Jump to content

ChinaShopping

Newbee
  • Content Count

    5
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    maak een keuze
  1. Jessek bedankt voor je reactie. Dus als ik het goed begrijp zit het verschil tussen koeriersdienst en expediteur hem er uitsluitend in dat de producten tijdens het ophalen bij de leverancier gecontroleerd kunnen worden? En op het moment dat er iets fout gaat, dan neem ik aan dat het contact met een expediteur gemakkelijker gaat dan met een groot koeriersbedrijf. Wat betreft de verzekering, ik heb uitgezocht wat er wel- en niet verzekerd wordt. Daar verwacht ik dus geen verrassingen mocht het fout gaan. Ik ga de komende dagen nog contact zoeken met wat leveranciers, maar als het bedrag dat zij vragen niet dichter in de buurt komt van de €600,- dan ga ik waarschijnlijk UPS kiezen. Ik houd jullie op de hoogte.
  2. Bert, nog bedankt voor je antwoord. Ik heb mezelf inmiddels beter verdiept in de incoterms. Ik heb verschillende expediteurs benaderd en gevraagd wat het verzenden van de pakketten mij gaat kosten. Niet alle expediteurs hadden de juiste diploma's om producten met batterijen te versturen, en het was niet mogelijk om bij alle expediteurs direct een eenmalige transportverzekering af te sluiten. Als ik de pakketten verzend via UPS, dan betaal ik hier inclusief verzekering ongeveer €600,- voor (excl. btw). Als ik een expediteur inschakel, dan kost het me minimaal €800,- inclusief verzekering (excl. btw). Om een indicatie te geven, de waarde van de pakketten samen is ongeveer €2850,-. Nu is mijn laatste vraag, heb ik wel echt een expediteur nodig, of volstaat een koeriersdienst in mijn geval? Is het prijsverschil van €200,- te rechtvaardigen? Gezien de reputatie van de leverancier en de positieve kwaliteitscontroles (door TÜV), acht ik het niet nodig om tijdens het ophalen van de pakketten te controleren op manco's of beschadiging. Als ik even een snelle rekensom maak: 200/2850*100%, dan loont het pas bij meer dan 7% defecten om een expediteur in te schakelen die bij het ophalen een controle uitvoert. Of ik moet natuurlijk iets over het hoofd zien.
  3. Nogmaals, bedankt voor jullie hulp. Excuses voor de late reactie. De leverancier zei eerder een RoHS certificering te hebben, maar deze heb ik nog niet gezien. Het is een grote leverancier die +- 500.000 koptelefoons per jaar maakt. Ik denk dat het wel goed zit met de certificering, maar dat is natuurlijk geen aanname die ik mag maken. Ik heb de leverancier daarom gevraagd om de RoHS certificering door te sturen. De EC en FCC certificaten zijn in ieder geval uitgegeven door TÜV, dus dat lijkt in orde te zijn. Ik vond het ook raar dat de leverancier EXW zei maar vervolgens wel over shipment costs begon. Ik heb inmiddels wat vragen teruggestuurd naar de leverancier over de shipment costs (waarvan hij een schatting gaat maken). Bijvoorbeeld of de Nederlandse BTW daar al in zit en in hoedanig het transport verzekerd is. Daarnaast heb ik gevraagd naar de omvang en het gewicht van het pakket, zodat ik zelf andere transportbedrijven kan benaderen. Dit dacht ik ook op te maken uit de HS code. In het pakket worden echter ook opladers verzonden voor de koptelefoons met HS code 8504401400. Misschien moet ik hiervoor wel invoerrechten betalen (de douane site is momenteel niet bereikbaar). Ik houd jullie op de hoogte!
  4. Bedankt voor het beantwoorden van mijn post Norbert! Ik heb de EC en de FCC certificering gecontroleerd. Daarnaast is er onlangs door een third-party bedrijf een capability assessment uitgevoerd welke positief is gebleken. Samen met mijn compagnon ben ik van plan om de koptelefoons te gaan verhuren, dat betekent dat wij de koptelefoons zelf (stuk voor stuk) zullen testen voordat ze (opnieuw) verhuurd worden. €10,45 per kilogram is inderdaad een fractie van de waarde. Ik ga even contact opnemen met de leverancier en hem vragen een schatting te maken van het te verzenden pakket (LxBxH en gewicht). Vervolgens ga ik contact opnemen met UPS, FedEx, DHL, TNT en EMS om offertes op te vragen voor verzending inclusief aanvullende verzekering. Nog even terugkomend op de importkosten en btw. Stel ik schakel zelf een koeriersbedrijf in zoals DHL. Moet ik dit bedrijf dan één keer betalen voor het ophalen en verzenden van de producten, en vervolgens nog een keer wanneer ze de producten afleveren aan mijn huis? (voor de importkosten en af te dragen BTW)
  5. Beste forumleden van HigherLevel, Ik ben van plan om binnenkort voor het eerst producten (koptelefoons) te gaan importeren uit China, Shenzhen. Ik heb een tijdje geleden een sample order ontvangen en de kwaliteit daarvan was goed. Na wat heen en weer mailen heb ik een offerte gekregen voor de volledige order samen met de HS codes. De leverancier geeft aan EXW te hanteren als incoterm en via UPS door-to-door te leveren. Verder zegt de contactpersoon: "The shipping cost and delivery time is unstable now due to Coronavirus. We can only know the exact shipping cost when the cargoes are ready and you can pay the shipping cost to us by then. What do you think?" Mijn vraag is nu: stel ik betaal de leverancier het bedrag wat aan mij wordt gevraagd (inclusief shipment), moet ik dan zelf nog mijn vracht verzekeren? Of zit dit allemaal in de shipment prijs die de leverancier mij gaat geven? Zoals ik het nu begrijp hoef ik zelf niks meer te regelen wanneer ik shipment costs betaal aan de leverancier. Het enige wat ik dan moet doen is de vervoerder (UPS) invoerrechten en BTW betalen wanneer het pakket wordt geleverd bij mijn voordeur. Omdat de leverancier mij nog niet kan vertellen wat de transportkosten zullen zijn, ben ik van plan een aanbetaling te doen in plaats van het totale bedrag meten over te maken. Ik ben al lang aan het zoeken op verschillende forums maar ik wil graag zeker zijn van mijn zaken voordat ik de offerte ga betalen. Hopelijk kunnen jullie mijn vraag beantwoorden en eventueel advies geven. Met vriendelijke groet
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept