Hoi Wigbolt,
Vanmiddag de eerste afspraak gehad. Tot nu toe de enige maar wie weet wat er nog volgt. Moest haast nadenken over hoe de kassa ook alweer werkt, haha.
overbruggen van offline en online gebeurt in zoverre dat mensen online bestellen en komen afhalen in de winkel (of als het in de stad is, bezorg ik het bij hen thuis). Deze afhalingen reken ik echter niet tot de afspraken. Ik ben een poster aan het maken die hopelijk zaterdag in de etalage hangt met daarop duidelijk alle opties
- Bel & bestel (afhalen of laten bezorgen)
- mail & bestel (afhalen of laten bezorgen)
- klik & bestel (afhalen of laten bezorgen)
- bel & shop
- mail & shop
- shop & send (iets uitzoeken in de winkel en laten bezorgen)
Bij bezorgen is er altijd de keuze tussen thuis laten bezorgen, bij een pakketpunt of op het adres van iemand anders (met persoonlijke boodschap erbij). Boven bedrag X geen verzendkosten en ook hier in de stad altijd gratis bezorgd. Ik denk dat ik de meest voorkomende combinaties wel aanbied. Wat ik niet aanbied is same day delivery en tijdvaklevering. Het eerste is te kostbaar en voor het tweede heb ik een luxer abonnement bij de vervoersmaatschappij nodig. Eigenlijk ook gewoon te kostbaar dus. Wie weet in de toekomst ...
Ik merk wel dat er een (vrij grote) groep mensen is die niet online bestelt, ook niet bij de webshop van een bij hen bekende winkel in eigen stad, jammer. Ik heb een mailbestand van klanten die zich hebben ingeschreven voor de nieuwsbrief. Dit betreft vrijwel uitsluitend online klanten. Voor een groot deel van hen zijn de mogelijkheden in de fysieke winkel niet relevant vanwege een te grote afstand. Evengoed ook daar even de mogelijkheden vermelden. Goed idee.
Seizoensassortiment is er natuurlijk altijd. In de zomer ligt er strandspeelgoed, buitenspellen en veel waterspeelgoed in de winkel. in december staan er kerstfiguurtjes, glitter sneeuwbollen, ijsbeer- en pinguinknuffels etc. In het voorjaar meer schapen, eenden en Paasdieren-knuffels, maak-je-eigen vogelhuisje, kindertuingereedschap. In de herfst uilen, egels, hertjes-knuffels, veel puzzels en gezelschapsspellen. Daarnaast een soort standaard assortiment dat er altijd is (baby assortiment, poppen, keukenspeelgoed etc.). Denk dat vrijwel iedere branche zich aanpast aan het seizoen. Online is het volledige assortiment altijd te vinden, ongeacht de tijd van het jaar.
Hoe dan ook. Ik heb een paar goede ideeën opgedaan door dit topic. Ik ben er wel over uit dat ik de nieuwe site doorschuif naar 2022. Google Ads uitbesteden ja of nee, daar ben ik nog niet over uit maar nog 1 a 2 gesprekken met partijen en dan neem ik een beslissing. In ieder geval zelf de site verder optimaliseren en mijn ogen open houden voor laaghangend fruit. Bedankt allen!