MrVegas

Newbee
  • Aantal berichten

    2
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

MrVegas's trofeeën

  1. Tenzij je uiteraard dagelijks tankt of echt met een oud barrel gaat rijden die nu bijv. 1.000 euro waard is met een cataloguswaarde van 20.000 euro. Dan kan het wel voordelig zijn, maar als je een beetje fatsoenlijk voor de dag wil komen bij je klant dan is een youngtimer blijkbaar niet de oplossing als ik het zo bereken. Dan kan je beter die 19 cent p/km tellen.
  2. Ik was al een tijdje op de hoogte van de youngtimer regeling, maar nu ik zelf naar een nieuwe occasion aan het kijken was heb ik me er toch enigszins in verdiept om dan een wat luxere youngtimer te halen, maar correct me if I'm wrong, ik heb het idee dat het helemaal niet voordelig is (in mijn geval). Ik zeg even voor het gemak dat de auto 10.000 euro nu kost, en de cataloguswaarde 50.000 euro. 35% bijtelling = €3.500,- Afschrijving per jaar = 10.000 - 1.000 = 9.000 / 5 = €1.800,- 1,5% BTW correctie op catalogus waarde = €750,- Om de netto maandelijkse kosten te berekenen trek ik de afschrijving van de bijtelling af 3.500 - 1.800 = 1.700 / 12 maanden = 142 euro. Stel ik heb een belasting schijf van 40% dan is dat 56,80 euro netto Daar komt dan nog de BTW correctie bij 750 / 12 maanden = 62,50 euro netto Totaal: +- 119 euro netto Maar ik tank niet gruwelijk veel, meeste rijdt ik in de regio. Maandelijkse kosten als ik kijk naar mijn huidige auto: 180 euro benzine 60 euro verzekering 60 euro wegenbelasting per maand 42 euro onderhoud per jaar (op basis van 500 jaarlijks) --------------------------------------- 342 euro per maand waarvan alleen btw zit op de benzine en het onderhoud, dat gaat misschien om max 30 euro per maand Nou je voordeel is dan: 30 euro btw die je terug krijgt en de overige 311 euro die je kan aftrekken van de winst = 124,40 euro, komt neer op 154,40 euro. Maar gezien je ook 119 euro netto betaald aan de overheid, dan houd je maar 35 euro netto voordeel over. Dat lijkt me uiteindelijk nog niet echt heel voordelig, of bereken ik het helemaal verkeerd? En dan tel ik nog niet eens mee dat een youngtimer meer onderhoud heeft en meer van benzine houdt, maar dat even geheel terzijde. Het gaat me vooral even om bovenstaande berekening. Ik hoor graag of iemand dit kan verduidelijken :)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.