Jump to content

**Loes**

Junior
  • Content Count

    6
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2

Personal info

  • How did you find us:
    zoekmachine
  1. Commotie zou ik het niet willen noemen, gewoon nieuwsgierigheid. Bij een andere supermarkt inkopen zullen we zeker overwegen. Het gat in de markt is er dus alleen als je het hebt over het leveren van boodschappen, wat in ons geval zoals gezegd praktischer en een stuk efficiënter is.
  2. Het gaat in dit geval al om een zakelijk account. Liever nog zou ik bestellen bij Bidfood, Sligro of dergelijke maar die leveren blijkbaar liever niet aan kleine ondernemers gezien de minimale bestelbedragen. Ik denk bij wederverkoop echter nog steeds aan: ik koop een pak suiker en ik verkoop dat door. Niet aan: ik koop een pak suiker, gebruik dat om een cake te bakken en ik verkoop die cake per plakje. Al snap ik alle argumenten wat betreft het inkoopbeleid. Wel jammer dat hier dus duidelijk een gat in de markt zit voor kleine commerciële inkoop.
  3. Het was gewoon iemand van de klantenservice (telefonisch). Overigens werd mijn probleem met de levering netjes opgelost, zoals altijd, en de missende artikelen vergoed. Haar opmerking over wederverkoop verraste ons alleen, niet in de laatste plaats omdat we dit al bijna 4 jaar op deze manier doen.. Ik vermoed (en hoop) dat dit gewoon een verkeerde inschatting en dus misplaatste opmerking is geweest van deze betreffende medewerker.
  4. In het lijstje waar ik keek staat het ook bij de standaard voorwaarden, onder: II algemene aanvullende voorwaarden, onder het kopje ‘overige’ https://www.ah.nl/algemene-voorwaarden#artikel18
  5. Dat is me niet helemaal duidelijk. Al staat er wel iets genoemd in hun algemene voorwaarden, n.l. ‘Onze producten zijn bestemd voor eindgebruikers en het is niet de bedoeling dat u ze doorverkoopt. Wij behouden ons daarom het recht voor om bestellingen om ons moverende redenen niet uit te leveren, bijvoorbeeld aan mogelijke wederverkopers en om een maximum te verbinden aan de te bestellen hoeveelheden van bepaalde artikelen‘
  6. In onze winkel hebben wij een kleine horeca, denk aan koffiehoek met huisgemaakt gebak e.d. Het grootste deel van onze ingrediënten laten wij bezorgen door AH, denk aan suiker, meel, melk voor cappuccino e.d. We zijn te klein om te laten leveren door horecagroothandel, maar te ‘groot’ om al onze inkopen zelf te halen bij supermarkt of groothandel (kost te veel tijd en daar is het te veel voor). Nou kregen wij een opmerking van AH tijdens een vraag over niet complete levering (waaruit bleek dat dit bedoeld was als ingrediënten voor gebak om te verkopen), dat dit gezien werd als wederverkoop, dat dat niet mocht en dat ze daar een notitie van moesten maken. Ik begrijp dat het niet de bedoeling is om producten rechtstreeks door te verkopen, maar als ik een appel bestel, daar een appeltaart van bak, en die per stuk verkoop dan is dat toch geen wederverkoop? Of zie ik dat fout??

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept