Sannetjh

Senior
  • Aantal berichten

    31
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe

Sannetjh's trofeeën

  1. Dank je. Dan boek ik hem af. Ik zelf ben niet de benadeelde partij.
  2. Oké, zijn er dan nog regels aan verbonden waarvan je de btw mag terugvragen?
  3. We hadden eigenlijk besproken om de facturen tegen elkaar weg te boeken zonder extra betaling. Ik dacht dat €20 misschien een te hoog bedrag was om af te boeken als betalingsverschil. Dit gebruik ik eigenlijk alleen maar voor correcties van €0,01 of €-0,01 die af en toe naar voren tussen het factuur bedrag en de betaling van de klant, maar als dit wel kan is dat ook een oplossing. Ik had de facturen eerst ook verrekend met de verschillende factuurbedragen maar dan komt het verschil tussen de twee bedragen van €20 op de rekening 9999 verrekeningen te staan.
  4. Hallo allemaal, Wij hebben een ruimte aangebouwd aan onze privé (koop) woning voor een kantoorruimte. Hiervoor zijn (en worden nog, want de verbouwing is nog niet klaar) kosten gemaakt. Dit is allemaal privé betaald maar ik vroeg mij toch af of we de btw hiervan kunnen terug vragen?
  5. Oké, weet ik voldoende. Bedankt voor de snelle reactie! Ik heb nog een andere vraag, geheel iets anders, maar deze zal ik wel in een nieuw topic stellen.
  6. Hoi Joost, Ja, wij hebben een factuur verstuurd aan hetzelfde bedrijf van wie wij een factuur hebben ontvangen en hebben afgesproken om deze twee facturen met elkaar te verrekenen. Echter komt het saldo van de twee facturen niet overeen waardoor ik ze niet één op één met elkaar kan verrekenen.
  7. Hallo allemaal, Ik wil een inkoop- en verkoopfactuur met elkaar verreken echter is het saldo niet gelijk aan elkaar. Het saldo verschil is ongeveer 20 euro. De facturen zijn nu met elkaar verrekend maar er blijft een te betalen bedrag open staan bij de open posten. Kan ik deze ook verrekenen of is hiervoor een bankbetaling nodig?
  8. Hallo allemaal, Ik heb een vraag met betrekking tot de buitenlandse facturen (buiten de EU) welke wij hebben ontvangen over het 4e kwartaal van 2019. Ik heb hiermee (denk ik) een fout gemaakt in de aangifte omzetbelasting. In de boekhouding heb ik deze facturen ingeboekt met de BTW-code: Geen BTW. Het gaat om 3 facturen van Aliexpres en 1 van onze leverancier welke goederen heeft verstuurd vanuit hun depot in Amerika. Ik denk dat ik deze facturen had moeten inboeken onder de BTW-code: Leveringen/diensten van buiten de EU. Deze had ik dan in de aangifte onder rubriek 4A moeten vermelden waar de bedragen vervolgens bij rubriek 5B met elkaar verrekend worden en je uiteindelijk op 0 uitkomt. Klopt dit en hoe moet ik hier nu mee aan?
  9. Op welke grootboekrekening (inkopen, omzet, voorraad, eindresultaat) maak ik een memoriaalboeking met 0,51 euro met tegenrekening afrondingsverschillen?
  10. Ik heb trouwens ook nog een vraag over het splitsen van een grootboekrekening, namelijk Prive opname en stortingen. Alleen wil ik deze splitsen naar 1 grootboekrekening voor prive opname en 1 voor prive stortingen. Hoe pak ik dit aan? Maak ik compleet twee nieuwe grootboekrekeningen aan en zet ik de huidige op inactief of wijzig ik de omschrijving van het huidige grootboekrekening en maak ik 1 nieuwe aan? (maar er zijn wel al mutaties geweest op de huidige.)
  11. Wij gebruiken E-boekhouden. Alleen Betalingsverschillen staat standaard in de inrichting van de grootboekrekeningen. Deze staat trouwens in rubriek 4 met categorie Winst en Verlies rekening. De twee nieuwe grootboekrekening komen ook onder de categorie Winst en Verlies, toch?
  12. Ja inderdaad. Hier is volgens mij geen standaard grootboekrekening voor. In welke nummer- en categorie reeks kan ik deze grootboek aanmaken? En voor de grootboekrekening verzendkosten bij inkopen van producten?
  13. Hoi Joost, Ik heb de verschillen gevonden. In de ca. 500 euro zaten: verzendkosten, producten welke wij nog niet hebben ontvangen maar wel hebben betaald en uiteraard de verkopen. Ik heb nu enkel een verschil van 0.51 euro omdat wij een artikel groot hebben ingekocht (500 stks) maar zelf hebben gesplitst naar 2 producten (12-pack en verkoop per stuk). Ik heb de inkoopprijs gedeeld door de aantallen en afgerond. Ik vraag mij wel af of het eventueel anders kan met de verzendkosten.. De verzendkosten horen wel bij de inkopen, maar nu moet ik deze kosten telkens zelf eruit halen. En kan het verschil van 51 eurocent zo blijven?
  14. Hallo, Ik heb de voorraad geactualiseerd en gewaardeerd. Op de winst-en verliesrekening op de grootboek Inkopen zijn de bedragen van de inkopen verrekend met de voorraadwaardering. Echter staat er nu nog zo’n 500 euro op de grootboekrekening Inkopen. de beginvoorraad was 0, ik heb deze voor het eerst geactualiseerd. Wat houdt dit bedrag precies in? Hoort dit op 0 te staan? Alvast bedankt..
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.