Dank ieder voor de reacties!
Ivm mijn uitkering , maar ook mijn gehoorschade, is het idee echt ruim onder de 8 uur per week te blijven. Daarnaast zal ik de €1700 per jaar nooit willen en hoeven te behalen.
Als ik er over nadenk dan zit het grootste voordeel toch wel in een bedrijfsbusje rijden ( wegenbelasting is enorm veel lager, denk aan bijna 60-80 per maand) Daarnaast is de BTW en (nog los van BPM) in de prijsklasse waarin in ik zou kopen ook zo'n 1200,-. Per jaar op mobiliteitskosten dus 2000,- "besparing middels een Stichting"
Ik richt me vooral op oudere auto's / oldtimers, maar gereedschap zal gauw 50-100 per maand zijn (uitgaven). Te denken valt aan een uitleenvergoeding om dat enigzins te bekostigen.
Als ik zo de besparingen aan BTW en belastingen afzet tegen de inzet betaald het zichzelf deels terug en kan ik dus, tegen minimale donaties aan mijn stichting, mensen helpen. Het helpen zal bestaan uit verstrekken(lenen) juiste gereedschappen en het geven van adviezen.
De stichting zal dan iets van Stichting oldtimer belangen moeten heten of Instandhouding automotive erfgoed.
ik kan de stichting dus beter een (renteloze) lening verschaffen.
Niet echt, meer financieel haalbaar maken van een bus en gereedschap en dus betaalbaar nog een toegevoegde waarde mogen zijn. Mocht er echt een overschot (financieel) komen dan schenk ik dat liefst aan een stichting mbt gehoorschade.
Toch als ik er over nadenk dan is het dusdanig complex, en ik zie de argwaan al hangen in de maatschappij mbt inkomsten verwerven, dat het misschien beter is toch die geraniums te gaan planten. ;) (ik wil in geen enkele opzicht er beter van worden, alleen mezelf het gevoel van een toegevoegde waarde geven door mensen te helpen).