Jump to content

michel88

Junior
  • Content Count

    18
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    maak een keuze
  1. Dat is niet waar, het gaat om een proef en als het werkt gaan ze in 2020 meer stations toevoegen. En dit gaat alleen om bepaalde restaurants op het station. Zoals ik heb gelezen.
  2. Als je op internet zoekt zijn er inderdaad veel app's die al bestaan, maar alleen thuisbezorgd heeft een afhaalfunctie en dit is alleen voor treinstations Die app's zijn laagdrempelig. Mensen zouden geen account's hoeven aan te maken. en kan je bestellen binnen een restaurant. Mijn app zou zich dan alleen op het bestellen en afhalen richten. Met in de gedachten dat horecagelegenheden hun pauze tijden kunnen aangeven of misschien wel bezig zijn met het bereiden van eten en dan aan kunnen geven dat mensen die bestellen iets later of eerder moeten bestellen. Het lijkt erop dat dit in ieder geval (nog) niet bestaat.
  3. Mijn excuses. Na aanleiding van een telefonisch gesprek met ondernemerscoach EN het advies van Annedien Hoen (bijna hetzelfde advies van beide) heb ik mijn businessplan aangepast en de bedoeling is dat ik me ga richten op de kleinere horecagelegenheden. Ik zou dus een app willen (laten)ontwikkelen waarbij de kleinere horecagelegenheden zijn aangemeld (net als thuisbezorgd) Hier kunnen mensen via hun account eten bestellen op hun eigen bepaalde tijdstip. Met elke bestelling die ze maken sparen ze punten (laten we zeggen voor elke 10 euro is 1 punt waard) Voorbeeld 1: Je gaat naar de bioscoop in Zoetermeer. Je hebt daarvoor al besloten (of tijdens de reclame van een film) om bij de Bram Ladage te eten na afloop van de film. Stel je gaat 17.00 uur naar de film en 19:00 is de film afgelopen. Je besteld om 18:45 (of tijdens reclame) via de app ‘’Smekkie’’ dat je om 19:10 een patat met wilt hebben. Je betaalt deze via IDeal en om 19:10 heb je je patat met opgehaald/ opgegeten bij de Bram Ladage. In dit geval krijg je geen punten omdat de bestelling lager is dan 10 euro Aan de account's van horecagelegenheden zouden ze inderdaad hun pauze tijden kunnen aangeven. Of telefonisch bestellen bij een lokale chinees wegnemen door via Smekkie je eten te bestellen en daar af te halen. Op deze wijze worden miscommunicatie geëlimineerd en bestel gemak wordt groter. Toevallig stonden kennissen van mij laatst bij de afhaalbalie van de chinees te wachten en ook stonden weer andere kennissen via thuisbezorgd een moeilijke keuze te maken naar welk restaurant ze gingen terwijl ze juist een simpel patatje wilden bestellen. En vaak zijn juist die snackbar's niet aangemeld bij thuisbezorgd. Mede hierdoor denk ik dat het in deze tijdperk goed zou kunnen werken
  4. Bedankt voor je reactie, Het is niet mijn bedoeling om defensief te zijn maar als er gelijk gereageerd ik ben niet overtuigd krijg ik het idee om iedereen hier te moeten overtuigen, wat niet mijn bedoeling was. Ik heb vandaag contact gehad met een coach die eigenlijk bijna hetzelfde voorstelde. Ik heb hierop ingespeeld en mijn businessplan aangepast. Mede door dit gesprek dacht ik ook van ja dat gaat mij inderdaad niet lukken. Het zijn te grote spelers inderdaad. Er worden een beetje tegenstrijdige dingen op internet gezet over het delen van je idee, de ene site zegt niet teveel te delen en de andere site geeft aan om niet bang te zijn om je idee te delen. Want ja iedereen kan je idee lezen etcetc
  5. wauw... Hm nja oke hier kan ik niks opzeggen. Ik ga mijn idee verder uitwerken en er beter over nadenken. Ik ben vandaag zoiezo tot nieuwe inzichten gekomen. Reactie op TwaBla: McDelivery is een bezorgdienst van Uber Eats voor de McDonalds. Hier kan je mee bestellen in de grote steden.
  6. Daar heb ik een idee voor, maar moet ik op deze site alles neerzetten?
  7. Ik leg de schuld helemaal nergens daar het er nog niet is. Ja inderdaad een lastig puntje Waarom is er dan een McDelivery van Uber Eats? Als ze op eigen vaste klanten mikken? Die iets hogere prijzen hanteert dan restaurants voor de sercvice die zij verlenen?
