Jump to content

UKConsultant

Newbee
  • Content Count

    3
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer

Company info

  • Location
    london
  1. Ja, we hebben in gesprekken met managers steeds gekeken naar alternatieve manieren om deze diensten alsnog uit te voeren op aangepaste wijze. Ze hebben ook toegegeven dat de redenen voor uitstel (en uiteindelijk nu pas afzegging) aan hun kant ligt. Ook zijn ze zeer tevreden over al onze diensten en willen ze de relatie goed houden. Echter de avdeling inkoop is op een enorme 'kruistocht' met leveranciers als deel van een nieuwe kostenbesparing. Thanks Highio, stel je reacties zeer op prijs.
  2. Bedankt Highio, excuus ben nieuw hier! Nederlands recht is van toepassing. Het gaat om een groot Nederlands bedrijf wat diensten bij ons (kleine UK gevestigd consultancy) heeft gekocht. We hebben de purchase order geaccepteerd (per email) en ongeveer 70% van de diensten uit kunnen voeren in de desbetreffende periode (1 jaar). Echter, het hele bedrag is door de klant betaald. Nu (3 jaar later) zoeken ze terugbetaling van het niet uitgevoerde bedrag. Maar wij hebben tijd en materiele kosten gehad en kunnen moeilijk nu terug betalen. Er is verder geen contract getekend en er staat niks in de inkoopvoorwaarden over provisies voor deze situatie. Alleen dat ze schriftelijk aan konden geven wanneer ze wijzigingen in de diensten wilden - iets wat ze nooit aangaven tot nu. Zeer bedankt voor eventuele wijze tips!
  3. Is een inkooporder (PO) rechtsgeldig als deze bij begin van relatie door email akkoord is gevonden? Zonder handtekening, zonder verder een contract voor de diensten met voorwaarden? In de inkooporder stond een verwijzing naar terms&conditions op een site maar die link is/was gebroken. Achtergrond: Wij (een kleine UK based consultancy) wordt door grote Nederlandse klant gevraagd enorm bedrag terug te betalen. Deel van de werkzaamheden konden niet uitgevoerd worden door klant issues (wijziging management prioriteiten, omstrukturering). Er zijn kosten gemoeid met het open houden van de diensten geduurende 2 jaar en nu pas komt de klant geld terug vragen.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept