Eric Bloem

Junior
  • Aantal berichten

    8
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Voornaam
    Eric

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Almere

Eric Bloem's trofeeën

  1. Hallo Benm, bedankt voor je reactie, Ja we versturen idd ook en op zich gaat dit wel maar hier komt ook nog wel wat bij kijken en vraagt dus ook een andere prijs. Precies zoals je aangaf is er een doelgroep die vooral hun ouderen, zieken en of dierbaren een verrassing willen bezorgen. Dit is uiteraard niet tegen elke prijs te realiseren. Thuisverkoop en verzenden gebeurd dus al maar we merken dat fysiek contact van consument/produkt heel goed werkt. Vandaar de start vd topic om en zoals norbert het hierboven prima aangeeft wie heeft ideeen voor alternatieven voor directe verkoop. Mvg. Eric
  2. Kan iemand mij uitleggen waarom de overheid voor vaste werknemers en flexwerkers wel de arbeidsvergoeding van 90% betaald om de mensen niet te ontslaan. En waarom de bedrijven met uitzendkrachten dit niet krijgen. Het blijjkt dus dat je die naar huis moet sturen omdat ze er niet onder vallen. Beetje raar toch. We proberen arbeid te vergoeden maar maken dus wel duidelijk verschil tussen vaste werknemers /flexwerkers enerzijds en uitzendkrachten anderzijds. Terecht of onterecht. En mag dit juridisch. Om zo onderscheid te maken. Gr. Eric
  3. Beste Ondernemeneer, Onze bloemen zijn wat exclusiever en worden ook niet zo vaak bij de bloemist aangeboden. Er wordt hier vaak alleen maar op aanvraag/bestellingen gewerkt. De grotere supermarkten hebben vaak zelf al inkoopkanalen waar je niet zo gauw tussenkomt. Klinkt een beetje vreemd maar de snijorchidee is toch een wat exclusieve bloem die je gewoon niet zo snel tegenkomt. Zelf merken we bij onze thuisverkoop het enorme enthousiasme van de juist gewone consument. Op de markt ed komt ons product gewoon niet uit de verf. De presentatie is vaak slecht, in volle zon, wind noem maar op. Wij verkopen zelf ook niet buiten in een stalletje ivm. een wat sloridige presentatie en weersinvloeden. Het moet gewoon top zijn. Zelf merken we dat als we direct rechtstreeks verkopen het enthousiasme het grootst is. Thuis hebben we dit allemaal wel onder controle. Maar we dachten juist om op een nieuwe plek rechtstreeks eenzelfde beleving te creeeren voor eens een nieuwe consument. nog bedankt voor uw reactie Gr. Eric
  4. Hoi Norbert, Onze bloem wordt voornamelijk geexporteerd en de landen waar het veelal heen gaat hebben het moeilijk met de corona impact. De bloem wordt gebruikt voor bruiloften, partijen, congressen, begrafenissen alsmede evenementen en beurzen. Aangezien het max aantal personen een beperking is is onze handel in die zin stilgevallen.
  5. Hoi Roel, Ja op zich goede insteek. Kom uit Almere en we hebben lokaal al heel veel reklame ed gemaakt. Wij ontvangen mensen op de kwekerij, laten soms zelfs de kas zien hoe het groeit en iedereen is enthousiast en komt terug. Omdat we zelfs belangstelling hadden van TV Flevoland en RTL nieuws kregen we ook verder uit de omgeving bezoekers. We hebben bezorgd vooral in coronatijd op coronaproof manier, ook goed aangeslagen om vooral kwetsbare mensen een fleuirg moment te bezorgen. We hebben een webshop in het leven geroepen en zijn zelfs 2 dagen in een stad in een niet in gebruik zijnde winkel een verkooppunt opgestart voor bijv. 1 dag. De zaterdag. Dat is een dag dat iedereen boodschappen doet, de stad in gaat etc. Ook het weekend gevoel zorgt voor een aankoopmoment. Omdat de bloem zelfs soms 3 weken blijft staan heeft het geen zin om daar elke dag te staan. Het moet een verrassend effect hebben op vooral de liefhebbers van dit product, de snijorchidee. De bloemist kent ons product, maar voordat die ze in de winkel hebben is het best prijzig, meestal niet vers en wordt niet echt gepromoot. Omdat wij al 2 a 3 maanden bezig zijn via social media zijn wij blij verrast met de enorme aandacht die ons product eigenlijk heeft. Maar de consument moet er op een meer toegankelijke manier mee in aanraking komen. Degene die ze aangeschaft heeft is echt enthousiast. Het seizoen duurt nu nog 1 a 2 maanden in de zomer is dit product niet meer voorradig vandaar dat we nog een kans aangrijpen om zoveel mogelijk mensen met dit product in contact te brengen.
  6. Goedemorgen, Wij als snijbloemenkwekerij zoeken een mooie plek om zaterdag onze produkten te verkopen. Zoeken een goede plek maar houden graag rekening met de plaatselijke bloemist/verkooppunten. Onze produkten zijn specifiek: Snijorchidee, vers van de kwekerij geheel verzorgd volgens geldende regels. Heeft u een mooie plek, beschikbaar voor al is het maar voor 1 zaterdag om te proberen. Ons product is wat meer luxe bloem, niet heel vaak aangeboden in reguliere verkoopomgeving. Ook is het misschien een idee om ons product als relatiegeschenk cadeau te doen. Staan open voor elke samenwerking, wie weet waar het ons allen brengt in deze tijd. Weet iemand een mooie prominente plek en wil dat dit een beetje opfleurt, graag reactie. Mvg. Eric
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.