Jump to content

Johan_B

Junior
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  1. Volgens mij loopt het topic meer naar de import kant op. Ik zal een korte uitleg geven hierover Wat mij betreft de huidige import tool die ik heb gebouwd werkt perfect. Ik hoef geen dure import modules van 300-600 USD aan te schaffen. De import werkt naar behoren zoals ik het graag wil hebben. Met de import kan ik zelfs laten checken op de inkoopprijs en als dat lager is importeren anders overslaan. Ook kan ik de niet op voorraad producten uit filteren zodat het systeem minder belast wordt. Dat gaat allemaal prima. Waar ik nu mee zit is: 1) Zal het hele concept winstgevend zijn of niet, uiteraard zonder proberen kan je het niet weten maar ik wil ook niet zoals @ChinaTradeConsult het noemt: 2) Zijn hoe werkt het belasting verhaal: - Hoe maak ik per maand mijn geld over naar prive rekening? Zorgt mijn boekhouder hiervoor of kan ik dit beter in het begin zelf oppakken met SnelStart? - Wat is beter een eenmanszaak of direct een BV opstarten? 3) Als ik kies voor een BV wat zijn de bijkomende kosten? Ik heb in het begin wel een bedrag van €65 euro opgenoemd maar ik weet het zeker dat dit meer zal opleveren. Maar dat bedrag zal ik hoe dan ook nodig hebben om te kunnen overleven.
  2. @Daniel_Nijmegen Dank je wel voor je waardevolle tips. Graag wil ik in PB verder met je hierover hebben, wellicht dat we ideeen kunnen uitwisselen wat jou weer op een ander pad brengt en mij ook. Import om de 3 uur is maar een idee je kan het ook 1x in de uur doen of half uur, afhankelijk van je server en de leverancier die de feed update. Zo beperk je ook de risico's vindt ik. Welke import gebruikt je dan? En naar welke systeem ga je over? Daarom ben ik ook hier om ondernemers zoals jij onder andere te horen wat zij ervan denken en hoe ze dit allemaal aanpakken.
  3. Het is als hobby / bezigheid begonnen. En nu begint het een beetje serieus te worden van daar. Het hele plan is geen uniek concept, het is niet dat ik de wiel opnieuw heb uitgevonden. Dit is er al, wordt al door talloze bedrijven gebruikt maar wat het zo sterk maakt is dat ik met enkele klikken duizenden producten kan laten importeren/updaten. Zonder dat je hiervoor jaarlijkse abonnementen ervoor nodig hebt. Ik heb een soort gelijke import gezien dat ze aanbieden op het internet daar verhuren ze de import module voor € 1000,- per jaar ex btw per leverancier.
  4. Gewoon Nederland? Ja ook daarmee heb ik zitten te experimenteren, is me ook wel gelukt alleen het import proces is bij WooCommerce veel langer. Bij Magento 2 haal ik net 10 producten per seconde en bij WooCommerce is dat rond de 5 producten (afhankelijk van hoeveel attributen hij heeft of het ook een gegroepeerde product is ja of nee)
  5. In de product feed heb je inkoop_ex_btw en je advies_incl_btw, aan de hand daarvan kan je je marge berekenen. Vandaar dat ik aan €5 en €50 kom. dropshipping en "reguliere" webshop is bij mij al bekend. Ik heb geen voorraad, enkel de retouren die terug zijn gekomen van de klant, die mag ik niet terug sturen naar de leverancier/distributeur. Startkapitaal heb ik nodig om de verkochte producten vooraf te kunnen betalen bij de leverancier. Dus niet om het bij mij op te slaan. Dat is ook een optie inderdaad. Ik zal het onthouden! Heel erg bedankt voor je tip!
  6. Ik heb ook de mogelijkheid gekregen om het hele concept te verkopen. Ik heb 3 ondernemers gesproken die het willen afzonderlijk overnemen maar hoe schat je het waarde van iets wat 0,0 draait en op een test webserver te zien is. Geen SEO geen Google geen niks noppes nada, zelfs nog een domeinnaam. Leeg webshop met leveranciers (en de product feeds uiteraard) waarmee ik contact heb gehad en de koppelingen naar de kanalen toe. Aan de webshop heb ik niet veel geprogrammeerd maar wel her en der een aanpassing naar eigen smaak gedaan, uiteraard ook een thema gekocht. Importeer module zelf geschreven en is naar elke bestand CSV, XML, XLS(x) aanpasbaar. Met is gemaakt met Magento 2. Hoe schat je dat in? Moet ik terug denken naar hoeveel uur ik heb gewerkt * uurtarief = webshop tarief Hoe verkoop je zoiets als particulier zijnde? of zeggen jullie Niet verkopen, goed alles opzoeken en start voor je zelf.
  7. Nee dat heb ik nog niet, ik ben het van plan om te starten maar zie door de bomen het bos niet meer. Vandaar dat ik hier mijn plan en mijn ideeën wou vertellen zodat ik ook de dingen zoals IB (waar ik nooit aan heb gedacht) te weten kom en dan weet alles op een weegschaal zet om te kijken of het haalbaar is of niet. dropshipping webshop en eigen webshop is in principe hetzelfde. Ik zal het aanpassen als het storend is? Dank je wel voor je compliment. Het idee waarom ik dit hier wou bespreken is dat er talloze mensen met ervaring zijn die mij op weg kunnen helpen.
