Jump to content

nstile

Junior
  • Content Count

    17
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    maak een keuze
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  1. Voor een beter vergelijk zou je bijv. naar zoiets kunnen kijken. Een VW LT, iets jonger maar wel veel meer gereden; 388.000km. Vraagprijs 9750,- en er is nu 8200,- geboden. https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-toebehoren/paarden-en-pony-s-trailers-en-aanhangwagens/m1423415868-tweepaards-paardenvrachtwagen-klein-rijbewijs.html Hier nog een ding wat nog heel veel ouder is en waar al 5000 voor geboden is; https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-toebehoren/paarden-en-pony-s-trailers-en-aanhangwagens/m1433563413-mercedes-410d-b-rijbewijs-paardenvrachtwagen-apk-6-2020.html
  2. Bedrijfjes die jonge auto's kunnen en willen inzetten hebben inderdaad een aantal voordelen. Maargoed, die hebben meer kans op verduistering. Discussies over krasjes en deukjes, die heb ik niet. Achja. Bijv. dit verhuurbedrijf die is gestopt vanwege schades, diefstallen en verduisteringen. Kijk over diefstal maak ik me niet druk. Ik zou er bij diefstal ook niet achteraan gaan helemaal naar Afrika. Zo is er overal wel wat. Het was een leerzaam topic.
  3. Nouja, onderweg ben ik er niet bij dus daar kan ik moeilijk wat van zeggen, nu stond ik in de buurt en was daardoor getuige. Voor mij persoonlijk is oorzaak-gevolg dan wel duidelijk. Maar juridisch daar heb ik geen kaas van gegeten en blijkt het dus heel anders te liggen. Veel gebruikers geeft inderdaad extra slijtage. Zorgvuldig en voorzichtig met een wagen omgaan scheelt wel. 270.000 km hoeft echt niet afgeschreven en waardeloos te zijn. De vorige verhuurauto was van bouwjaar 1986 en is met 370.000 km in 2013 (na een paar jaar verhuren) weer doorverkocht vanwege roest. Voor 2500,-.
  4. Dat is een aanname waar ik het absoluut niet mee eens ben. De gemiddelde leeftijd van het Nederlandse wagenpark is 10 jaar. Elke dag gaan vele duizende mensen in 20 jaar oude auto's naar hun werk. Dat zijn functionele auto's waar mensen dagelijks op vertrouwen. Dat zijn niet allemaal waardeloze versleten auto's.
  5. Zoiets is 2 of 3x voorgekomen en daar hebben ze niks voor hoeven betalen. Is het consumentenrecht dusdanig sterk dat een contract alsnog niet rechtsgeldig is ook al heeft de consument daar zelf nuchter en zonder dwang een handtekening onder gezet? Daar ben ik wel benieuwd naar. Wat is onredelijk. Het is waar mensen zelf mee akkoord gaan. Tja als het zo is, so be it.
  6. Op internet zou ik liever de brainstorm over de uitzonderlijke problemen even apart houden van de daadwerkelijke verhuur:) Maar denk bijv. aan een voertuig om paarden te vervoeren. Nieuw is zoiets prijzig, duurder dan een standaard bus. In de verhuur is het een niche waardoor grote partijen het niet aanbieden. Er zijn dus weinig klanten voor, maar voor de mensen die er om verlegen zitten is het echt een uitkomst. Leeftijd en uiterlijk maken daarbij weinig uit. Het moet functioneel en betrouwbaar zijn. Aan de andere kant is zo'n voertuig ook op leeftijd nog lastig aan t
  7. Als je een vakantiehuisje huurt en je trekt onhandig je jas aan in de hal, waardoor een vaas die daar staat aan gruzelementen valt. Of je laat een stapel borden kapotvallen. Is dit dan ook het risico van de verhuurder? Stel de verhuurder was een dagje weg en zegt, leg de sleutel maar onder de deurmat. Mooi denkt de klant. Die vaas kan hij nu niet meer bewijzen. Of 'ja die vaas zal vast wel vaker zijn gevallen en al dusdanig verzwakt zijn dat hij nu is gebroken. Een vaas hoort niet zomaar te breken van een lage val op hoogpolig tapijt, dat is de overtuiging van de klant...
  8. Oke ik zal veel hogere kosten moeten incalculeren. Ik ben benieuwd of de klanten dat willen betalen. Het ding is 20 jaar oud en zit op 280.000 km. Maar deze is vroeger van een garagebedrijf geweest en heb ik gebruikt gekocht. Dit zal bij velen wel vooroordelen oproepen maar auto's kunnen makkelijk 5 ton mee als je er normaal mee doet. Vorige maand is de auto nog gehuurd voor een rit naar Normandie geweest van 10 dagen. Bij het inleveren kreeg ik de complimenten dat het een prima rijdende wagen is. De vorige ging er pas uit met 340.000 km en 30 jaar oud en dat was omdat 'ie ging roe
  9. Ja dat lijkt me logisch. Makkelijk te zeggen als consument. Moet een hotel ook na elke klant nieuwe lakens kopen? Er kan wel iemand wit giftig poeder op zijn vergeten. Moet een transportbedrijf die een pallet komt ophalen waar volgens de vrachtbrief 10.000 stuks kaneelpoeder in zitten deze pallet openmaken, en 20 min besteden om alle flesjes te tellen? Dit bij elke klant waardoor de productiviteit met 40% daalt? Moet een bootverhuurder na elke klant de boot tegen hoge kosten uit het water laten hijsen om de onderkant te controleren? etc etc. Helaas is 99,99% van de consumenten n
  10. Preventief onderhoud aan een versnellingsbak is niet gebruikelijk. Het is jammer om weg te rijden in een huurauto met vreemde geluiden.
  11. Het eigen risico is 1000,-. Dus bij total-loss is de klant 1000,- kwijt en ik zal dan de auto moeten afschrijven. Je kan wel vanalles verzekeren maar de premies zijn hoog. De meeste verzekeringen zijn sowieso al gestopt met alles wat met autoverhuur te maken heeft. Ook al zou je dingen wel verzekeren dan schiet de premie toch omhoog zodra je bent gaan claimen. In 7 jaar tijd heb ik 1x iemand 150,- laten betalen, waarmee hij akkoord ging omdat hij zijn fout toegaf. Verder ben ik 2x opgelicht voor totaal zo'n 1000,- en heb ik de nodige kleine dingetjes maar voor eigen re
  12. Die auto is nog nooit uit een versnelling geschoten. Net voor deze klant heb ik zelf nog in de auto gereden en die schakelde perfect. Het is best aannemelijk dat de versnellingsbak al slijtage vertoonde maar deze klant is wel de oorzaak van het leeuwendeel van de slijtage richting de huidige situatie. Iets meer dan slechts de spreekwoordelijke laatste druppel. Maargoed ik en de klant zijn beide geen automonteurs. Maargoed het technische verhaal doet er dus weinig toe als dit toch ondernemersrisico is en als dit sluitend moet worden bewezen. Iets wat al lastig is vooral als klanten glashar
  13. Eigenlijk zo dat de klant akkoord gaat dat de verhuurder naar eigen inzicht borg mag inhouden. Dus contractueel vastleggen dat de klant zich sowieso neerlegt bij de beslissing van de verhuurder. Dit zal zeker klanten kosten. Maar iedere stap waarmee je je als verhuurder verder indekt kost klanten. Dat lijkt alsof de klant dan vogelvrij is maar ik vind dat momenteel de verhuurder juist vogelvrij is. Klanten kunnen gewoon een review plaatsen. De verhuurder mag waarschijnlijk ivm de privacywetgeving niet de klant noemen op internet. Verhuurders die misbruik maken van het vertrouwen va
  14. De klant kan ook gewoon toegeven, het vertrouwen hebben in een eerlijke afhandeling. Het is jammer dat zo'n klant dus niet gewoon verantwoordelijkheid neemt maar op alle mogelijke manieren te voorkomen dat hij z'n borg kwijt is. Op het contract staat namelijk dat de klant verantwoordelijk is voor schade die hij toebrengt aan het voertuig. Klanten verwachten van mij als verhuurder dat ik eerlijk ben. Maar helaas kan ik dat dus niet van klanten verwachten. Ik kan en wil klanten niet oplichten. Zo hou ik tevreden klanten en positieve reviews. Tja, ik ga naar een
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept