Femke3

Junior
  • Aantal berichten

    8
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    maak een keuze

Femke3's trofeeën

  1. Hoi Wigbolt, Vanmiddag de eerste afspraak gehad. Tot nu toe de enige maar wie weet wat er nog volgt. Moest haast nadenken over hoe de kassa ook alweer werkt, haha. overbruggen van offline en online gebeurt in zoverre dat mensen online bestellen en komen afhalen in de winkel (of als het in de stad is, bezorg ik het bij hen thuis). Deze afhalingen reken ik echter niet tot de afspraken. Ik ben een poster aan het maken die hopelijk zaterdag in de etalage hangt met daarop duidelijk alle opties - Bel & bestel (afhalen of laten bezorgen) - mail & bestel (afhalen of laten bezorgen) - klik & bestel (afhalen of laten bezorgen) - bel & shop - mail & shop - shop & send (iets uitzoeken in de winkel en laten bezorgen) Bij bezorgen is er altijd de keuze tussen thuis laten bezorgen, bij een pakketpunt of op het adres van iemand anders (met persoonlijke boodschap erbij). Boven bedrag X geen verzendkosten en ook hier in de stad altijd gratis bezorgd. Ik denk dat ik de meest voorkomende combinaties wel aanbied. Wat ik niet aanbied is same day delivery en tijdvaklevering. Het eerste is te kostbaar en voor het tweede heb ik een luxer abonnement bij de vervoersmaatschappij nodig. Eigenlijk ook gewoon te kostbaar dus. Wie weet in de toekomst ... Ik merk wel dat er een (vrij grote) groep mensen is die niet online bestelt, ook niet bij de webshop van een bij hen bekende winkel in eigen stad, jammer. Ik heb een mailbestand van klanten die zich hebben ingeschreven voor de nieuwsbrief. Dit betreft vrijwel uitsluitend online klanten. Voor een groot deel van hen zijn de mogelijkheden in de fysieke winkel niet relevant vanwege een te grote afstand. Evengoed ook daar even de mogelijkheden vermelden. Goed idee. Seizoensassortiment is er natuurlijk altijd. In de zomer ligt er strandspeelgoed, buitenspellen en veel waterspeelgoed in de winkel. in december staan er kerstfiguurtjes, glitter sneeuwbollen, ijsbeer- en pinguinknuffels etc. In het voorjaar meer schapen, eenden en Paasdieren-knuffels, maak-je-eigen vogelhuisje, kindertuingereedschap. In de herfst uilen, egels, hertjes-knuffels, veel puzzels en gezelschapsspellen. Daarnaast een soort standaard assortiment dat er altijd is (baby assortiment, poppen, keukenspeelgoed etc.). Denk dat vrijwel iedere branche zich aanpast aan het seizoen. Online is het volledige assortiment altijd te vinden, ongeacht de tijd van het jaar. Hoe dan ook. Ik heb een paar goede ideeën opgedaan door dit topic. Ik ben er wel over uit dat ik de nieuwe site doorschuif naar 2022. Google Ads uitbesteden ja of nee, daar ben ik nog niet over uit maar nog 1 a 2 gesprekken met partijen en dan neem ik een beslissing. In ieder geval zelf de site verder optimaliseren en mijn ogen open houden voor laaghangend fruit. Bedankt allen!
  2. Klopt Bob de wedbouwer, er zit altijd een dip in het (vroege) voorjaar. En de verplichte winkelsluiting is een nare en ernstige zaak, maar ik wil geen negatieve zeur zijn. Een positieve benadering en een beetje humor werkt net zo goed en is bovendien voor iedereen leuker.
