kaajee

Newbee
  • Aantal berichten

    1
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    maak een keuze

kaajee's trofeeën

  1. Al vele forum berichten hieromtrent gelezen maar deze situatie is weer wat anders en niet gevonden. Wij (bedrijf) hebben een LG wasdroger (combi) gekocht, minder dan een jaar geleden. Na 3+bezoekjes/"reparaties" blijkt het ding het nog steeds niet goed te doen en heeft de reparateur richting LG gesteld dat er maar een andere oplossing gezocht moet worden want nog meer reparaties lijken niet zinvol. Korte probleem omschrijving; hij droogt niet goed, of eigenlijk te goed; veel te lang en de was wordt veel te heet tot aan schroeiplekken toe. Wij (als welzijns organisatie) gebruikten dat ding tbv eigen gebruik ongeveer 2 tot 3 maal per week met alleen hand en thee doeken. Niets spannends of iets wat in een gezin/consumenten situatie niet ook zou gebeuren. Jullie voelen hem al aankomen: LG (en verkoper) beroept zich op het feit dat ze verder niets doen vanwege "commercieel" gebruik. Nu is dit sowieso al een slecht gekozen begrip want commercieel suggereert dat er geld mee verdient is/wordt en dat is al helemaal niet het geval. Ze zullen wel bedoelen dat de machine door een bedrijf gebruikt wordt. Ik lees echter in de AV niets over dit gebruik en ook niet in de handleiding waarnaar verwezen wordt. Er wordt in de AV wel verwezen naar terminologie als consumenten als zijnde de ene partij en de ondernemer als zijnde de andere/verkopende partij maar niet dat ook een aankopende partij een bedrijf kan zijn. Nu snap ik ook dat een bedrijf een andere positie inneemt dan een consument maar het uitsluiten van (wettelijke) garantie kan door toch niet onder vallen? Dan ben je als bedrijf een soort van rechteloos bij de aankoop van welk product dan ook. Eigenlijk hebben we niets met LG te maken maar met de verkopende (internet) partij maar die verwijzen naar de reactie van LG en sluiten zich hierbij aan en beide willen dus niets van een of andere coulance regeling weten. Ik zal (mede na "advies van jullie" 🙂 ) vanzelfsprekend de verkopende partij als eerste aanspreken in het verdere traject. Hoe denken jullie over deze casus?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.