  8. Over hoe de app's eruit zien van de McDonald's etcetc. De een is overzichtelijker dan de ander maar er staan geen ''bestel'' menu's is er staan wel normale burger's en menu's met de eventuele calorieën, maar niet een daadwerkelijke bestel/betaal functie. Ja misschien zijn ze daar mee bezig. Maar waarom bestaan er dan 15 automerken, 15 schoonmaak merken, verschillende navigatiemerken en ga zo maar door? Het eten is koud omdat een klant te laat is. Is dat niet zijn eigen verantwoordelijkheid/ risico? daar kan ik niet op inspelen behalve een functie creeen om de tijd aan te geven hoelang de route duurt?
  9. Het is niet zozeer een ''probleem'' het is meer een service gericht op het bestellen van eten terwijl je onderweg, of opstap bent, of gewoon zin hebt om daar iets te bestellen. In deze tijdperk van app's en mobieltjes is het in mijn ogen een kans. Om innovatief in te spelen op de wensen van de klanten. De klanten sneller te helpen. Om eventuele wachttijden te verminderen. De omzet van franchise aanbieders te vergroten zoals hier altijd naar gestreefd wordt. Ik denk dat dit alleen maar gaat helpen daar een franchise waarschijnlijk niet gaat inkrimpen maar eerder uitbreiden. Dat betekent meer restaurants, meer klanten, meer personeel en meer bestellingen. Deze app zou hieraan kunnen meedragen. Volgens mij kan je niet telefonisch bestellen bij een fastfoodketen. ook dit: De mensheid is van nature lui. Mensen willen zo min mogelijk energie verbruiken. Ze kiezen de kortste weg hierom is mede mijn ondernemingsplan denk ik een goede manier om in te spelen op de wens van de klant.
  10. Ik snap de reacties, en ik ga er ook iets mee doen. Dat was de eerste gedachte om een bericht te plaatsen op deze site:D. Zoals gezegd iemand zonder kennis van ondernemen is op deze manier heel erg geholpen denk ik. Ik heb ook niet de expertise om dit te onderzoeken. Tuurlijk snap ik het dat het niet makkelijk is. Anders was iedereen wel ondernemer. Airbnb is ook begonnen met het verhuren van zijn/ hun appartement. Maar nu gaan we afleiden van het onderwerp:p
  11. Daarom heb ik vandaag een gesprek met een ontwikkelaar.. hey je moet ergens beginnen toch? Alles begint met een idee Of krijgen alleen de grote spelers een kans?
  12. Ik vind je reactie behoorlijk negatief. Maar goed dat terzijde.. Heb jij de McDonald's app op je telefoon? Ik niet! En mijn vrouw ook niet. Toch komen we met regelmaat bij de mac.. als het werkt lost het juist wel wachttijden op. Ze hebben toch ook burgers klaarliggen in een rek en daar krijgen mensen ook hun burgers van. Er zijn vele opties om in een app te verwerken. Zo ook het aangeven van de tijd. Al doende leert men.
  13. Zonder een goed plan krijg je geen financiering:) Zoals gezegd een mvp hoeft niet duur te zijn, ja ik heb wel wat geld natuurlijk maar geen 10 duizenden euro's
  14. Goede vraag, dat weet ik niet.. Maar ook een samengesteld menu?
  15. Het is mogelijk om op basis van een MVP een basis app te (laten)maken, dit hoeft niet duur te zijn. Om te testen. Nee ik heb geen contacten bij de fastfoodketens. Wel heb ik dit geprobeerd en is er aangegeven om bij een lokale restaurant e.e.a te proberen want dat zou wel mogelijk moeten zijn. Ik ben zelf geen ontwikkelaar. Dus moet dit uitbesteden. Zoals gezegd heb ik maandag een voor mij oriënterend gesprek met een ontwikkelaar. Met een bedrijfsplan en een (basis)app zou ik op zoek willen gaan naar potentiële investeerders. Ook dit moet nog maar werken natuurlijk. Dat van de auto is alleen maar een uitbreidende ambitie gericht op de toekomst. Als je kijkt naar Uber Eats met de McDelivery hebben zij ook enige samenwerking. En hierbij denk ik dan waarom zou het mij niet kunnen lukken om een of andere samenwerking van de grond te krijgen?
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept