incassocenter nog dieper wordt gebracht). Na 1,5 maand stuurde ik weer aangetekend brief dat zij onmiddellijk hiermee moeten stoppen omdat ik reeds heb aangegeven dat ik niet meer wil dat zij werkzaamheden namens mij verrichten. Zij hadden dus de kans om op mijn eerste schriftelijke brief te reageren als zij daadwerkelijk bewijs hadden maar die hebben zij doodleuk genegeerd en doen alsof zij die nooit hebben ontvangen en achteraf alsnog contact proberen te zoeken. Dit lijkt mij voldoende bewijs? Als zij echt eerder contact hebben gehad dan lijkt het mij heel simpel om bewijs van aangetekend brief die verstuurd is te verstrekken? Als een klant om bewijs vraagt dan lijkt mij een notitie onvoldoende? En inderdaad van die 15% wist ik niks vanaf totdat ik achteraf de kleine letters ging lezen. Valt dit niet onder de zwarte/grijze lijst voor consumenten?
  5. De schuldenaar kan het niet betalen wegens geld gebrek. Ik vond het ook al meteen verdacht toen ik zo’n notitie zag en inderdaad waarom zou je zelf als schuldenaar contact met hun opnemen en schreeuwen als je toch niet gaat betalen. Daarnaast hadden zij mij dus in eerste instantie aangegeven dat zij met hem contact hadden opgenomen. Ik heb de overeenkomst dus vernietigd wegens bedrog. Echter in de overeenkomst is in artikel 9.3 opgenomen dat indien je zelfs de vordering stopzet dan ben je 15% van de vordering verschuldigd en bij mij komt dat boven de 5k uit. Ik ben natuurlijk gestopt wegens hun bedrog en ze niks konden bewijzen. Achteraf hadden ze wel 1 brief gestuurd maar toen had ik de overeenkomst al vernietigd. Ze gingen natuurlijk meteen in actie omdat ze door hadden dat ik er niks meer van geloof en zichzelf wilden dekken.
  6. Ik heb incassocenter meermaal per e-mail gevraagd om bewijs te leveren dat zij de schuldenaar daadwerkelijk telefonisch hebben benaderd zoals bij mij eerder hadden aangegeven. Het enige wat ik kreeg was de volgende notitie in mijn online dossier: “meneer belde zeer agressief, slecht te verstaan, konden het dossiernummer wel verstaan”. Heel toevallig ....het dossiernummer was WEL te verstaan. Hun verhaal was dus tegenstrijdig..belde incassobureau nou de schuldenaar of andersom? Hun enige doel was dus mij wijsmaken dat de schuldenaar niet meewerkt zodat ik een gerechtelijke procedure start zodat zij kunnen facturen. Ik heb achteraf nog contact gehad met de schuldenaar en die gaf ook aan nooit benaderd te zijn.. niet dat ik zijn woorden moet geloven maar uit andere reviews heb ik vernomen dat zij deze tactiek vaker hebben gebruikt, doen alsof ze alles aan hebben gedaan buitengerechtelijk terwijl ze geen poot hebben uitgestoken. Ik neem aan dat zulke gesprekken worden opgenomen of überhaupt een uitgaande oproep notitie hebben? Zij stellen dat ze contact hebben gehad en dus hun werk hebben gedaan. Dan moeten zij dat bewijzen lijkt mij en een lullige notitie die door een 5 jarige geschreven kon worden lijkt mij onvoldoende?
  7. Van der Kooij Besters uit Amsterdam inderdaad, ben u bekend mee?
  8. Beste allen, Ook ik ben een gedupeerde van incassocenter. Ik had incassocenter ingeschakeld (als particulier) om een zeer hoge vordering terug te halen bij een andere particulier. Zoals iedereen weet wordt er in eerste instantie aangegeven dat het niks gaat kosten tot een gerechtelijke procedure wordt gestart, maar zover komt het niet want zij zullen alles aan doen om buitengerechtelijk te incasseren. Binnen week werd ik teruggebeld met de mededeling dat zij de schuldenaar hadden gebeld en hij had aangegeven dat het om een schenking gaat en het beste is om de schuldenaar te dagvaarden omdat de schuldenaar niet mee wilt werken. Ik heb ze om bewijs gevraagd (telefoonnotitie) maar dat konden ze niet verstrekken wegens AVG. Terwijl ik toch zelf het telefoonnummer van de schuldenaar had gegeven. Vervolgens werd gezegd dat de schuldenaar hun had gebeld en niet andersom en dat hij slecht te verstaanbaar was. Kortom leugens!!! Ik ging Google en kwam alle slechte reviews tegen. Ik had meteen met aangetekend brief (2 maal toe) de overeenkomst vernietigd wegens bedrog. Ik werd verzocht om meer dan 5k te betalen wegens hun artikel 9.3. Ze hadden ook van der Kooij advocaten ingeschakeld. Vanaf februari tot afgelopen week had ik niks vernomen. Nu heb ik de mededeling gekregen van Van der Kooij advocaten om alsnog de 5k te betalen binnen 7 dagen anders word ik gedagvaard. Wat raden jullie mij aan? Graag zou ik om jullie advies willen vragen. Bedankt!
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept