Pnkdlc

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Enkhuizen
  • Telefoonnummer
    0228748100

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    verstand hebben van de meubelbranche.

Pnkdlc's trofeeën

  1. Beste leden, Geruime tijd bevinden wij ons in een internationale niche markt. Wij produceren specifiek fauteuils voor de thuisbioscoop markt. Deze zijn vrijwel allemaal gemotoriseerd en bevatten diverse elementen om het comfort te optimaliseren. Hier zit wel degelijk een grote overlap met reguliere zitmeubels en daar willen wij nu een aanbod gaan brengen voor op de nationale markt (via B2B). In plaats van direct diverse modellen te ontwikkeling en op de markt te brengen, willen we kennis van deze markt op doen en onderzoeken wat de vraag van de consument is. Uiteraard willen wij ook de elektrische componenten integreren in de woonkamer zitmeubels. Denk daarbij o.a. aan het uitschuiven van de zitting en leuning, verstelbare hoofdsteun en USB aansluiting. Graag komen we in contact met personen uit deze branche om naar de mogelijkheden te kijken en eventueel een samenwerking aan over te houden.
  2. @Jaap BBedankt voor de toelichting. Als ik het stuk lees over de afspraak tussen mij en de vervoerder dan is het gewoon EXW en had de vervoeder / agent alles moeten regelen. Nu hebben ze deze verantwoordelijkheid bij de verkoper neergelegd wat dus niet juist is. De verkoper heeft geen recht om de incoterm te veranderen dus blijft EXW gelden.
  3. @Hans van den Bergh: Ik ben de kopende partij. @Bert: De verkoper is volgens mij nergens toe verplicht bij opmaak van documenten in geval van ex works. Daar de agent dat dus niet als taak op zich heeft genomen, is naar mijn idee verzuim van werkzaamheden en heeft dus 'verkeerd' gehandeld. De Nederlandse transporteur heeft in het gehele proces geen informatie opgevraagd bij de koper. De koper heeft dus nergens invloed op gehad. De vertraging was eerder bekend bij de transporteur en heeft verder niks gemeld totdat er duidelijk was dat de verkoper geen kosten wilde betalen en de goederen mogelijk niet vrijgegeven zouden worden in de haven. Mijn vraag is dan of dit onder 'risico' valt of dat er niet correct gehandeld is.
  4. In deze zaak zijn er 4 partijen (voor zover bekend). De koper (NL), de transporteur (NL), de transport agent (MX), de verkoper. Koper heeft goederen gekocht van de verkoper en laat deze ex works verschepen (FCL) door de transporteur in Nederland. De transporteur heeft een agent in Mexico die daar de afhandeling regelt. Bij nadering van de vracht in Nederlandse haven wordt er gemeld dat er demurrage kosten zijn ivm te laat aangeleverde documenten (meer dan alleen factuur en paklijst) door de verkoper. Er wordt gesteld door de agent in Mexico dat de kosten voor de verkoper zijn. De verkoper wijst deze af en zeggen aan hun verplichtingen te hebben voldaan. Bij ex works hoeft de verkoper dan eigenlijk ook niks aan te leveren (volgens diverse info op het internet). De gekochte goederen worden wel geleverd en vrachtkosten zijn betaald (niet de extra kosten). Zijn deze demurrage kosten nu te verhalen op de koper of heeft de agent verzaakt om het volledig ex works uit te voeren of is de verkopende partij toch aansprakelijk?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.