  8. Dus dit is wat ik nog heb gemist :) Heel erg bedankt! Hoe kan ik dat berekenen? Met de belastingdienst ben ik totaal een leek :) Hiermee kom ik al een stukje verder
  9. Hoi Richard, Bedankt voor je snelle reactie, deeltijd/avond uren is mogelijk maar op het gebied van klantenservice kan mijn vriendin mij ook ondersteunen ze studeert nog. Het gaat erom meer het doorzetten van de bestellingen die soms kunnen blijven haken etc. Dat er te kort is aan programmeurs geloof ik graag maar de berekening van 65 euro was eigenlijk bedoeld voor het "overleven" van de maand. Dat ik als programmeur zijnde 65 euro kan verdienen per uur is ook perfect maar dan vragen ze je achtergrond en zonder ervaring "op papier" kom je er moeilijk in. Hoe goed je ook bent :)
  10. Goedemorgen allemaal, Ik heb eerst hier op het forum goed gezocht maar kon op enkele vragen geen (goede) antwoord vinden. Ik wou daarom mijn ideeën delen met jullie. Ik ben op dit moment fulltime aan het werk als een account manager, het werk bevalt me prima. Kan mijn kosten ermee dekken en een goed leven bouwen. Sinds 3-4 maanden zit ik in een dilemma, het zit als volgt: Ik ben afgestudeerd als programmeur en ken PHP zo goed als mijn handpalm. Ik heb een webshop kunnen bouwen (Mag2) waarmee ik ca 150.000 producten van 15 leveranciers binnen 3 uur een update kan geven met enkele commando's (via SSH). Dit heb ik in mijn vrije tijd kunnen bouwen. Ik heb geen voorraad, alles wordt via de webshop doorgestuurd naar de leveranciers toe, zij regelen de afhandeling en de verzending ervan. Uiteraard klantenservice en retouren moet ik zorgen. Nu vroeg ik me zelf af of ik niet mijn eigen webshop moet beginnen en producten niet moet aan aanbieden. Verkoopkanalen : Eigen webshop Bol.com Amazon (binnenkort ook nl) Fonq Blokker VidaXL en zo maar te noemen. Aanname: Vanuit gaand dat ik minimaal per maand moet verdienen om gas en licht thuis te hebben en een plakje kaas op mijn brood: € 1900,- Dit betekend dat ik € 65,- per dag netto winst moet draaien. Klinkt heel goed. Is haalbaar, je hebt producten met € 5,- winst marge en je hebt producten met €50,- winst marge. Ik ben op dit moment de hoofdkostwinner en er is thuis geen enkel andere inkomsten bron. Struikelpunten: Leveranciers verwachten dat ik de producten vooruit moet gaan voorschieten, dit is een van de problemen waar ik tegen aan loop. Op dit moment heb ik niet de benodigde liquide middelen om dit te doen. Lening afsluiten? Ja daar heb ik ook aan gedacht maar als ik in het begin geen GWE kan betalen kan ik de lening ook niet betalen dus dan ben ik binnen 1 mnd failliet :) Compagnon? Nee, ik lees her en der dat het altijd goed begint maar zodra er (groot) geld een rol speelt is het goede vriendschap snel over. Go alone Die alone is mijn motto. Nu krijg ik de vraag: Ja maar je verkoopt je producten en krijg je toch je geld? Ja maar iDeal is +1 werkdag en alle andere verkoop kanalen is minimaal +5 werkdagen of zoals bol.com 1e werkdag van de maand. Eigen geld? Ja en nee, ik heb reserves kunnen opbouwen maar dat staat vast voor de vakantie en voor het geval dat er iets kapot gaat thuis, buiten dat is het geen 10k die ik heb kunnen sparen. Maar wel 5k die ik eventueel voor een korte tijd daarvoor kan gebruiken om op te starten. Uiteraard heb ik ook aan de bemiddelingsbijdrage per verkoopkanaal aan gedacht maar sommige zijn hoog andere weer laag. Voor naamsbekendheid moet je er wat voor over hebben. In plaats van verkoopkanalen heb ik ook gedacht aan marketing maar daarmee kom je veel duurder uit. Dan maar "wat" bemiddelingsbijdrage wanneer je wat verkoopt dan dat je € 100 uitgeeft en niks verkoopt. Het klinkt allemaal zo makkelijk en mooi gezegd maar dit heeft ook zijn kosten posten zoals: Dedicated server Retouren (die je weer moet gaan verkopen, via marktplaats of via een outlet pagina) Naar mijn mening is dit prima vanuit huis op te starten en wanneer nodig later een klein kantoor/pand huren met stagiaires. Zijn er nog dingen die ik ben vergeten? Vast wel, graag hoor ik jullie ideeën en meningen. Er zijn vast dingen die ik zelf nog niet heb kunnen zien omdat ik misschien te veel op iets anders focus? Wat zouden jullie doen? edit -----OF Je concept, webshop verkopen...
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept