Boersma

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Boersma's trofeeën

  1. Bedankt voor het meedenken. Ook dit zou nog kunnen inderdaad. Dit ga ik meenemen, bedankt!
  2. Hoi Highio, Bedankt voor je reactie! Daar had ik nog niet aangedacht, dat is natuurlijk ook een optie en dat scheelt een hoop correctiewerk. Geen idee waardoor de klant mij niet eerst gecontact heeft, dan had ik de mogelijkheid gehad om het direct juist te regelen, maar helaas komt ze er nu pas mee.
  3. Goedenavond, Ik hoop dat ik hier op de juiste plek ben en jullie mij kunnen helpen. Een aantal maanden geleden heeft een Belgische klant een bestelling geplaatst via mijn webshop en deze keurig betaald. Nu blijkt alleen dat deze klant onder haar bedrijf heeft besteld en wil ze graag dat haar BTW nummer vermeld wordt op de factuur. Echter is de Nederlandse 21% BTW al automatisch op de factuur beland en ook betaald bij het plaatsen van de bestelling. Alleen kom ik er nu achteraf achter dat dit een 0% tarief had moeten zijn aangezien zij onder de naam van een Belgisch bedrijf heeft besteld. Daarnaast heb ik mijn BTW aangifte voor deze periode inmiddels al ingediend en betaald aan de belastingdienst, waar deze factuur dus ook onder valt. Nu is mijn vraag, ben ik verplicht dit alles te gaan corrigeren naar een factuur met het 0% tarief (waarbij ik mijn klant dus ook het 21%btw bedrag moet gaan terugstorten en mijn BTW aangifte moet gaan wijzigen) of kan ik dit zo laten en enkel haar BTW nummer toevoegen aan de factuur zodat zij de btw in Nederland kan terugvragen? Alvast bedankt voor de moeite!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.