  3. Een webshop die matig draait is relatief. Matig in vergelijking met de jaren 2016/2017, waarin de shop beter liep. Zeker niet matig in vergelijking met de fysieke winkel. Tot nu toe is de online omzet altijd groter geweest dan de winkelomzet. Ik verwacht wel dat dit na de pandemie zal veranderen. Winkelen op afspraak leek mij een prima plan. Zaterdag is de drukste dag in het centrum vanwege de weekmarkt. Daarom heb ik zaterdag de hele dag voorin de winkel gestaan, deuren open en een grote roze flamingo voor de deur met een bordje om zijn nek 'Pssssst, afspraakje maken?'. Resultaat: een paar leuke praatjes gemaakt, regelmatig bewonderaars van de etalages en veel gegrinnik over de flamingo maar 0 afspraken. Volgende week nieuwe pogingen en kansen. Ik blijf het een tijdje proberen maar ik vermoed dat dit meer zin heeft voor kleding- en schoenenzaken omdat mensen graag passen voordat ze kopen. Zitten de HL-leden die je noemt in die branche? Kort en goed, de webshop is de voornaamste (momenteel vrijwel enige) bron van inkomsten en zeker gezien de huidige situatie lijkt het me verstandig om nu daarop te focussen. Ik denk dat er nog genoeg te verbeteren valt door mezelf eventueel met hulp van een externe partij. Algemeen bedrijfsadvies is me op dit moment iets te breed.
  4. Hoi allemaal, Gisteren en vandaag een drukke dag maar ik lees zeker mee. Bedankt voor de reacties. Hier heb ik echt iets aan. Het gaat overigens inderdaad om een online en fysieke speelgoedwinkel. Wat vooral blijft hangen uit jullie reacties is - Meerdere partijen benaderen: was al het plan en gaat zeker gebeuren. - laaghangend fruit. Dat is er inderdaad. Ik heb soms de neiging om te focussen op grote lijnen en daarbij de kleine kruimels te laten liggen. Veel kruimels maken samen ook een boterham (om maar in de beeldspraak te blijven :D). Hier kan ik wel iets mee. - Seo. Afgelopen twee/drie weken ben ik bezig geweest met het opschonen van de site. Teksten opschonen, oude rommel eruit, categorieën verbeteren/toevoegen/verwijderen, artikelen een betere, logische volgorde geven etcetera. Heb enkel een begin gemaakt en het is nog verre van afgerond maar misschien goed om hierin een soort einddoel te stellen en te zien wat het effect ervan is voordat ik de Google Ads uitbesteed. @WebsiteMetJoomla heb ik nog niet overwogen en ik weet er nog te weinig van om te zeggen of het een optie is. Ik ga hier eens induiken. Mogelijk kom ik er bij je op terug. Bedankt. @WigboltVoor wat betreft de winkel ligt de focus lokaal/klein regionaal. De webshop bedient Nederland en Nederlandstalig België. De Google Ads zijn bedoeld om meer conversie in de webshop te genereren, dus in heel NL en half BE. Ik vraag me af hoe zinvol het is om vooral lokaal te focussen. De fysieke winkel is gesloten, behalve voor afhalen/klanten op afspraak. Het bereik van de webshop is veel groter en bovendien heeft de webshop op dit moment veel meer mogelijkheden om omzet te maken dan de fysieke winkel. Waarom adviseer je om toch de focus te leggen op lokale klantenbinding? Tot 2018 was mijn toenmalige partner de beheerder van de AdWords. Nu ben ik dat zelf maar in de praktijk beheer ik nauwelijks iets. Ik zou het zeker kunnen en ook qua tijd zou het op dit moment kunnen, maar als straks de winkel weer open is, gaat het door tijdgebrek niet meer. Vandaar mijn idee om dit uit te besteden. Nogmaals dank. Ik heb weer een paar handvatten. Fijn!
  5. Hallo Jochem, De koppelingen die er nu zijn: - kassasysteem winkel - betaalproviders - boekhoudpakket - verzendsysteem - reviewsysteem - social media en mogelijk nog een paar die me nu niet te binnen schieten. Momenteel zo'n 6500 producten waarvan 3000 actief. Maatwerk voor wat betreft barcodes/prijsstickers printen en een paar zoekfuncties in de backend die niet standaard zijn. Magento is bij de start van de webshop de keuze geweest van mijn toenmalige partner (software ontwikkelaar). Ik kan met Magento prima werken maar omdat ik zelf niet erg onderlegd ben in software, sta ik bij een nieuwe site ook open voor andere platformen die niet open source zijn. Hoop dat het zo iets duidelijker is.
  6. Hallo allen, Ik heb sinds 2012 een Magento webshop en sinds 2019 een fysieke winkel erbij. De webshop draait nu nog op Magento 1.9 en dus is op enig moment migratie naar 2.0 nodig of een overstap naar Shopify, WooCommerce of een ander alternatief. Voor de duidelijkheid: het gaat niet om een update. Magento 2.0 is een ander platform dan Magento 1.9 en in feite wordt het een nieuwe website. Vanochtend heb ik een gesprek gehad met een partij die dit kan verzorgen en ik schrik nogal van de kosten. Circa 7500,- voor een Shopify website en 10-15K voor Magento 2.0. Het afgelopen jaar heeft de winkel financieel slecht gedraaid door Corona. Online is er om diezelfde reden bepaald geen topomzet geweest. Ik verkeer niet in financiële nood, maar een dergelijke uitgave durf ik nu nauwelijks/niet te doen. Natuurlijk kan ik nog een of meer partijen uitnodigen en prijzen vergelijken, maar ik verwacht niet dat een ander hetzelfde kan realiseren voor de helft van het geld. Hoe verstandig is het om nog 1 tot 2 jaar te wachten met een nieuwe site? Naast een nieuwe website zijn mijn Google Ads aan een flinke opfrisbeurt toe. Ik run de winkel en de webwinkel alleen en het lukt me niet om alles bij te houden. Online advertentiecampagnes beheren is bepaald niet mijn hobby. Het blijft liggen en de effectiviteit van de Adwords is flink weggezakt. Ook daarom het gesprek vanochtend. Deze partij verzorgt nieuwe websites en doet online marketing en zou ook dit voor mij kunnen verzorgen. Het zou gaan om in eerste instantie een half jaar, 250,- per maand en eenmalig 280,- opstartkosten. Daarnaast betaal ik uiteraard mijn advertentiekosten aan Google. In een ver verleden heb ik het een tijdje (ook een half jaar geloof ik) aan een marketingbureau uitbesteed maar uiteindelijk kostte dat meer dan het opleverde. Misschien toen domme pech gehad of niet de juiste partner gevonden in dat marketingbureau, maar het maakt dat ik wat huiverig ben om dit nogmaals te doen. Heeft iemand recente ervaring met het uit handen geven van Google Ads? Wie heeft dit voor je gedaan? Heeft het voor jou zin (gehad)? Hoe redelijk is het tarief van 250,- per maand? Kort en goed: mijn webshop heeft e.e.a. nodig maar mijn winkel is dicht en geld uitgeven is tijdens deze pandemie behoorlijk spannend. Als iemand met mij zijn/haar tips, advies of ervaringen wil delen, heel graag. Met vriendelijke groet, Femke
  7. Daar ben ik ook benieuwd naar. Ben een beetje huiverig dat de aanvraag dan wordt afgewezen. Misschien liever iets meer geduld van mijn kant en eerst goedkeuring v.w.b. SBI afwachten. Anderzijds is niet duidelijk of je op de melding überhaupt een reactie krijgt. In dat geval zou ik zitten wachten op niets. Lastig ...
  8. Hallo allen, Ik heb sinds 2012 een online speelgoedwinkel. In oktober 2019 heb ik een fysieke speelgoedwinkel geopend. Ik sta bij KvK ingeschreven met 47916 (detailhandel via internet in vrijetijdsartikelen) als eerste code/hoofdactiviteit en 4765 (winkels in speelgoed) als tweede code. De winkel is nog maar kort open en daarom heb ik destijds als hoofdactiviteit 47916 aangehouden. De webshop bestond immers al en draaide omzet. De winkel was nieuw en moest zichzelf nog bewijzen. De omzet via de webwinkel is nu toegenomen, de winkelomzet is momenteel uiteraard nihil. De online omzet is onvoldoende om de lasten van de winkel te kunnen dragen en daarom wil ook ik graag gebruik maken van de TOGS-regeling. Helaas heb ook ik niet de juiste SBI-code als hoofdactiviteit. Ik heb via het formulier aangegeven dat de SBI code niet aansluit. https://www.rvo.nl/subsidie-en-financieringswijzer/tegemoetkoming-schade-covid-19/melding-niet-aansluitende-sbi-code-wssl Maar wat ik nergens kan vinden is: hoe nu verder? Moet ik wachten tot ik hierop een reactie krijg en kan ik vervolgens een TOGS-aanvraag doen? Kan ik nu al een TOGS-aanvraag doen en domweg mijn tweede code invullen, ondanks het feit dat de fysieke winkel volgens KvK niet mijn hoofdactiviteit is? Hoop dat iemand mij hierin verder kan helpen. Met vriendelijke groet, Femke
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.